Hrvatski iznajmljivači moraju se prilagoditi turističkim trendovima

Hrvatske “city break“ gradove poput Zagreba i Dubrovnika kao i mjesta na obali svake godine posjećuje sve više turista. No, kako se mijenjaju trendovi u odabiru destinacija, tako se mijenjaju i standardi u pružanju turističkih usluga. Pitanje je jesu li hrvatski iznajmljivači prilagodili svoje nekretnine i usluge zahtjevima modernih turista i ostvaruju li zadovoljavajuće prihode.

Posljednjih su se nekoliko godina mnogi vlasnici stanova, apartmana i drugih objekata odlučili baviti turizmom i iznajmljivanjem smještaja. No, kako se radi o zahtjevnom poslu koji podrazumijeva poznavanje trendova u turizmu, marketingu, znanje o prodaji, upravljanju rezervacijama i pružanje vrhunske kvalitete usluge te određene investicije, mnogi su iznajmljivači vrlo brzo odustali.

Rješenje su mnogi pronašli u usluzi tvrtke Zagreb Original, vlasnici brenda Zig Zag Apartments, koja preuzima nekretnine privatnih i pravnih osoba, renovira ih i oprema, upravlja svim procesima koje iznajmljivanje podrazumijeva, a vlasnicima isplaćuje fiksni neto prihod kakav su imali dok su se samostalno time bavili. Pritom se vlasnici više ne moraju baviti aktivnostima poput online rezervacija, oglašavanja, dočekivanja gostiju, čišćenja i dr. Na ovaj način na dobitku su iznajmljivači jer ne moraju više ništa raditi niti preuzimati bilo kakve rizike, te gosti koji dobivaju vrhunski smještaj i brojne dodatne turističke usluge.

Zahvaljujući ovom uspješnom poslovnom modelu, ZigZag Apartments je 2014. u Zagrebu otvorio prvi integralni hotel u Hrvatskoj, kojeg po definiciji čine 3 ili više objekata u jednom naselju s recepcijom, zajedničkim prijamnim holom i boravkom te uslugom doručka, čime turistima nudi brojne dodatne sadržaje i omogućuje nova radna mjesta u turizmu.

Zig Zag Apartments u sezoni 2017. planira otvaranje integralnog hotela u Dubrovniku gdje već sada upravlja najvećim brojem privatnih apartmana u starom gradu u odnosi na konkurenciju, čak 52. U Rovinju će integralni hotel otvoriti u 2018. godini do kada tvrtka planira u svom portfelju imati čak 1000 apartmana. Takav uspjeh Zig Zag Apartments temelji na činjenici da ima standardiziranu kvalitetu smještaja i usluge, dizajn interijera, marketing te unaprijeđenu ponudu, prodaju i procese kao i automatizirane rezervacije.

Vrhunske standarde u profesionalizaciji segmenta iznajmljivanja u turističke svrhe je brend ZigZag Apartments počeo postavljati još 2011. kada je zastarjeli stan u centru Zagreba preuredila u moderno mjesto s dodatnim uslugama sukladno očekivanjima turista. Ubrzo nakon toga, ovakav način poslovanja, tzv. «ključ u ruke», pokazao se idealnim za male iznajmljivače tj. vlasnike apartmana kao i za brojne pravne osobe koje u vlasništvu imaju neiskorištenu nekretninu no ne žele se baviti turističkim aktivnostima.

Svjetski trendovi u turizmu značajno se mijenjaju i za uspješno poslovanje nužno je njihovo poznavanje. Više ne postoje turisti koji odsjedaju u apartmanu 7 dana, već su oni danas mobilniji i žele u što kraćem vremenu vidjeti što više destinacija. Primjerice, prosječni boravak turista u Zagrebu je 1,7 dana, a u Dubrovniku 2,5 dana. Hrvatski vlasnici nekretnina često imaju krivu precepciju o ovom poslu i nisu svjesni fluktuacije, rizika i troškova koje ono podrazumijeva pa zato odustaju od iznajmljivanja već nakon prvih nekoliko mjeseci“, rekao je Tomislav Zovko iz tvrtke Zagreb Original, vlasnice brenda Zig Zag Apartments.

Zig Zag trenutačno u svojoj ponudi ima 140 apartmana, a svakim danom taj se broj povećava, najviše zato što nam se iznajmljivači sami javljaju. Da se radi o modelu kojim su zadovoljne sve uključene strane, govori i činjenica da nikada nismo dobili otkaz ugovora od nijednog klijenta. Osim otvaranja integralnih hotela u Rovinju i Dubrovniku, u planu imamo i širenje u druge city break gradove u Europi.“, rekao je Igor Kordić, direktor tvrtke Zagreb Original.

