8 koraka učinkovitog komunikacijskog priručnika za krizno komuniciranje

Niti jedna zajednica, organizacija i tvrtka, privatna ili javna, nije imuna na krizu. Poznata izreka Warrena Buffetta kaže; „Potreban je cijeli život kako bi izgradili ugled i samo par sekundi kako bi ga srušili.“

U korporativnom sektoru većina kompanija još uvijek je vrlo sumnjičava po pitanju stvaranja komunikacijskog plana za krizu; ili misle da je nemoguće da se nešto loše dogodi njihovoj tvrtki ili na krizu gledaju kao na potpuno neočekivanu stvar pa stvaranje plana smatraju beznačajnim.

Kada se kompanija suoči s krizom suočava se i s dozom panike koja vodi do nepromišljenih odluka.

8 koraka učinkovitog komunikacijskog priručnika

Prema Peteru Fransu Anthonissenu, autoru knjige Crisis Communication – Practical PR Strategies for Reputation, učinkovit krizni komunikacijski priručnik sastoji se od 8 koraka:

1.Uvod: opis važnosti priručnika za kompaniju, navođenje na koga se odnose pravila priručnika, kratak opis onoga što se očekuje od članova kriznog tima, upute kako koristiti priručnik, naputci kada treba doći do revizije priručnika

2.Postupci: popis mogućih kriza, definiranje osjetljivih informacija, kratak opis pravila postupanja koje treba slijediti u slučaju krize u kompaniji

3.Krizni tim: imena i pozicije članova timova, kratak opis njihovih dužnosti, telefonski brojevi članova tima i vanjskih savjetnika, detaljnije informacije o njihovim zamjenicima (u slučaju ako je član tima bolestan, na odmoru ili nedostupan)

4.Dionici: popis svih dionika, s adresama i tel. brojevima, brojevi hitnih vladinih službi, bolnica, hitne službe, ministarstva, odvjetnika (baza se treba ažurirati svakih 6 mj.), postupak obavještavanja prilikom krizne situacije

5.Poruka: sažetak onoga što bi se trebalo/moglo komunicirati javnosti u slučaju krize, definiranje poželjnih i nepoželjnih poruka, popis kanala kojima će biti poslane poruke

6.Mediji: opisati specifičnosti rada s medijima, detaljan opis medijskih alata, pravila koja treba slijediti za davanje uspješnog intervjua ili izjave

.Background podaci: brošure o kompaniji, proizvodu, procedurama, tehničke informacije, definiranje izgleda ‘tamne stranice’ (web stranica kompanije koja je pripremljena unaprijed u slučaju hitnog slučaja, ali nije vidljiva na regularnoj bazi)

8.Korisne adrese i telefonski brojevi

 

Podijeli

Odgovori

Top