Kadrovska služba se, kao i ostali dijelovi organizacije suočava na dnevnoj bazi s mnogim izazovima i problemima, no najmanje daje mjesta za pogreške. Velike kazne prijete lošoj evidenciji radnih sati, zagubljenoj i nedostavljenoj dokumentaciji, zagubljenim doznakama za bolovanje…. Ukratko, kažnjava se sve što je loše evidentirano.
Odgovor na ove probleme leži u jednostavnoj formulaciji: poslodavci, educirajte svoje radnike!
Radnici trebaju ispuniti svoje obaveze prema poslodavcu, ali i upoznati svoja prava. Odgovorno ponašanje radnika očituje se u poznavanju minimalnih obaveza npr. poznavanje Zakona o radu.
Konkretni problemi javljaju se kada radnik promijeni makar jedan segment obaveznih osobnih podataka koji su ključni poslodavcu; npr. radnik promijeni mjesto prebivanja, telefonski broj, prezime, izvadi novi identifikacijski dokument, postane samohrani roditelj… Rad kadrovske službe posebice opstruira loša komunikacije između radnika ili osobe nadležne za to radnika i kadrovskog radnika.
Podižući svijest o obvezama i pravima radnika, poslodavac djeluje preventivno jer se tako štiti od potencijalnih kazni Inspektorata rada i Porezne uprave.
Autor: Ivana Lovrić za kadrovi.hr