Javno predstavljanje projekta Odgovorni poslodavci za odgovorno roditeljstvo

U povodu obilježavanja Međunarodnog dana žena održano je javno predstavljanje projekta Odgovorni poslodavci za odgovorno roditeljstvo, u organizaciji Instituta za istraživanje i edukaciju „Zaposlena mama“, koji je sufinanciran sredstvima Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.

Zalažemo se za društveno odgovorno poslovanje koje kreira poticajno okruženje za obiteljski život i djecu

Okupljenima se na početku obratio Ivica Bošnjak, pomoćnik ministrice Nade Murganić, u ime Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku te je istaknuo: ”Ispunjavanje zakonskih obveza tek je minimum kojim poslodavci ostvaruju društveno odgovorno poslovanje. Uvjeti koji omogućuju usklađenje privatnih i poslovnih obveza i to osobito žena, ne smiju umanjivati prava koja proizlaze iz pozitivnih zakonskih propisa. Poslodavci trebaju razvijati i prihvaćati društvenu odgovornost za razvoj svoje zajednice jer pitanje demografske revitalizacije već ima svoj negativni odraz, a u skoroj budućnosti će se odraziti i na kretanje tržišta radne snage, neovisno o trenutnim problemima iseljavanja radno aktivnog stanovništva. Zalažemo se za društveno odgovorno poslovanje koje kreira poticajno okruženje za obiteljski život i djecu za što je nužna osviještenost poslodavaca o važnosti boljeg usklađenja privatnog i poslovnog života svojih zaposlenih.”

Izlaganje je potom održala mr.sc. Dijana Kobas Dešković, predsjednica Instituta „Zaposlena mama“ i kreatorica MAMFORCE metode, u kojem je istaknula glavne ciljeve i aktivnosti projekta te je malim i srednjim tvrtkama predstavila mogućnosti sudjelovanja u procesu MAMFORCE procjene s ciljem ostvarivanja osnovnog MAMFORCE i DADFORCE standarda. Tom prilikom je istaknula: ”Cilj projekta je osvijestiti poslodavce o važnosti provođenja odgovornih praksi upravljanja ljudima kako bi se omogućila ravnoteža privatnog i poslovnog života koja zaposlenim roditeljima omogućava odgovorno roditeljstvo. Uvođenjem novih mjera i kreiranjem radnih okruženja podrške i razumijevanja poslodavci daju direktnu podršku obitelji čime se podržavaju održivi ciljevi razvoja Ujedinjenih naroda. Poslodavci koji se odluče na uključenje pridružuju se skupini nositelja pozitivnih promjena među kojima je do sada 19 organizacija i institucija u Hrvatskoj. Ujedno, time doprinose ostvarenju boljih poslovnih rezultata uslijed većeg zadovoljstva i angažmana zaposlenih.”

Promjene radnih okruženja

Ovom vrijednom inicijativom utječe se na promjene radnih okruženja u pravcu veće osviještenosti poslodavaca o obiteljskim potrebama zaposlenih te posebno zaposlenih žena koje se zbog sve veće nemogućnosti usklađenja privatnih i poslovnih obaveza odlučuju na manji broj djece. Pritom je istaknuto kako je koordiniranim aktivnostima moguće utjecati na promjenu negativnog trenda. Sukladno demografskim pokazateljima država viših stopa nataliteta, među faktorima uspjeha su upravo politike koje omogućavaju uvjete zadržavanja žena na tržištu rada, kao i jednake mogućnosti razvoja karijere čime se iskorištava obrazovni i intelektualni potencijal država, a ujedno osiguravaju  bolji socijalno-ekonomski uvjeti života obiteljima.

Iskustvo rada i promjene koja se dogodila na putu prema statusu MAMFORCE kompanije prenijela je u svom izlaganju Anita Cvetić Oreščanin, članica Uprave Poslovne inteligencije, tvrtke koja je nositeljica naprednog MAMFORCE standarda u kategoriji CHANGE i nositeljica DADFORCE standarda kao posebnog priznanja za one poslodavce koji kroz svoje politike i procedure potiču očeve na odgovoru roditeljsku ulogu.

MAMFORCE standard

MAMFORCE standard dodjeljuje Institut za istraživanje i edukaciju „Zaposlena mama“ organizacijama koje uspješno organiziraju posao i radno okruženje uz poštovanje načela ravnoteže profesionalnog i privatnog života i jednakih mogućnosti profesionalnog razvoja. Metoda procjene je znanstveno utemljena i razvijena  u suradnji s vodećim akademskim i međunarodnim institucijama.

Tvrtke, javne institucije i državna tijela koja ostvaruju pravo na osnovni MAMFORCE® STANDARD prolaze kroz neovisni postupak procjene postojećih politika upravljanja i radnih praksi kako bi dobile mjerljive pokazatelje svog sustava u odnosu na tržište (relativni standard) i najbolje moguće prakse (MAMFORCE standard). Temeljem procjene svaka organizacija dobije konkretne prijedloge za daljnja poboljšanja na kojima se radi kroz sljedećih dvanaest mjeseci.

Organizacije koje su dosad ostvarile OSNOVNI standard su: 24sata, hrvatska podružnica BKS Bank AG, Coca-Cola HBC Hrvatska, Iskon internet, Jadranski naftovod d.d., LIDL, Hrvatska udruga poslodavaca, Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava i Verso Altima Group.

NAPREDNI standard u kategoriji GROW su do sad ostvarile: INA – Industrija nafte, Hrvatski telekom, Privredna banka Zagreb, VIPnet i Zagrebačka banka.

Organizacije s NAPREDNIM standardom u kategoriji CHANGE, odnosno one koje su na početku puta promjene prema obiteljskoj odgovornosti i rodnoj osviještenosti su Agencija za znanost i visoko obrazovanje, Hrvatska banka za obnovu i razvitak, Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti, Poslovna inteligencija.

Podijeli

Odgovori

Top