Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Anja Bauer Minkara: Brand je uvijek u pravu

Anja Bauer Minkara je s poslovnim partnerima 2004. godine osnovala Brandoctor, agenciju specijaliziranu u području izgradnje brandova, imenovanja branda, vizualnog identiteta i brand implementacije. Zanimljivo je kako su čak 8 godina zaredom bili dobitnik REBRAND 100® Global Awardsa – najvećeg svjetskog priznanja za branding i rebranding. Godine 2015., kao brand konzultanti agencije Brandoctor, uvršteni su u REBRAND Hall of Fame™ – čime su uvršteni među 26 najboljih brand konzultanata svih vremena na svjetskoj razini. Anja Bauer Minkara i njen tim stručnjaka nastavljaju profesionalni put u novoj agenciji pod nazivom Fabular.

S obzirom na to da ste jedna od začetnica brandinga u regiji, autorica jedinstvene metodologije 8 sastojaka koji grade brand te niza članaka o brandingu i brand strategiji, možete li nam objasniti pojam i važnost brandinga u današnjoj komunikaciji?

Branding daje temelje svakoj komunikaciji i verbalnoj i vizualnoj.

Svaki dobar brand ima snažno i diferencirajuće pozicioniranje koje opisuje snagu tog branda. Svi veliki brandovi danas imaju definiranu srž branda koja se nikad ne mijenja, već se konzistentno komunicira prema ciljnim skupinama. Naravno srž mora biti relevantna, ako je dosadna i zamjenjiva, nikad ni komunikacija tog branda neće biti zanimljiva i snažna.

Vjerujem da brandovi imaju veliki razlog za postojanje, a to nije samo prodaja nego predstavljanje branda kao pozitivnog pokretača promjene u društvu. Važnost brandova je dakle šira od same komunikacije, brandovi moraju imati snažnu pozitivnu ulogu u društvu, motivirajuću ulogu na pozitivne stvari.

Kako bismo kreirali brandove koji snažno stvaraju promjene u svijesti ljudi moramo biti okruženi inspirativnim ljudima koji isto razmišljaju, stoga sam jako sretna jer je cijeli Brandoctor tim prešao u Fabular te nastavljamo graditi snažne brandove kao u proteklih 14 godina.

Kreativni proces osnova je vaše djelatnosti. Kako izgleda sam tijek stvaranja nekog koncepta?

Brand koncepti su rezultat stvaranja koji radimo zajedno sa samim klijentom. Krećemo od Brandstorminga, u kojem brand rastavljamo na pozitivne i negativne dijelove, na snage i slabosti, no i potencijale. Bitna nam je iskrenost klijenta kako bismo imali što egzaktniji uvid u stanje branda na tržištu. Nakon brandstorminga, Fabular sam radi analizu branda, konkurencije i trendova, te nakon sumiranja glavnih točaka postavljamo glavni smjer temelja naše priče o brandu. Glavni dijelovi priče o brandu su pozicioniranje branda odnosno definiranje njene srži, brand image – odnosno atributi koji opisuju brand kao osobu. Prema  ovim temeljima branda kreiramo verbalni identitet kad je to potrebno odnosno ime i slogan, te vizualni identitet koji također priča našu definiranu priču o brandu. Na kraju brand strategije, radimo provjeru svih dijelova branda prema zaštićenoj metodologiji izgradnje branda – Osam sastojaka koji grade brand™.

Koji su najveći izazovi s kojima ste se susreli tijekom karijere?

Najveći izazov je stvaranje priče koja je relevantna i prihvatljiva klijentu. Osim toga bitno je imati povjerenje klijenata, jer ako oni ne vjeruje nama, neće vjerovati ni u priču koju gradimo.

Što je s ideja koje nikada ne zažive? Nestaju li ili ih reciklirate s obzirom na potrebe klijenta?

Ideje – o tome ne bih baš jer mi u brandingu ne radimo takve ideje, to je vise domena kreativnih agencija. Mi radimo jedan smjer za brand koji je diktiran brand strategijom.

Vjerujemo da je dobra komunikacija temelj za izgradnju kvalitetnog branda. Možete li u toj komunikaciji izraziti vaše želje ili je „klijent uvijek u pravu“?

Brand je uvijek u pravu, svaka agencija na globalnom tržištu naravno radi na tome da je klijent sretan, no što se događa kad je klijent inzistira na rješenju koje nije dobro za brand, to je isto moguće, zato treba samo zastupati stranu koja stvara dobrobit brandu, iako se klijentu to od prve ne sviđa. Jedino što je bitno u našem poslu jest imati dobar argument za definirani pravac, ostalo su sve nagađanja, a nagađanja ostavljamo gatarama. Mi se bavimo poslom koji mora biti dubinski obrađen, mora biti inženjerski i kreativan jer upravo taj spoj garantira stabilni rast branda na tržištu.

Koji su vaši ciljevi za budućnost?

Cilj je nastaviti stvarati inspirativne brandove koji su pokretači pozitivnih promjena u životu potrošača. Želimo što više raditi na implementaciji diferencirajućih brand strategija. Također, želimo širiti svoje djelovanje na globalnom tržištu, jer obrazovanje, iskustvo, znanje i međunarodne nagrade kao Rebrand Hall of Fame su poticaj za širenje na globalno tržište.


Napisao

Nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, desetak godina je radila u građevinskom i sektoru energetike. Danas je vlasnica i urednica četiri portala. Bavi se i društveno odgovornim poslovanjem te je članica udruge Mogu sve čiji je cilj promicanje i inkluzija osoba s invaliditetom u društvo.

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.