Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Marketinško okruženje – PEST analiza

Marketinško okruženje kompanije sastoji se od velikog broja faktora. Dinamičnost „vanjskog svijeta,“ konkurencija, inovacije i promotivne akcije koje treba komunicirati prema potrošačima, odnosi s klijentima, unaprjeđenja prodaje, politička i ekonomska situacija na tržištu… sve su to faktori na koje ne možemo utjecati ali ih itekako moramo biti svjesni.

Marketinško okruženje kompanije sastoji se od velikog broja faktora. Dinamičnost „vanjskog svijeta,“ konkurencija, inovacije i promotivne akcije koje treba komunicirati prema potrošačima, odnosi s klijentima, unaprjeđenja prodaje, politička i ekonomska situacija na tržištu… sve su to faktori na koje ne možemo utjecati ali ih itekako moramo biti svjesni.

Marketinško okruženje je jezero u kojem treba uspješno plivati. Nepredvidivo i dinamično, nekada se čini kako je sve što se moglo smisliti već smišljeno. Dodatni izazov jest činjenica da je svijet globaliziran – dobra ideja iz Indije sutra se može modificirati i primijeniti na domaćem tržištu.

Što je PEST?

Ovakvi vanjski faktori u marketinškom okruženju ne mogu se kontrolirati, ali ih se može proučiti i na taj način najbolje moguće pripremiti marketinški proces.

PEST (Political, Economical, Socio-Cultural, Tehnological factors) je akronim koji objedinjuje vanjske utjecaje (marketinško okruženje naše kompanije) kojih moramo biti svjesni. Temeljita analiza svakog pojedinog segmenta nužna je prije svake ozbiljnije marketinške aktivnosti.

Političko okruženje

Utjecaj lokalnih zakona i propisa na vaše poslovanje – etika u poslovanju, porezi takse, carine i ostali državni nameti značajno se razlikuju, pogotovo u državama regije. Politika zaštite okoliša i uz nju vezani propisi. Koliko je uopće stabilna politička situacija na ciljanom tržištu?

Ekonomski faktori

Financiranje banaka, kamatne stope u pojedinim zemljama – dostupnost kapitala i uvjeti kreditiranja. U ekonomske faktore spada i stopa inflacije te cijena i kvaliteta radne snage i energenata. U širi kontekst ekonomskih faktora može se svrstati i infrastruktura – blizna tračnica, luka, zračnih luka internacionalnog karaktera, cestovna povezanost.

Sociološko-kulturološki faktori

Iako većina Hrvatskih izvoznika posluje s zemljama regije i EU, koje se kulurološki bitno ne razlikuju od Hrvatske, potrebno je na umu imati najosnovnije faktore – demografsku sliku društva, razinu obrazovanosti, religijsku pripadnost (i običaje koji iz te religije proizlaze). Iako se dohodak po glavi stanovnika lako može smjestiti i u ekonomske faktore, ovdje naglasak treba staviti na raspoloživi ostatak prihoda te njegovu raspodjelu – iz čega se najakše vide preferencije kako pojedinog segmenta društva, tako i dotičnog društva u cjelini.

Tehnološki faktori

U tehnološke faktore načešće ubrajamo inovacije i unaprjeđenja proizvodnih procesa (ili usluga) koja su direktno vezana na tehnološki napredak. U tehnološke faktore pak mogu se svrstati dobici proračunatih ušteda koji proizlaze iz ekonomije obujma. Školski primjer bi bio seljenje tvornica iz Europe u Kinu, ali mi ne moramo ići tako daleko – zemlje u istočnom susjedstvu i dalje imaju značajno niže plaće za jednako ili slično educirane kadrove. U tehnološke faktore također treba uvrstiti i amortizaciju ali i buduće zastarjevanje strojeva i procesa koji su danas aktualni.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.