Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Martina Šubašić: Kako prepoznati održive proizvode iz ribarstva?

Nekonvencionalne metode vrlo učinkovite, poput suradnje s umjetnicima u zagrebačkom Art Parku koji su svojim grafitima poslali poruku kako je važno da svi brinemo o tome da nam more ne ostane prazno.

Još kao dijete, Martina Šubašić je znala da se želi baviti nekim oblikom komunikacije, pa su odnosi s javnošću bili njezin prvi izbor. Maštala je o radu u velikoj korporaciji ili državnoj instituciji, no nakon što je u WWF-u, Svjetskoj organizaciji za zaštitu prirode, sasvim slučajno dobila posao, već nakon tjedan dana rada znala je da joj je to bilo suđeno. Kao voditeljica komunikacija na projektu Fish Forward unutar WWF Adria, bavi se zaštitom prirode i životinja, podižući svijest kod ljudi o problemima kojih nisu niti svjesni.

Koji je cilj projekta Fish Forward na kojem trenutno radite?

Cilj projekta je osigurati da i za deset godina bude ribe u moru te da ju mi, naša djeca, ali i djeca u zemljama u razvoju možemo jesti. More treba ribu, životinje koje žive u moru trebaju ribu i ljudi trebaju ribu, jer je ona osnovni izvor hrane i prihoda za više od 800 milijuna ljudi diljem svijeta. Ali usprkos tome svi se prema ribama ponašamo jako neodgovorno. Cilj projekta je podići svijest u poslovnom sektoru kako bi bili odgovorniji prilikom nabave ribe i ostalih proizvoda iz ribarstva koje stavljaju na police, odnosno tanjure svojih kupaca. Također, treba osvijestiti i kupce kakve proizvode iz ribarstva trebaju kupovati. Upravo oni mogu napraviti pozitivnu promjenu ako zahtijevaju od svojih dobavljača da im ponude ribu i proizvode iz ribarstva koji dolaze iz održivih izvora.

Što konkretno poduzimate kako biste podigli svijest potrošača o problemu prekomjernog izlovljavanja?

Svijest potrošača nastojimo podići kroz nekoliko kanala: klasičnom medijskom kampanjom tj. oglasima s našom porukom, suradnjom s poznatim ličnostima u Hrvatskoj, individualnim sastancima s biznis sektorom, edukacijom, radionicama… Također, otkrili smo da su nekonvencionalne metode vrlo učinkovite, poput suradnje s umjetnicima u zagrebačkom Art Parku koji su svojim grafitima poslali poruku kako je važno da svi brinemo o tome da nam more ne ostane prazno. Jako me veseli kada čujem naše partnere iz medijske agencije s kojom surađujemo kako pričaju o temi ribarstva kao da su vrsni stručnjaci. To znači da su shvatili ozbiljnost situacije i da razumiju problem, a samo jedan osviješteni pojedinac najbolji je temelj kampanje. Puno nam pomažu i naše ambasadorice projekta, Ana Grgić, šefica kuhinje hotela Esplanade, Marina Orsag, poznata stand up komičarka i Barbara Kolar, televizijska i radijska voditeljica. One koriste svaku priliku da temu očuvanja mora i ribljeg fonda „stave na stol“.

Možemo li uopće prepoznati ribu koja nije iz održivog ulova?

Možemo. Riba koja je ulovljena premalena znači da još nije odrasla te se nije stigla izmrijestiti. Takva riba nije održiva i puno bi značilo da čim ju uočimo kažemo prodavaču da želimo upravo tu vrstu ribe, samo veću. Kada bi nekoliko ljudi dnevno imalo takve upite odnosno zahtjeve, trgovci bi vrlo brzo uvidjeli da postoji potreba da se ponašaju odgovorno i da pružaju svojim kupcima ribu koja dolazi iz održivog ribarstva ili odgovorne akvakulture. Također, ako kupujemo pakirane proizvode iz ribarstva, najbolje je potražiti oznaku MSC ili ASC. To su certifikati koji garantiraju da je riba ulovljena ili uzgojena na održiv odnosno odgovoran način. Više o tome kako prepoznati održive proizvode iz ribarstva možete pronaći na www.kojuribukupiti.org.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.