Automobili bez vozača u sljedećem će desetljeću postati dio svakodnevice

Bosch stvara mozak za automobile budućnosti koji će samostalno voziti. Na međunarodnoj konferenciji Bosch ConnectedWorld 2017. u Berlinu, dobavljač tehnologija i usluga predstavio je integrirano računalo za automatizirana vozila.

Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji (UI), računalo može primjenjivati metode strojnog učenja. Očekuje se da će integrirano UI računalo navoditi automobile koji samostalno voze čak i kroz najsloženije prometne situacije ili one u kojima se automobil prvi put nalazi. „Učimo automobil kako da samostalno upravlja kroz cestovni promet”, rekao je dr. Volkmar Denner, predsjednik Boscheva upravnog odbora na međunarodnoj industrijskoj konferenciji o internetu stvari.

Automobili već upotrebljavaju Boscheve senzore za nadzor okoline. Primjenom umjetne inteligencije bit će biti moguće i tumačiti ta očitanja radi predviđanje ponašanja drugih sudionika u prometu. „Automatizirana vožnja čini ceste sigurnijima, a umjetna je inteligencija ključna da se to ostvari. Činimo automobil pametnijim,” nastavio je glavni izvršni direktor Boscha. Bosch planira surađivati s američkom tehnološkom tvrtkom Nvidia na izgradnji središnjeg integriranog računala. Nvidia će Boschu isporučiti čip koji sprema algoritme proizvedene putem metoda strojnog učenja. Očekuje se da će proizvodnja integriranog UI računala započeti najkasnije početkom sljedećeg desetljeća.

Automobili bez vozača u sljedećem će desetljeću postati dio svakodnevice

Boschevo integrirano UI računalo može prepoznati pješake ili bicikliste. Osim te sposobnosti, poznate kao prepoznavanje objekata, umjetna inteligencija automatiziranim vozilima olakšava i procjenu situacije. Primjerice, automobili koji imaju uključene pokazivače smjera prije će promijeniti traku nego oni koji ih nemaju uključene.

Zbog toga automobil koji samostalno vozi i ima umjetnu inteligenciju može prepoznati i procijeniti složene prometne situacije, poput one kada nadolazeće vozilo skreće, te ih uzeti u obzir pri vožnji. Računalo sprema sve što nauči tijekom vožnje u umjetne neuronske mreže. Stručnjaci provjeravaju točnost tih saznanja u laboratorijima. Nakon daljnjeg ispitivanja na cesti, umjetno stvorene konstrukcije znanja mogu se prenijeti brojnim drugim integriranim UI računalima pri idućem ažuriranju.

Želimo da automatizirana vožnja postane moguća u svakoj situaciji. Automobili bez vozača možda će već u sljedećem desetljeću postati dio svakodnevnog života. Bosch postiže napredak u automatiziranoj vožnji na svim tehnološkim područjima. Planiramo zauzeti vodeći položaj i na području umjetne inteligencije” rekao je Denner. Dodao je da će umjetna inteligencija igrati ključnu ulogu u svim Boschevim poslovnim područjima, a ne samo mobilnosti: „Za samo deset godina bit će praktički nemoguće zamisliti Boschev proizvod koji ne sadrži neki od oblika umjetne inteligencije. Proizvodi će je ili imati ili će biti napravljeni s pomoću nje.” Početkom ove godine tvrtka je objavila osnivanje Centra za umjetnu inteligenciju. Bosch ulaže oko 300 milijuna eura u svrhu proširenja svoje stručnosti na tom području.

Podijeli

Odgovori

Top