Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Blog zona

Budžetiranje u PR-u, koliko to zapravo košta?

Pokretanje novog posla ili dodavanje vjetra u leđa već postojećem zahtijeva minuciozno financijsko planiranje. Tablice i proračuni, praćenje ulaganja i povrata neki su od najvažnijih poslova svakog poduzetnika. I nijedan knjigovođa ili računovođa, ma kako dobar bio, ne može zamijeniti vlasnika i njegovu procjenu pravog stanja stvari.
Vrlo je sličan odnos i kod procjene troška i angažmana stručnjaka za odnose s javnošću. Zbog povjerljivog odnosa s već postojećim klijentima nećemo navoditi konkretne iznose, no važno je znati stavke koje vas mogu očekivati ako je odluka pala na odnose s javnošću. Dakle, budžetiranje u PR-u, koliko to zapravo košta?

Brojkama u glavu – govoreći u postocima, stručnjaci savjetuju oko 8 posto budžeta uložiti u vlastite promotivne aktivnosti. Tu ulaze izrada ili redizajn web stranice te njeno redovito održavanje, izrada/redizajn posjetnica, mapa, kataloga, brošura, korporativne fotografije i video, organizacija evenata i prezentacija, angažman poznate osobe/zaštitnog lica, promo pokloni, angažman osobe ili agencije za odnose s javnošću… Popis je podulji i svaka od ovih stavki bi se trebala dodatno razraditi, a ako vam je budžet ograničen onda i rasporediti na dulji period.

Možete li to postići „in house“? – U početku ćete vjerojatno morati jer kad ste mali poduzetnik u svemu ste sam svoj majstor. No, kako se posao razvija sve više je potrebno poslove pravilno raspoređivati na zaposlenike i/ili vanjske suradnike. Ako se odlučite sami pozabaviti PR-om računajte na ozbiljnu koncentraciju oko vlastitog identiteta koji želite izgraditi. Kako se želite predstaviti, kome i na koji način najvećim će dijelom odrediti iznos koji ćete u jednom trenutku morati izdvojiti kako bi vaše poruke došle do onih kojima su namijenjene.

Klasični PR ili društvene mreže? Ili oboje? – Klasični PR u svom najširem značenju obuhvaća odnose s medijima koje treba izgraditi te ih dugoročno održavati. Početnici u poduzetništvu vrlo često uživaju simpatije medija zbog ideje ili hrabrog izlaska na tržište. No, dugoročno je za kontinuiranu prisutnost nužno medijima ponuditi sadržaj koji je zanimljiv i ima vrijednost vijesti, sadržaj koji doprinosi čitanosti ili gledanosti, odnosno koji zahtijeva promišljen i inovativan pristup i planiranje.

O fenomenu društvenih mreža je isprazno pisati, ako još niste vrijeme je da se uključite. Komunikacija na društvenim mrežama ima svoje zakonitosti i svoje zamke, pa ako vidite da u nečemu griješite i da je konkurencija ispred vas, stručni savjet je neophodan.

PR…marketing? – Iako se ove dvije aktivnosti razlikuju i nerijetko koriste odvojeno, naša dosadašnja iskustva govore da su rezultati najbolji ako se nadopunjuju i nadograđuju. Brojni su alati koji vam stoje na raspolaganju, a agencije na tržištu koje su se dokazale svojim radom i uspješnim kampanjama svojim će idejama otvoriti sasvim nove svjetove i pristupe te vašem poslovanju možda dodati baš onaj začin koji mu nedostaje.


Marina Karamatić Sopić, managing partner Ambrela komunikacija, agencije za Odnose s javnošću i organizaciju događaja

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.