Allianz uspješno započeo 2017. godinu

Indija pretekla Kinu kao najbrže rastuće veliko gospodarstvo svijeta

U prvom tromjesečju 2017. godine Allianz Grupa zabilježila je ukupne prihode u iznosu od 36,2 milijardi eura (u usporedbi s 35,4 milijarde eura ostvarenih u istom razdoblju 2016. godine). Porastu ukupnih prihoda od 2,5 posto doprinijeli su baš svi poslovni segmenti. Operativna dobit skočila je za 9,4 posto na 2,9 milijardi eura, ponajviše zahvaljujući odličnim rezultatima segmenata životn i zdravstven osiguranja te upravljanja imovinom. Operativna dobit u segmentu neživotnih osiguranja pala je zbog lošijih rezultata preuzimanja rizika. Neto prihodi pripisivi dioničarima pali su za 15,3 posto na 1,8 milijardi eura (u usporedbi s 2,1 milijardom eura ostvarenima u prvom tromjesečju 2016. godine), s obzirom na to da je u istom razdoblju prošle godine ostvarena jednokratna zarada od prodaje financijskih udjela, kao i znatno niži troškovi restrukturiranja te niža efektivna kamatna stopa. Osnovna dobit na dionici (EPS) iznosila je 4,00 eura (u usporedbi s 4,71 eurom ostvarenim u istom tromjesečju prošle godine). Anualizirani povrat na uloženi kapital (RoE) iznosio je 12,4 posto (u usporedbi s onim za cijelu 2016. godinu od 12,3 posto). Anualizirane brojke ne predstavljaju prognozu za cjelogodišnje brojke. Omjer kapitaliziranosti prema Solventnosti II pao je s 218 posto na kraju 2016. godine na 212 posto na kraju prvog tromjesečja ove godine, što je rezultat negativnog utjecaja otkupa dionica od 9 postotnih bodova te pozitivnog utjecaja događanja u samom poslovanju i na tržištu u iznosu od 3 postotna boda.

Osim toga, Allianz Grupa ostvarila je i uspješan početak svog programa otkupa dionica sa 6,7 milijuna dionica kupljenih do 5. svibnja 2017. godine, što predstavlja 1,5 posto dionica u optjecaju.

„Allianz je dobro započeo 2017. godinu. Zabilježeni rezultati vratili su Grupu na put prema ostvarivanju ciljane operativne dobiti za cijelu godinu u iznosu od 10,8 milijardi eura, plus ili minus 500 milijuna eura – naravno, ako ne dođe do nepredviđenih događanja, kriza ili prirodnih katastrofa“, istaknuo je Dieter Wemmer, glavni direktor za financije Allianza SE. „Grupa je zabilježila i veće štete nakon velikih gubitaka te prirodnih katastrofa, ali je ipak ostvarila snažan rast operativne dobiti zahvaljujući poboljšanjima u segmentima životnih i zdravstvenih osiguranja te upravljanja imovinom. Neto prihod Grupe u prvom tromjesečju također je bio solidan s obzirom na iznimno snažno prvo tromjesečje prošle godine tijekom kojega su prodani financijski udjeli.“

Segment neživotnih osiguranja: na putu da ostvari godišnji cilj usprkos velikim štetama, olujnom nevremenu i Ogdenovoj stopi

  • Bruto zaračunata premija u prvom je tromjesečju ove godine iznosila 17,7 milijardi eura (u usporedbi sa 17,2 milijarde eura ostvarene u istom razdoblju 2016. godine). Izuzmu li se utjecaji valutnih tečajeva i konsolidacije, interni je rast iznosio 1,7 posto, ponajprije zahvaljujući povećanju cijena od 1,2 posto i povećanju broja polica od 0,5 posto.
  • Operativna dobit pala je za 12,7 posto na 1,3 milijarde eura u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, ponajviše zbog lošijeg rezultata preuzimanja rizika koji je posljedica značajnijih velikih šteta, većih šteta proizašlih nakon prirodnih katastrofa i negativnog utjecaja promjene diskontne ili Ogdenove stope.
  • Kao posljedica veće kvote šteta, kombinirana kvota porasla je na 95,6 posto (u usporedbi s 93,3 posto zabilježenih u prvom tromjesečju prošle godine).

