Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Blog zona

Kako i kada krenuti u poduzetništvo?

Poduzetnik pocetak

U praksi se često možemo susresti s pogrešnim dojmom o poduzetništvu i poduzetničkim projektima. Kako i kada krenuti u poduzetništvo pitanje je koje mnoge opterećuje. Na seminarima i radionicama u Filaksu, uvijek napomenem da poduzetništvo nije za lijenčine, odnosno za one koji nisu spremni raditi i više od 12 sati dnevno…  Poduzetnici moraju biti oni koji imaju dovoljno energije i volje da „guraju“ dok posao ne počne nomralno funkcionirati. Poduzetnici moraju imati odgovarajuća znanja i vještine, kao i ostale potrebne resurse. Nije realno očekivati da će posao procvjetati u manje od dvije godine i da će poslovanje ostvarivati iznimne rezultate. Važno je biti siguran da nas nedostatak nekog važnog resursa neće natjerati da odustanemo odmah na početku ili izgubimo volju.

U poduzetništvo nije dobro krenuti odmah po završetku škole ili fakulteta, jer iskustvo u drugim tvrtkama uvijek dobro dođe. Što imate više iskustva u različitim poslovnim situacijama i različitim djelatnostima, to ćete biti fleksibilniji i snalažljiviji u vlastitom poslu. Za uspješan posao važna je priprema i dobar plan, stoga pažljivo planirajte, skicirajte, računajte i analizirajte strategiju. Dakle, pravo vrijeme za krenuti je kada smo pripremljeni i spremni! Objektivno sagledavanje situacije u kojoj se nalazimo spriječit će nas da u poduzetnički projekt uđemo radi ogromne želje ili strasti. Iako su takve emocije zaista potrebne u poslu, nažalost mogu biti i opasne ako ih ne podržavaju odgovarajući resursi i spremnost poduzetnika na dosljedan rad.

Oni koji još se još nisu odlučili otisnuti u poduzetničke vode, često žele znati kako to izgleda u stvarnosti, odnosno žele čuti stvarne poduzetničke priče. Upravo iz tog razloga razgovarala sam s uspješnom poduzetnicom Barbarom Bolf iz tvrtke BB natura vera d.o.o., koja kontinuirano usavršava svoja znanja i vještine. Nakon brojnih edukacija, posebno smo ponosni što je sudjelovala i u programu usavršavanja u Poslovnom učilištu Filaks.

Mnogi ljudi ne očekuju brojne izazove koji ih dočekaju u poslu stoga me je posebno razveselio Barbarin prvi odgovor. Barbara kaže da joj je stav o poduzetništvu vjerojatno gotovo identičan sada i prije nego je pokrenula vlastiti biznis. Poduzetnike je gledala kao stvaratelje, one koji su pokretačka sila većine napretka, one koji kreiraju novu vrijednost za sebe, ali i za druge. Danas kad vodi svoj posao, pokušava biti upravo stvaratelj, pokretač, kreirati novu vrijednost za sebe, ali i za druge (kupce, partnere i zaposlenike).

Vezano za greške, Barbara smatra da je najveća greška ne držati se osnovnih etičkih i moralnih načela. Ne čini drugom ono što ne želiš da drugi čini tebi, pojednostavljuje svaku odluku (ako se baš mora zapitati). Poduzetnike vidi kao pozitivce, optimiste i entuzijaste koji unatoč teškim uvjetima preuzimaju rizik i odgovornost za sebe i često druge. Nažalost, loši primjeri iz našeg društva učinili su svoje i pojedinci su uspjeli uvriježiti općeprihvaćeno mišljenje da se poduzetnici često poistovjećuju s prevarantima i muljatorima. Barbara navodi da su zbog toga povrede poslovne etike i loš primjer koji neki postavljaju najveća greška poduzetnika.

Barbara svakodnevno uči o uspješnom vođenju i održavanju posla. Naučila je da uvijek treba učiti, informirati se, ostati prizeman i razuman, razmišljati barem par koraka unaprijed, jasno definirati ciljeve i ne obazirati se na pesimizam i apatiju koja vlada našim društvom. I za kraj, Barbara poručuje: „Morate biti optimist i entuzijast i možda barem malo „ćuknuti“ kako bi manevrirali u moru birokracije.“

 

Piše: Mr. sc. Elvira Mlivić Budeš, [email protected]

www.poduzetnica.blogspot.com


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.