Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

Krizno komuniciranje

pixabay.com

Bez obzira na to čime se bavite, vjerojatno će vam u jednom trenutku poslovanja biti potrebna reakcija na kriznu situaciju. Proizvodnja, odnosi sa zaposlenicima, odnosi s ključnim klijentima, odnosi s lokalnom zajednicom ili državom…

U svakoj od nabrojanih stavki krije se mogućnost da nešto krene u smjeru koji niste planirali. Zato je korisno u pripremi imati plan kojeg ćete se pridržavati kod nepredviđenih situacija. A upravo je nepredviđene situacije moguće i potrebno predvidjeti, razmišljati unaprijed o poslovnim potezima i planovima te pokušati nagađati što bi moglo izazvati potencijalnu kriznu situaciju.

Krizno komuniciranje može zahtijevati trovanje hranom u tvrtkinom restoranu, nezgoda ili nesreća na poslu, proizvod koji ne odgovara navedenim specifikacijama, neplaćeni računi ili nepoštivanje zakona.  Nijedan poduzetnik ne želi razmišljati o ovim ili sličnim scenarijima, no ponekad do njih dođe i potrebno je reagirati brzo prema ciljanim skupinama, primarnim i sekundarnim, te prema ključnim klijentima.

Prihvatite/priznajte situaciju – kad se krizna situacija dogodi prva reakcija je uglavnom negiranje. No, takav odgovor može izazvati dodatne i dugoročno negativne posljedice pa je mudrije hladne glave sagledati činjenice, priznati ih i sanirati štetu. Pogreške se događaju i vrlo je vjerojatno da ćete isprikom i prihvaćanjem odgovornosti zaustaviti situaciju koja se može širiti poput požara.

Odredite glasnogovornika – ovisno o težini situacije, bitno je odrediti osobu koja će istupati u ime tvrtke i koja će jedina biti ovlaštena za komunikaciju prema medijima/zaposlenicima/klijentima. Ukoliko je krizna situacija teža, preporučuje se da vlasnik ili najviše pozicionirana osoba bude dostupna za izjave i komentare, barem u jednom obraćanju.

Službeno obraćanje – nakon što prikupite sve informacije, konzultirate se s timom pravnika i svojim najbližim suradnicima, pripremite službeno obraćanje ciljanim skupinama. Istaknite činjenice i navedite korake koje ćete poduzeti kako biste spriječili da se krizna situacija ponovi. Čvrst i jasan stav izraz su prihvaćanja, kolegijalnosti i odgovornosti kako biste zadržali povjerenje klijenata i šire javnosti. Ukoliko je potrebno, posebno službeno obraćanje pripremite za ključne klijente, a ako ste u mogućnosti pokušajte organizirati i sastanke sa svakim pojedinačno kako biste pojasnili situaciju i korake koje poduzimate.

Izrazite osjećaje – ovisno o situaciji, izrazite žaljenje, sućut ili ispriku.

Pratite reakciju javnosti – nakon početnog obraćanja krizno komuniciranje u većini slučajeva ne prestaje, nego je potrebno dodatno pojasniti i naglasiti sve činjenice, a možda ih i ponoviti. U većini slučajeva, preuzimanje odgovornosti i poduzimanje koraka koji će spriječiti ponavljanje situacije umiruju javnost i govore da vladate situacijom.

Društvene mreže – jedna od češćih situacija s kojima se tvrtke relativno kratko susreću su društvene mreže i dvosmjerna komunikacija koja se na njima odvija. Nezadovoljni korisnici koji odluče svoje iskustvo podijeliti na vašem Facebooku, Twitteru ili forumima najgora su noćna mora voditelja profila, ali i menadžera. Ovakve situacije treba predvidjeti i imati spremne odgovore, ali i trenirane zaposlenike koji će u svakom trenutku znati kako postupiti i na koji način se odnositi prema nezadovoljnom korisniku. Ljubaznost i brzina u odgovaranju te pomoć u vidu rješenja ili nekoliko opcija rješenja su na vrhu popisa kriznog plana. Omalovažavanje i vrijeđanje nezadovoljnog korisnika mogu dovesti do još većeg nezadovoljstva pa čak i isprovocirati druge korisnike da reagiraju, stoga budite iznimno oprezni u komunikaciji.

Također, u slučaju druge krizne situacije iskoristite vlastite kanale i društvene mreže kako biste primijenili sve ranije navedene postavke. Vodite računa da se odgovori prvo potraže putem društvenih mreža i budite sigurni da na vrijeme izađete s jasnom i strukturiranom izjavom.

Izvucite pouku – nakon što se kriza stišala, uzmite sebi vremena za analizu. Uključite i najbliže suradnike te odredite korake koji će spriječiti ponavljanje događaja. Na pogreškama se ipak uči iako je jednostavniji način učenje iz pogrešaka drugih.

[box style=”0″]

wslogo_306780

 

 

 

 

e I w I fb I tw

www.ambrela.hr

[/box]


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.