Joze Tomaš, menadžer koji razmišlja izvan okvira

U splitski Park, tada hotel s tri zvjezdice došao je 2002. Nakon samo šest mjeseci standard hotela je porastao na četiri, a rekonstrukcijom i obnovom 2014., dobio je i petu zvjezdicu. Gosti ga vole, a struka ga cijeni. To je Joze Tomaš, direktor tvrtke Potestas, u čijem je vlasništvu i Hotel Park i službeno najbolji generalni menadžer u turizmu. To mu je laskavo priznanje dodijelio nezavisni međunarodni žiri na nedavno održanoj konferenciji Best Stay. Članovi žiri bili su akademski stručnjaci iz Švicarske i Amerike, najčitaniji bloger za luksuzni turizam u Velikoj Britaniji, stručnjaci sa značajnih portala poput TripAdvisora…

Kakav je osjećaj biti najbolji generalni menadžer u turizmu?

Izvrstan! Iako ovo priznanje laska, ono i obvezuje da budem još bolji i kvalitetniji. Možda zvuči kao klišej, no moram reći kako ova nagrada nije priznanje samo meni nego i čitavom timu Hotela Park. Ona je i dokaz da su naši menadžeri u turizmu iskustvom i kompetencijama itekako konkurentni i mogu odgovoriti na globalne izazove. Turizam je branša u kojoj ima toliko stručnih i kvalitetnih ljudi. S druge strane, vrlo je teško nositi se s uvriježenim stereotipima da su bolji neki drugi. Zbog toga se nama, domaćim menadžerima u turizmu, možda teže dokazati i pokazati svoje vještine i znanja koje idu u korak sa svijetom, a usudim se reći – koji imaju hrabrost i karizmu i mijenjati percepciju hospitality industrije.

Unatoč tome, u našoj zemlji još uvijek mnogi misle da se turizam događa slučajno.

To definitivno nije istina! Trud, rad i znanje itekako se isplate. Ulaganje u turizam uvijek donosi rezultate. I ne samo u turizmu, već općenito u svakom polju gospodarstva, na području edukacije, ali i obitelji – ljubav, trud, razumijevanje i mar uvijek donose rezultat. Primjerice, rekonstrukcijom Hotela Park, uz naša tradicionalna tržišta otvorili smo nova poput Južne Amerike ili Indije. S druge strane, turizam je jedna od grana u kojoj je itekako primjenjiva priča o cjeloživotnom obrazovanju. Turistički djelatnici se neprestano moraju educirati o svjetskim trendovima i moraju redovito stjecati nove vještine i znanja o tehnologijama, hrani i piću, novim tržištima… A ono što je najvažnije za turistički razvoj destinacije i dobre turističke rezultate suradnja je privatnog i javnog sektora na svim razinama. Mi smo to u Splitu posljednjih desetak godina postigli, što se automatski odrazilo i na odlične turističke rezultate. Apsolutno smo zasluženo dobili nagradu za turističku destinaciju godine na Danima hrvatskog turizma.

Hotel kojeg Splićani vole

Da je Split turistički hit vidljivo je na svakom koraku. Sve je više fine food restorana, atraktivnih dućana, luksuznih apartmana, hostela, hotela… Unatoč novim objektima, čini se da je Splićanima Park ostao nekako njihov hotel, omiljeno mjesto za susrete i ćakulu uz kavicu.

Od izgradnje 1921. Hotel Park je najprestižnije mjesto za sva glavna politička i društvena događanja u Splitu i Dalmaciji. Na prekrasnoj je lokaciji, neposredno uz plažu Bačvice i staru gradsku jezgru, a zbog ljepote i povijesnih događanja koja su se zbila u hotelu proglašen je spomenikom kulturne baštine.

To je i prvi privatni hotel u Hrvatskoj koji je EU financirala s maksimalnim iznosom.

I to je dokaz da se trud isplati. Prijavili smo se na natječaj „Povećanje gospodarskih aktivnosti malih i srednjih poduzeća“, koje je raspisalo Ministarstvo poduzetništva. Bilo je vrlo zahtjevno pisati projekt i u tom smo procesu koristili pomoć konzultanata. Rezultat je bio izvrstan – odobren nam je do sada najveći iznos, a ukupna investicija stajala je oko deset milijuna eura. Isplatio se svaki uloženi euro, jer je Split 2015. dobio reprezentativni luksuzni hotel s pet zvjezdica, a Park je i dalje zadržao šarm urbanog Splita.

Gdje se luksuz susreće s prirodom

Hotel Park nije jedini projekt na kojem radite, a da je financiran sredstvima iz EU fondova.

Posebno se radujemo novom projektu koji je također sufinanciran od strane EU. To je novi projekt na Plitvičkim jezerima, turističko naselje s visoke četiri zvjezdice koje otvaramo u ožujku 2018. Upravo ono što treba tom području. U suradnji s prirodom i okolišem stvorili smo oazu mira, spokoja i tišine. Naš slogan Where luxury meets nature, odražava se u našem novom turističkom naselju Fenomen Plitvice.

Menadžeri često kažu kako je uspjeh kombinacija edukacije, iskustva, rada, cjeloživotnog obrazovanja, vještina… No, mnogo njih u turizmu to imaju, ali je uspjeh ipak izostao. Nešto kao da nedostaje.

Uspjeh dolazi kada razmišljate izvan zadanih okvira i granica, out of the box. I još nešto se mora znati. Uspjeh nisu nekretnine već – ljudi. Jer ljudi i osoblje su ono što čine svaki projekt važnim. Naravno, priču o uspjehu dodatno olakšava i činjenica da imamo top proizvod ili nekretninu u Splitu, poput Hotela Park. Pored divnog objekta sa stoljetnom tradicijom, naši gosti prepoznaju posvećenost čitavog tima Hotela Park koji se prema gostima odnosi gospodski, s puno razumijevanja i samopouzdanja. Oni su vrhunski stručnjaci u svom poslu i iznimno sam ponosan na njih i sretan što svaki dan mogu nešto od njih i naučiti. Uspjeh su zadovoljni radnici i zadovoljni gosti koji se vraćaju. Menadžerske pozicije nam nisu dane da bi demonstrirali moć i autoritet, već da bismo kvalitetno iskoristili svoje znanje i iskustvo uz pomoć tima s kojim svakodnevno radimo, a često i “živimo”.

 

Podijeli

Odgovori

Top