Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

Kakav dojam ostavlja vaša prezentacija? Jeste sigurni?

Koliko god mislite da imate urođeni smisao da dobro prezentirate ono što znate, zamislite sebe na kraju te iste prezentacije i zamislite kako želite da se vaša publika osjeća.

Koliko god mislite da imate urođeni smisao da dobro prezentirate ono što znate, zamislite sebe na kraju te iste prezentacije i zamislite kako želite da se vaša publika osjeća.

Sigurno ste već čuli ili negdje pročitali da nije toliko važno što ste rekli, nego kakav ste dojam ostavili, pogotovo ako je prvi.

A nismo svi isti u izričaju, ponašanju, komunikaciji. Nekome je sasvim lagano, gotovo prirodno izreći svoj roman tijeka svijesti, dok drugi mukotrpno slažu čitave projekte u glavi, ali kada dođe vrijeme da ih izgovore, prenesu drugima i još po mogućnosti da ih drugi razumiju, nekim je ljudima prava muka.

Koliko god se trudili, ponekad iz neobjašnjivih razloga imamo baš taj trenutak mentalnu blokadu, upotrijebimo krivu riječ ili tonalitet glasa (a možda nam je to baš prirodno) ili uspostavljamo kontakt na način koji ne odgovara drugome.

Koliko fantastičnih ideja nikada nije realizirano zato što njihovi kreatori nisu znali kako se izraziti, tj. prezentirati ih na pravi način.

Možda ste se i sami prepoznali u nekoj situaciji i odmah vas je preplavio osjećaj mučnine. U takvim situacijama preporučujem da mislite na onaj dojam s početka koji želite prenijeti vašoj publici i sigurno će se osjećaji mijenjati u pozitivnom smjeru.

Ali, kako se oteti strahu kada treba prezentirati pravu stvar, u pravo vrijeme, na pravom mjestu, pravoj osobi?

Za početak odgovorite na sljedeća pitanja:

  • ŠTO? – sažmite u jednu rečenicu vašu ključnu poruku
  • ZAŠTO? – definirajte svrhu poruke, ideje, plana, akcije
  • TKO? – izrazite nositelja aktivnosti
  • KAKO? – obrazložite ukratko način ili metodu
  • KADA? – precizirajte vremenski okvir svih aktivnosti
  • GDJE? – posljednje, ali ne i manje važno je mjesto radnje

Ako ste uspješno odgovorili na ova pitanja vrlo konkretnim odgovorima, vaša prezentacija već ima osnovni okvir, potrebno je dodati detalje. Oni naravno ovise o ciljanoj publici kojoj predstavljate vašu priču, projekt i slično.

Kojim ‘jezikom’ govori vaša publika?

I dok je vama sasvim jasna ideja (naravno, vi ste kreator iste), dobro razmislite „kojim jezikom govori“ vaša publika.

Aktivist će već razmišljati o brainstormingu, rješenju problema i grupnoj diskusiji, teoretičaru ćete trebati predočiti dobru priču za početak, nekoliko statističkih podataka po mogućnosti i što više korisnih informacija.

Refleksivac će to sve sa strane promatrati i razmišljati o vašem izlaganju, tražit će povratne informacije od drugih i bilo bi ga dobro zadiviti nekom vrstom upitnika, dok će pragmatičar odmah konkretno razmisliti kako to što govorite primijeniti i ako mu predočite neki sličan primjer, dobili ste prolaznu ocjenu.

Strah!?

U današnjim uvjetima prolazna ocjena nije mjerilo kojem se teži, treba biti izvrstan u svemu, pa tako i u prezentiranju svoje ideje. Sjetite se prezentacija na kojima prezenter govori ili čita ono što piše na slideu. Koliko ste puta razmišljali kako vas to smeta? Koliko ste kompliciranih grafikona vidjeli i niste znali od kuda početi promatrati, a kamoli čitati?

Zašto? Osnovni uzrok je STRAH! Strah koji vas sputava da napravite jednostavnu i razumljivu prezentaciju. Unatoč znanju i vještinama koje imate, uvijek vam se čini da publika neće dovoljno dobro razumjeti što želite reći i tada krene…

Još ovo, pa još ovo, a moglo bi i ono…

I zato nije važno koju podlogu i font slova koristite, koliko je slika ili riječi na jednom slideu – važna je reakcija publike na svaki slide. Kada netko pogleda svaki vaš slide, što želite da:

  • Misli (razmišljajte kao pisac)
  • Osjeća (uključite publiku)
  • Čini (znati što vaša publika želi)

Nakon toga zapitajte sebe želite li zadiviti publiku kako radite izvrsnu prezentaciju ili želite da vaša prezentacija služi drugima.

Potrudite se da oba odgovora budu potvrdna!

Izvor: www.adria-corporate.com


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.