Osjetljivim skupinama tekući račun bez naknade ili uz 7 kuna mjesečno

Domaće su banke, sudeći prema odgovorima koje su nam dostavile Addiko, Erste, HPB, Karlovačka, Privredna, RBA i Zagrebačka, spremno dočekale početak primjene Zakona o usporedivosti naknada koji je na snagu stupio 27. srpnja.

On je donio niz zakonskih odredbi koje predviđaju ugovaranje osnovnog računa, osnovnoga računa za osjetljivu skupinu klijenata te uslugu prebacivanja računa iz jedne banke u drugu.

U PBZ-u, RBA i Zabi omogućuju klijentima iz osjetljivih skupina da ugovore osnovni račun i za mjesečno korištenje plaćaju naknadu od 7 kuna. U HPB-u klijenti koji pripadaju osjetljivim skupinama mogu otvoriti osnovni račun uz naknadu od 7,39 kuna mjesečno.

Iznos mjesečne naknade za korištenje računa za osjetljive skupine klijenata

U bankama napominju kako su osjetljive skupine klijenata korisnici zajamčene minimalne naknade, naknade za osobne potrebe korisnika smještaja, naknada za redovito studiranje, osobne invalidnine, doplatka za pomoć i njegu te naknade do zaposlenja.

Otvaranje i vođenje računa

U Erste banci se pak za osnovni se kunski račun za osjetljivu skupinu klijenata ne plaća naknada. “On obuhvaća jednaki fond usluga kao i osnovni račun (čija naknada iznosi 30,00 kuna mjesečno), a to su otvaranje i vođenje računa, izdavanje Visa Electron kartice i PIN-a za vlasnika i opunomoćenika, 10 besplatnih bezgotovinskih nacionalnih transakcija u kunama putem e-bankarstva ili u poslovnici unutar mjesec dana.

U sklopu računa je i podizanje gotovine bez naknade na bankomatima Erste banke u Hrvatskoj i na bankomatima Erste grupe u inozemstvu, te usluge e-bankarstva po izboru: Erste NetBanking, Erste mBanking i Erste FonBanking”, kažu u Ersteu.

Karlovačka banka, budući da njena imovina u prošloj godini nije prešla 15 milijardi kuna nije obvezna klijentima ponuditi ugovaranje osnovnog računa uz naknadu od 7,39 kuna odnosno najviše 0,13 posto prosječne neto plaće.

Nova banka vodi proces

Prema odredbama novog zakona banke su također dužne klijentima omogućiti prebacivanje računa u drugu banku i obaviti za njih svu papirologiju.

„Ukoliko klijent želi prebaciti račun on predaje zahtjev odnosno daje punomoć drugoj banci za pokretanjem postupka i “nova” banka vodi proces. Klijent, ukoliko više nema obveza prema banci iz koje prelazi, dobiva svu dokumentaciju za prelazak“, kažu u Addiko banci.

Usluga prebacivanja računa za plaćanje iz jedne banke u drugu prema Zakonu o usporedivosti naknada, prebacivanju računa za plaćanje i pristupu osnovnom računu dostupna je i svim klijentima HPB-a.

“Ako se netko od naših klijenata odluči za tu uslugu treba u banci koja je primatelj otvoriti transakcijski račun i potpisati Punomoć potrošača za prebacivanje. Nakon što nam banka primatelj dostavi punomoć svojim ćemo klijentima pripremiti svu potrebnu dokumentaciju”, poručuju iz HPB-a.

Nema značajnijeg interesa

Klijenti se, svjedoče u bankama, o novim mogućnostima i uslugama raspituju, ali do sada, s obzirom da je Zakon na snazi tek nešto više od dva tjedna, ne bilježe značajniji interes za korištenjem usluga definiranim novim zakonskim odredbama.

Od lipnja sljedeće godine banke će prema istom Zakonu biti dužne potrošačima prije nego sklope ugovor o računu dati informativni dokument o naknadama i pojmovnik. Također, obveza im je klijente jednom godišnje besplatno detaljno izvijestiti o svim obračunatim kamatama i naknadama.

Banke su, poručuju, spremne i za udovoljenje tim odredbama. Privredna će, primjerice, za sljedeću godinu pripremiti informativni dokument o naknadama za najreprezentativnije usluge povezane s računom za plaćanje te izvješće o naknadama koje će sadržavati podatke o svim obračunanim naknadama i kamatama za izvršene usluge povezane s računom za plaćanje.

 

Izvor: https://tockanai.hr

Podijeli

Odgovori

Top