Do boljeg života uz stručne savjete za nabavu

Upravljanje kućnim budžetom izuzetno je zahtjevno, a početkom godine kada na računima ostaju repovi zbog povećane potrošnje tijekom blagdana, još je zahtjevnije. Zato je stručnjakinja za nabavu i osnivačica Nabavne akademije mr. sc. Nataša Cikač otkrila koje je savjete pri kupnji dobro posuditi od profesionalaca.

Cijena – važna, ali ne presudna

Mnogima je upravo cijena ključni faktor pri izboru željenog proizvoda ili usluge. Ako znamo što točno tražimo, zahvaljujući internetu to danas lako možemo i pronaći po najpovoljnijoj cijeni. Postoje raznovrsni oglasnici, ali i internetski servisi koji uspoređuju cijene istog proizvoda u različitim trgovinama.

Osobe pak koje žele uštedjeti na prehrambenim namirnicama, trebaju utrošiti malo vremena na prelistavanje kataloga. Pri kupnji trebaju ostati usredotočene na popis za kupnju. Naime, određeni se tipovi proizvoda poput mesa i deterdženata stavljaju na akcije kako bi kupac s polica odabrao i druge stvari.

Načini plaćanja

Nabava se ne smije i ne može svoditi na izbor najjeftinije ponude. Naime, u nizu čimbenika koji utječu na odabir dobavljača, tj. željenog proizvoda ili usluge, je i način plaćanja. Ništa nam ne znači ako smo željeni proizvod pronašli jeftino, ali samo za avansno ili gotovinsko plaćanje, a mi gotovinom ne raspolažemo. Zato se treba raspitati za odgode i obročno plaćanje. Ako je cijena ista za gotovinsko i obročno plaćanje, razmislite bi li vam plaćanje u obrocima podiglo kvalitetu života.

Brend ili „no name“

Analizirajte zašto kupujete određeni proizvod. Koje su njegove vrijednosti? Jeste li vjerni
brendu? Ako proizvod iste kvalitete, ali nepoznatije robne marke ili privatne marke trgovine u
kojoj kupujete, možete dobiti po nižoj cijeni, izaberite alternativni.

Odmah ili čekanje

Neke svoje potrebe trebamo zadovoljiti odmah, a na neke trebamo čekati. Definirajte gdje je na toj vremenskoj ljestvici ono što želite kupiti. Ako vam gori pod petama, odlučit ćete se za onog dobavljača koji vam željeni proizvod ili uslugu može isporučiti odmah, pa makar to značilo i višu cijenu, ali ako možete čekati, možda možete ostvariti i neke uštede.

Novi stil života mijenja i tržište usluga, pa se otvaraju „walk in“ frizerski i kozmetički saloni. Oni po uobičajenim cijenama primaju klijente bez prethodne najave. Naime, svjesni su da je nekima danas planiranje vremena tjedan, dva unaprijed luksuz.

Zlata vrijedne dodatne usluge

Prošla su vremena kad su mnogi sve sami radili, primjerice, dostavljali i montirali namještaj. Danas je kod nabavke namještaja izuzetno važno pitati za dodatne usluge. U nekim su trgovinama besplatne, a negdje se naplaćuju. Upravo vam to može olakšati odabir.

Jamstvo i servis

Kod kupnje tehničkih i elektroničkih uređaja cilj nam je da traju čim dulje, po mogućnosti bez popravaka. Zato je važno pitati za jamstvo i besplatan servis, tj. poslijeprodajnu potporu. Što je jamstvo dulje, veća je vjerojatnost da možete biti bezbrižni.

Ocjene i preporuke

Internet i društvene mreže omogućuju nam lak pristup velikim broju informacija. Iskoristite to. Proučite ocjene željenog proizvoda, zatražite preporuke… I ne zaboravite na usmenu preporuku. O onome što trebate ili želite, raspitajte se među poznanicima s više iskustva.

Partnerski odnos s dobavljačem

Mnoge trgovine imaju baze vjernih kupaca. O pogodnostima ih obavješćuju putem sms-a, e-pošte, izravne pošte itd. Potiču ih na skupljanje bodova za dodatne pogodnosti i darove. Pokušajte s prodavačima i pružateljima usluga koje koristite, izgraditi odnos koji će biti više od uobičajenog „loyalty“ programa. Zahvalite im na najavi sniženja ili besplatnoj frizuri, a slično očekujte i u budućnosti.

Podijeli

Odgovori

Top