5 načela za uspješne marketinške kampanje budućnosti

Primjera radi – oglasna kampanja kojom se poziva motoriste da dopuste drugima da ih voze ako su konzumirali alkohol uzrokovala je senzaciju u Italiji i šire. Riječ je o marketinškoj kampanji za pogrebno poduzeće koje im poručuje: “U suprotnom ćemo vas mi odvesti“. Ovo oglašavanje rimskog pogrebnika možda nije uobičajeno za industriju, ali je nesumnjivo privuklo željenu pažnju.

Poraslo je prepoznavanje brenda, a njihovi oglasi kruže društvenim mrežama. Ovo je dokaz kako u vrijeme Facebooka, umjetna inteligencija (AI) i proširena stvarnost su i dalje sine qua non ako je ideja dobra.

Privlačenje pažnje pod svaku cijenu

Marketinške kampanje ne moraju nužno pribjeći neobičnim sredstvima kako bi dosegle ciljane skupine. Međutim, među bujicom informacija koje se plasiraju potrošačima tvrtkama se sve teže istaknuti. Marketinški stručnjaci se stoga pitaju što će u budućnosti biti potrebno napraviti kako bi njihove kampanje bile uspješne i vidljive te dosegnule ciljane skupine. Jasno je da su se postojeći pristupi i alati izmijenili zahvaljujući digitalizaciji. Sukladno tome pravo je pitanje kako će izgledati marketing budućnosti?

“Marketing je posao koji se neprestano mijenja, sve se događa brzo i treba si konstantno „mjeriti puls“. Sada je, zahvaljujući digitalizaciji i ostalim tehnološkim dostignućima, postao znatno dinamičniji“, rekla je prof. dr. Barbara Stöttinger, dekanica poslovne škole WU Executive Academy.

Razumijevanje ciljane skupine nužno!

Iako big data, društveni mediji i visoko sofisticirani alati za analizu pružaju nove mogućnosti u postizanju marketinških uspjeha i dalje će osnovne vještine poput razumijevanja ciljane skupine i izgradnje dugotrajnih odnosa za uspjeh poslovanja biti nužni.

  1. Slušati i razumjeti

Kao rezultat marketinške revolucije uzrokovane društvenim medijima, potencijalni novi i postojeći korisnici očekuju da će tvrtke poslušati ono što im imaju za poručiti, a ne samo plasirati svoje marketinške poruke.

Želite li izgraditi dugotrajne odnose s kupcima, ne samo da morate razumjeti, nego ćete i trebati razumjeti. Dijalog je u ovom kontekstu ključ uspjeha. Za mnoge tvrtke to uopće nije problem, stoga se moraju poduzeti svjesni i kontinuirani napori kako bi se dijalog potaknuo.

  1. Snažni brendovi potiču zadržavanje kupaca

Odani klijenti koji aktivno jačaju brend – to je krajnji cilj bilo kojeg marketinškog stručnjaka, koji se u budućnosti može lakše ostvariti. Ono što je nekada bilo jednosmjerno komuniciranje postalo je dvosmjerna interakcija, pružajući ne samo vrijedne povratne informacije budućim marketinškim stručnjacima, već i priliku da dobiju zadovoljne kupce koji se osjećaju shvaćenima i još su odaniji. Ubuduće će biti najvažnije ovakve kupce pretvoriti u ambasadore brenda koji se aktivno angažiraju u dijalogu s drugima kako bi ih uvjerili u kvalitetu brenda.

“Samouvjereni brandovi dopuštaju takav dijalog i aktivno podupiru svoje ambasadore ističući ih u svojim komunikacijskim aktivnostima”, kaže prof. dr.Stöttinger.

  1. Podaci i analize postat će još precizniji

U marketinškom smislu umjetna inteligencija (AI) i big data od ključnog su interesa. Marketinški se stručnjaci trebaju zapitati koja je svrha prikupljanja podataka i za što se koriste? Prikupljanje i analiziranje podataka ne smije biti kraj nekog posla već sredstvo koje će pomoći uspješnom završetku. To znači da treba reći zbogom tradicionalnom marketingu i dobar dan marketingu odnosa koji se bazira na potrebama i željama ciljnih skupina.

„Iako prikupljeni podaci pružaju dobru osnovu za izgradnju dugotrajnih odnosa s kupcima, oni nisu čarobna rješenja”, objašnjava prof. dr. Stöttinger.

  1. Personaliziran, ali neupadljiv marketing

Moderne tehnologije olakšale su personalizirani marketing. No, postoji dobra granica između podataka koji se temelje na marketingu, što omogućuje razvoj kampanja prilagođenih specifičnim ciljanim skupinama i uznemirujući marketing koji ljudi smatraju iritantnim i neugodnim. Zbog strožih zahtjeva za zaštitu podataka marketinški stručnjaci moraju biti još pažljiviji kako bi se osiguralo iskorištavanje potencijala personalizacije, a da se ne ometa ciljana skupina.

  1. Dobar sadržaj jest, i nastavit će biti, sine qua non

Uzbudljive priče, vijesti i stvarni sadržaj vrijedne vrijednosti su kad je u pitanju marketing sine qua non, a to se neće promijeniti. S obzirom da je danas gotovo nemoguće bilo čime ljude oduševiti, osim prilagođenim sadržajem u najboljem smislu tih riječi, sve navedeno će, zapravo, postati još važnije.

“Sada, više nego ikada, morate stvoriti visokokvalitetan sadržaj koji je jedinstven, kako bi se osiguralo da će vaša marketinška kampanja isticati u oceanu informacija koje svakodnevno dolaze”, kaže prof. dr. Stöttinger.

Dok moderne tehnologije otvaraju mnoge mogućnosti, ljudi i njihove osobne potrebe i želje i dalje će biti u središtu marketinga

Podijeli

Odgovori

Top