O poslovnom modelu kakav koristi Zig Zag, svoje dojmove je podijelio i jedan od zakupoprimaca Mario Rešetar, vlasnika hotela sadašnjeg imena Kamara Boutique Hotel s 10 soba u Dubrovniku, ukupnog kapaciteta 24 ležaja te je ovom prilikom rekao: “Vlasnik sam jednog od prvih obiteljskih hotela u Dubrovniku, a nakon 15 godina rada moje su poslovne ambicije krenule u drugom smjeru. Važno mi je bilo da objekt nastavi s poslovanjem i ostane u vlasništvu moje obitelji, pa smo sa Zig Zag Apartments napravili ugovor o zakupu prostora na način da sve strane budu zadovoljne u budućem poslovanju. U vrlo kratkom razdoblju, naša se poslovna suradnja pretvorila u planiranje zajedničkih projekata koje namjeravamo ubrzo ostvariti. Vlasnicima nekretnina s turističkim potencijalom preporučujem Zig Zag Apartments kao partnera i, što je najvažnije, dobrog i odgovornog gospodara njihovih nekretnina.“

Branislav Pengov, direktor objekta City Plaza u Zagrebu, s 16 apartmana i ukupno 76 ležaja, o svojem iskustvu suradnje sa Zig Zag Apartments je rekao: “Izuzetno nam je drago što smo upravljanje apartmanima u City Plazi ugovorili upravo s vlasnicima brenda Zig Zag Apartments koji se s razlogom može svrstati u tržišne lidere u svojoj branši. Osim zavidnih rezultata koji su ostvareni u tekućoj poslovnoj godini, kroz zajedničku suradnju smo razvili dodatne benefite koji pružaju postojećim i potencijalnim klijentima raznovrsnost usluga na jednom mjestu. Poslovni modalitet koji Zig Zag Apartments primjenjuje u svakodnevnom poslovanju doprinosi slojevitom imidžu našeg stambeno-poslovnog kompleksa. Suradnju ćemo na obostrano zadovoljstvo nastaviti razvijati kroz dugoročan partnerski odnos.“

A o tome kako ponuda brenda Zig Zag Apartments utječe na turizam rekla je direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba Martina Bienenfeld: “Razlog dobrih turističkih rezultata koje Zagreb bilježi posljednjih godina leži u sinergijskom djelovanju gradskih institucija, Turističke zajednice Grada Zagreba te cjelokupne turističke industrije, čiji važni segment predstavlja obiteljski i privatni smještaj. Projekt Zig Zag Apartments započeo je svoj turistički put upravo u našem gradu, a kao jedan od inicijatora modernog apartmanskog tipa smještaja u skladu sa svjetskim trendovima, danas kreira nove standarde u pružanju smještajnih usluga u urbanim destinacijama. Najbolji primjer je i otvaranje integralnog hotela koji je, kao novu kategoriju hotelskog smještaja, uvelo Ministarstvo turizma i time se značajno unaprijedio sustav obiteljskog smještaja, kojim se omogućilo udruživanje i povećanje kvalitete te pridonijelo profesionalizaciji. Konstantni rad na podizanju kvalitete smještajnih usluga u Zagrebu nužan je za postizanje konkurentnosti u ovom izrazito kompetitivnom tržištu, a kako bi se to ostvarilo potrebno je nastaviti poticati sinergijski efekt javnog i privatnog sektora te, ujedno, educirati turističke djelatnike, posebno u pogledu ponude novih turističkih proizvoda i diverzifikacije smještajnih kapaciteta.“

Obiteljski smještaj čini više od polovice ukupnih smještajnih kapaciteta u Hrvatskoj stoga je potreban kontinuiran rad na podizanju kvalitete, profesionalizaciji i standardizaciji obiteljskog smještaja u skladu sa svjetskim trendovima i zahtjevima tržišta. Zig Zag Apartments svojim poslovnim modelom doprinosi stvaranju novih i inovativnih turističkih proizvoda na razini destinacije, razvoju i unaprjeđenju kvalitete smještajne ponude, tržišnoj prepoznatljivosti, profesionalizaciji privatnog smještaja te povećanju popunjenosti u pred i postezoni. Hrvatska gospodarska komora prepoznala je značaj ovakvog načina udruživanja te od samog početka podržava rad brenda Zig Zag Apartments“, rekla je Leila Krešić-Jurić, direktorica Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore.

Podijeli

Odgovori

Top