Koliko su konzultanti bitni za poduzetnika?

Otkrijte kako financirati projekt iz EU fondova

Članstvom u Europskoj uniji Hrvatska punopravno sudjeluje u svim postojećim programima. Tako je u razdoblju od 2007. do 2013. godine iz pretpristupnih fondova iskoristila 25% sredstava koja su joj bila na raspolaganju. No, ta su sredstva nevelika kad se usporede s iznosima koji su joj postali dostupni ulaskom u EU, a hoćemo li ih – i kako – uspjeti iskoristiti, razgovarali smo s Majom Markulin, vlasnicom obrta Omnia Media u sklopu kojeg djeluje portal Poticaji.info te Jasenkom Begić, izvršnom urednicom portala.

Gospođo Markulin, s kojom ste idejom i namjerom pokrenuli Omnia Mediu, a zatim i portal Poticaji.info?

Maja Markulin: Da želim pokrenuti vlastiti posao znala sam još tijekom studija ekonomije poduzetništva. Omnia Mediu pokrenula sam 2011. godine želeći poduzetnicima ponuditi sve na jednom mjestu, kao svojevrsni „3 u 1“. Tako poduzetnici kod nas imaju mogućnost ostvariti web development usluge, digitalne medijske usluge te konzalting, odnosno pomo kod poslovne dokumentacije i ostalih problema koje poduzetnici imaju tijekom svog puta. S obzirom na iskustva iz IT branše, marketinga i konzaltinga kroz neko vrijeme nastao je i portal Poticaji.info, putem kojega smo htjeli omogućiti poduzetnicima da na jednom mjestu mogu pratiti sve relevatne vijesti.

Koliko su konzultanti bitni za poduzetnika? Je li bitnija dobra ideja ili izvedba?

Maja Markulin: Javnost, nažalost, nije dobro informirana. Poduzetnici ne znaju kome se obratiti, koje natječaje pratiti i je li neki natječaj baš za njih. Upravo tu nastupamo mi kao konzultanti: upućujemo ih na konkretne natječaje, upozoravamo na što obratiti pozornost i učimo kako spremiti dokumentaciju. Svaki poduzetnik može većinu dokumentacije pripremiti sam, međutim, problem nastaje kada treba napisati bilo poslovni plan, bilo financijsku strukturu. Ipak, najvažniji element svakog projekta jest da poduzetnik ima ideju. Od tuda kreće svaki konzultant. Drugi element je da poduzeće zadovoljava sve kriterije i elemente koji su navedeni u javnom pozivu.

Gospođo Begić, koji nas najznačajniji EU natječaji očekuju u 2015. godini?

Jasenka Begić: Prvi dio godine najvažniji je kad su u pitanju poticaji za poduzetnike, jer se najveći dio natječaja otvori otprilike do travnja. Naravno, natječaje je ipak potrebno pratiti tijekom cijele godine. Među fondovima najvažniji je operativni program „Konkurentnost i kohezija“ putem kojega će se Hrvatskoj u razdoblju od 2014. do 2020. godine osigurati 6 milijardi eura, a ove godine će svi zainteresirani iz tog fonda moći izvući oko 1,2 milijarde kuna. Prvi pozivi koji nas očekuju odnose se na sektor proizvodnje. Poduzetnici koji se bave uslugama mogu se javiti jedino ukoliko će napraviti diverzifikaciju i u djelatnost uvesti proizvodni dio.

poticaji-info3

Što je s nacionalnim natječajima?

Maja Markulin: Drugi najvažniji natječaj koji će biti raspisan u ovoj godini svakako je Poduzetnički impuls Ministarstva poduzetništva i obrta. On nije najveći, ali je svakako najpopularniji među poduzetnicima. I ovdje se najviše javljaju ljudi koji se bave uslugama, međutim, poželjno je kada bi se više javljali poduzetnici koji se bave proizvodnjom. Naime, trenutno se natječaji sve više žele usmjeriti na proizvodnju, opremu, proširenja i slično.

Što savjetujete poduzetnicima i obrtnicima koji se planiraju prijaviti na neki od natječaja?

Maja Markulin: Malim obrtnicima i poduzetnicima savjetujem da imaju upornosti i strpljenja, jer to je navažniji sastojak poduzetničkog života. Nemojte odustajati, budite uporni, sve se isplati – sve je stvar dobro posložene projektne  dokumentacije!

Podijeli

Odgovori

Top