Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

EUKO istraživanje: samo 11% mladih je tražilo pomoć druge osobe nakon što su bili izloženi uznemirujućem sadržaju

Prve rezultate istraživanja koje je provedeno među mladima dobi od 9 do 17 godina, ali i njihovim roditeljima, predstavili su partneri projekta EU Kids Online, predvođeni Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK), Agencijom za elektroničke medije i Hrvatskim Telekomom.

Internet je mladima u Hrvatskoj glavni izvor informacija i ključan alat za socijalizaciju, no zbog neadekvatne edukacije o sigurnom korištenju interneta mladi prečesto ulaze u razna rizična ponašanja na internetu, zaključak je prvog nacionalnog komparativnog istraživanja o medijskim navikama djece u sklopu međunarodnog projekta EU Kids Online koji okuplja 33 europske zemlje.

Prve rezultate istraživanja koje je provedeno među mladima dobi od 9 do 17 godina, ali i njihovim roditeljima, predstavili su partneri projekta EU Kids Online, predvođeni Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK), Agencijom za elektroničke medije i Hrvatskim Telekomom. Istraživanje su poduprijeli i Ministarstvo znanosti i obrazovanja te Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.

(Ne)sigurni na internetu

Istraživanje je pokazalo da većina mladih ima pravo na pristup internetu kada god žele, međutim tek je svaki četvrti ispitanik u dobi od 9 do 14, odnosno svaki treći u dobi od 15 do 17 godina izrazio zabrinutost za svoju privatnost na internetu. Da ne postoji dovoljna razina svjesnosti o rizicima pokazuje podatak da trećina mladih putem interneta komunicira s osobama koje ne poznaje, a svaki četvrti tinejdžer u dobi od 15 do 17 godina susreo se s osobom koju je upoznao online.

“Ovo je prvi korak u sustavnom istraživanju medijskih navika djece i roditelja temeljem kojega ćemo moći razvijati nove obrazovne politike s ciljem osnaživanja djece i mladih u medijskoj pismenosti. Rezultati pokazuju kako je i djeci i roditeljima potrebna edukacija. Trebaju nam novi modeli medijskog odgoja ponajviše u skupini djece od 9 do 11 godina budući da je ovo vrlo osjetljivo razdoblje u kojem je djeci potrebna odlučnija pomoć roditelja i odgojno obrazovnih institucija”, istaknuo je Igor Kanižaj, potpredsjednik DKMK-a i koordinator hrvatskog tima EU Kids Online.

Susret s nasiljem

Istraživanje je pokazalo da je više od polovine mladih u posljednjih godinu dana dobilo neku vrstu neprimjerene ili povređujuće poruke. No samo ih je 11% tražilo pomoć druge osobe, a većina samo zatvori stranicu ili aplikaciju. Zabrinjavajući se pokazao podatak da jedno od četvero mladih ignorira takav problem.

„Hrvatski Telekom je vodeći pružatelj telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj, koji donosi nove mogućnosti za povezivanje i konzumaciju sadržaja različitim generacijama. Takva uloga nosi odgovornost da s pomoću usluga i alata koji su nam na raspolaganju, online svijet učinimo sigurnijim okruženjem, pogotovo za djecu. Zato smo u sklopu naše inicijative „Šeraj pozitivu, blokiraj negativu“ podržali istraživanje koje je ujedinilo akademsku zajednicu, nevladin sektor i državne institucije. Djeca i mladi trebaju uživati u svim prednostima Interneta za komunikaciju, zabavu i učenje, no odgovorno i oprezno. Provodimo i radionice za roditelje na tu temu, no vjerujemo da će podaci i preporuke iz istraživanja služiti oblikovanju konkretnih i sustavnih obrazovnih politika“, izjavila je Nataša Rapaić, članica Uprave Hrvatskog Telekoma i glavna operativna direktorica za privatne korisnike.

Roditelji, kao najvažnija spona između djeteta i vanjskog svijeta, nisu dovoljno uključeni u medijski odgoj svoje djece. Istraživanje je pokazalo da roditelji puno češće razgovaraju i nadziru aktivnosti mlađe djece na internetu, dok su tinejdžeri u velikoj mjeri u korištenju interneta bez nadzora.

„Rezultati istraživanja potvrđuju da je potrebno dodatno intenzivirati napore i da svi zajedno moramo još više raditi na medijskoj pismenosti, te da cijelo društvo mora shvatiti njezinu važnost. Medijski sadržaji snažno utječu na život pojedinca, ali i na društvene trendove. Sigurno korištenje digitalnih medija osigurava nam kvalitetan razvoj i aktivno sudjelovanje u društvu. Agencija za elektroničke medije nastavit će stoga rad na osvještavanju važnosti medijske pismenosti, zajedno s partnerima iz znanstvene zajednice, obrazovnih i državnih institucija te medija, s ciljem njezine veće zastupljenosti u nastavnim programima i uključenosti u relevantne državne politike“, istaknuo je Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije.

Ostali partneri su Grad Zagreb, Ured za obrazovanje, kulturu i sport – OŠ Većeslava Holjevca, Hakom, Centar za nestalu i zlostavljanu djecu/Centar za sigurniji internet (CSI), a projekt podržavaju Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.

Partneri istraživanja svoje će daljnje aktivnosti usmjeriti u promicanje rezultata istraživanja i stručnih preporuka za unaprjeđenje sigurnosti djece na internetu. Zajednički cilj je omogućiti kvalitetnu podlogu za kreiranje nove obrazovne politike s naglaskom na jačanje medijske pismenosti mladih u digitalnoj sferi.

Službena stranica hrvatskog projekta: http://hrkids.online


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.