„Segment neživotnih osiguranja na dobrom je putu da ostvari godišnje ciljeve usprkos većim tromjesečnim troškovima u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Spomenuti su troškovi posljedica velikih šteta, olujnog nevremena u Europi i Australiji, te Ogdenove diskontne stope“, objasnio je Dieter Wemmer.

Segment životnih i zdravstvenih osiguranja: operativna dobit skočila, profitabilnost novog poslovanja raste

  • Statutarne premije porasle su za 1,3 posto na 16,9 milijardi eura (u usporedbi sa 16,7 milijardi eura ostvarenih u istom razdoblju prošle godine) zahvaljujući snažnom rastu jednokratnih premija nakon prodaje kapitalno učinkovitijih proizvoda u Njemačkoj te većim premijama koje su ostvarili proizvodi osiguranja povezani s investicijskim fondovima na Tajvanu, što je kompenziralo pad premija u SAD-u. Izuzmu li se utjecaji valutnih tečajeva i konsolidacije, statutarne premije ostvarile su rast od 2,7 posto.
  • Operativna dobit porasla je za 35,5 posto na 1,2 milijarde eura (u usporedbi s 0,9 milijardi eura zabilježenih u istom razdoblju 2016. godine), što je posljedica veće investicijske marže u SAD-u zbog pozitivnijih tržišnih utjecaja.
  • Vrijednost novog posla (VNB) u prvom je tromjesečju porasla za 22,8 posto na 453 milijuna eura, što je posljedica kontinuiranog prijelaza na kapitalno učinkovitije proizvode.
  • Profitabilnost novog posla (NBM) porasla je na 3,1 posto (u usporedbi s 2,6 posto ostvarenih u prvom tromjesečju prošle godine) zahvaljujući našim naporima da poboljšamo poslovni miks.

„Segment životnih i zdravstvenih osiguranja zabilježio je sjajan početak godine: operativna dobit porasla je za više od jedne trećine, ponajviše zahvaljujući snažnoj investicijskoj marži u SAD-u. Čak i uz niske kamatne stope, naši su novi proizvodi generirali vrijednost za naše klijente i dioničare“, izjavio je Dieter Wemmer.

Segment upravljanja imovinom: PIMCO ostvario najsnažnije neto priljeve od prvog tromjesečja 2013. godine

  • Operativna dobit segmenta upravljanja imovinom porasla je za 24,4 posto na 572 milijuna eura (u usporedbi s 460 milijuna eura ostvarenih u istom razdoblju prošle godine), prije svega zahvaljujući rastu operativnih prihoda koji su posljedica veće prosječne imovine klijenata pod upravljanjem.
  • Omjer troškova i prihoda (CIR) porastao je za 3,6 postotnih bodova na 63,3 posto s obzirom na činjenicu da je rast prihoda premašio rast troškova.
  • U usporedbi s 31. prosincem 2016. godine, imovina klijenata pod upravljanjem porasla je za 42 milijarde eura na 1.403 milijarde eura, ponajviše zahvaljujući neto priljevu klijenata u PIMCO-u u iznosu od 21 milijardu eura te pozitivnim tržišnim događanjima.
  • Imovina klijenata pod upravljanjem AIG-a (Allianz Global Investors) porasla je za 4,4 posto na 339 milijarde eura u usporedbi s krajem 2016. godine, ponajviše zahvaljujući razvoju tržišta kapitala.

„Neto priljev klijenata u PIMCO-u ide nabolje zahvaljujući njegovim izvanrednim rezultatima s nekoliko investicijskih strategija. Ti rezultati i razborito upravljanje troškovima doprinijeli su snažnom rastu operativne dobiti u segmentu upravljanja imovinom u prvom tromjesečju ove godine“, istaknuo je Dieter Wemmer.

Podijeli

Odgovori

Top