Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Germanwings već drugu godinu bilježi gubitak. Lufthansa odbacuje gubitaša?!

Lufthansa je morala za 2011. objaviti gubitak od 13 milijuna eura. Doduše, najveći dio gubitka potječe iz prodaje British Midlanda, ali i Germanwings već drugu godinu bilježi gubitak. Tome bi trebao doći kraj.

Lufthansa je morala za 2011. objaviti gubitak od 13 milijuna eura. Doduše, najveći dio gubitka potječe iz prodaje British Midlanda, ali i Germanwings već drugu godinu bilježi gubitak. Tome bi trebao doći kraj.

Najveći europski zračni prijevoznik je nedavno morao objaviti kako je doduše ostvario operativnu dobit od 820 milijuna eura, ali zbog prodaje kroničnog gubitaša, tvrtke British Midland je na kraju ispao i gubitak čitavog koncerna. Bez njega, ove godine Lufthansa planira operativnu dobit koja bi se trebala kretati “negdje na sredini” troznamenkastog milijunskog iznosa, ali Lufthansa je odlučna riješiti i druge probleme koje muče tu kompaniju.

Gotovo na vrhu popisa je i Germanwings. Ovaj “jeftini” zračni prijevoznik je na početku bio vrlo dobar poslovan potez. 2009. je ostvario operativnu dobit od 24 milijuna eura, a iako od tada neprestance raste i broj putnika i broj letova ove kompanije u vlasništvu Lufthanse, Germanwings pada sve dublje u – gubitke. 2010. 39 milijuna, prošle je već iznosio 52 milijuna eura.

“Bez Lufthanse, Germanwingsa više ne bi bilo!”

Novi predsjednik uprave Lufthanse, Christoph Franz je odlučio prekinuti s poslovnom politikom svog prethodnika, Wolfganga Mayrhubera. On je Germanwingsu – baš kao i drugom problemu, prijevozniku Austrian Airlinesu, ostavio razmjerno mnogo prostora za razvijanje vlastite poslovne politike. Ali je novi direktor jasan: “Bez da pripada Lufthansi, Germanwings ne bi preživio”. Poslovni podaci “jeftinog” prijevoznika svakako svjedoče o potencijalu: i prošle godine je povećao promet za čitavih devet posto, na 687 milijuna eura. Ali to mu ništa ne vrijedi kad je na koncu morao objaviti gubitak. “A gubitaše ne možemo vječito hraniti iz naše blagajne”, odlučan je Christoph Franz.

Utoliko će Germanwings ubuduće biti snažnije integriran u ukupan putnički promet matičnog koncerna. Drugim riječima, između ostalog će se bolje paziti da Germanwings ne čini konkurenciju vlastitom, matičnom koncernu, ali prostora ima i za druge uštede ako Lufthansa i Germanwings bliže djeluju. Zajedničkih problema ima i više nego dovoljno: poslovne knjige jeftinog zračnog prijevoznika, baš kao i čitavu Lufthansu, sve teže opterećuje i skupo gorivo. Koncern je samo za kerozin prošle godine potrošio 6,3 milijarde eura, milijardu i 300 milijuna eura više nego što je potrošeno u godini prije toga – mada u floti ima sve više novih, štedljivijih zrakoplova.

Nakon plana štednje je novi plan štednje

Gotovo smrtonosan je i razmjerno novi porez kojeg je uvela Njemačka za zračni prijevoz. Riječ je o tri razreda paušalnog iznosa za svakog putnika, ovisno o daljini odredišta, ali je samo taj porez “pojeo” 5% prometa Germanwingsa. Nova uprava Lufthanse je odlučna: to tako više ne može ići. Zračni prijevoznik mora naći načina da putnici plate sve te dodatne troškove i sve skuplje gorivo, kako bi se kompaniji ipak isplatilo održavati te linije.

To je samo jedna od čitavog mjera štednji kojeg planira nova uprava Lufthanse. Gotovo je apsurdno da je tek okončan paket ušteda i sanacije Lufthanse, takozvani plan “Climb2011” – ali je već na stolu novi plan, “Score”. “Uvijek ima mjesta gdje se može uštedjeti”, objašnjava Franz. Na primjer u upravi: Lufthansa zapošljava oko pet tisuća suradnika u općim poslovima. “Score” utoliko tamo predviđa smanjivanje kadrovskih troškova za čitavih 20%. Kako će točno izgledati te uštede, o tome još nije ništa rečeno, ali je jasno da će biti mogući i otkazi.

Deutsche Welle


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.