Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

Mjerenje rezultata u odnosima s javnošću

pixabay.com

Odnosi s javnošću su mjerljiva kategorija, a pitanje mjerenja i praćenja i dalje jedno od najčešćih pitanja koja se postavljaju prije početka kampanje. Većina tvrtki koje imaju „in house“ odjel ili osobu za odnose s javnošću već imaju postavljen sustav mjerenja pojedinih kampanja ili inicijativa, kao i agencije koje su angažirane na godišnjoj osnovi ili projektno. Metode se mogu razlikovati, kako u načnu mjerenja, tako i u načinu izvještavanja pa ih je potrebno predstaviti kako prije ili na kraju dogovorenog razdoblja ne bi došlo do nesporazuma.

Usuglašavanje dokumenata – iznimno je važno prije samog početka kampanje usuglasiti način mjerenja i izvještavanja koji će biti transparentan i klijentu lako razumljiv. Govoreći iz agencijskog iskustva, odmah na početku je potrebno predstaviti model mjerenja kampanje, brojčano i vizualno.

Postavljanje ciljeva – iznimno je važno u pripremnoj fazi PR kampanje postaviti realne i ostvarive ciljeve. Razina ulaganja i inovativnost su među ključnim odrednicama koje utječu na uspjeh kampanje, no ne smiju se zanemariti ni prethodni potezi koji također mogu utjecati na postojeći imidž tvrtke, proizvoda ili usluge i odražavaju se na trenutačno stanje. Bilo da je riječ o odnosima s medijima, ključnim partnerima ili krajnjim korisnicima, moguće je predvidjeti realno ostvarive ciljeve u određenom vremenskom periodu.

Brojke – kad je riječ o konkretnim brojkama, jedan od najvažnijih agencijskih zadataka je izračunati potencijal kampanje i doseg koji je u zadanim okolnostima moguće ostvariti. U segmentu odnosa s medijima najčešće se izračunava broj konkretnih spominjanja klijenta u određenom mediju, a i u odnosu na jačinu medija, odnosno njegovu gledanost/čitanost/slušanost.

Digitalno doba je klijentima donijelo i brojne alate kojima mogu do u svaku pojedinost pratiti uporabu plasirane informacije – od geografskih podataka, pojedinosti o spolu, dobi pa čak i ostalim preferencijama pojedinaca. No, iako u online medijima brojke neprestano rastu, utjecaj i ugled print medija još uvijek nosi izvjestan prestiž kojeg se većina još uvijek ne odriče. No, iza ostvarenih impresija u pojedinom mediju krije se još veća vrijednost u kvalitativnom napretku koji je ostvaren, odnosno u iskoraku koji je napravljen prema trenutnim i potencijalnim korisnicima i poslovnim partnerima, ali i u ugledu koji je pritom postignut.

Jedan od načina mjerenja je izražavanje tzv. AVE vrijednosti, odnosno izračunavanje PR vrijednosti u usporedbi s marketinškom vrijednošću ostvarene objave. Iako PR agencije ovu vrijednost izražavaju na zahtjev klijenta, većina će se složiti da je vrijednost znatno drugačija.

Ponekad se ukupna PR kampanja promatra i s aspekta krajnjeg cilja svakog klijenta – a to je prodaja. No, PR kampanja je u tom slučaju dio šire i sveobuhvatnije kampanje i da bi dala mjerljive i usporedive rezultate potrebna je koordinacija svih uključenih te sinkronizacija i dijeljenje ključnih informacija s PR timom.

Prilagođavanje – zadatak PR agencije je unaprijed upoznati klijenta s očekivanim rezultatima pojedinih dijelova kampanje. Iako se učinak u većini slučajeva može predvidjeti, ponekad je potrebna prilagodba ili čak odustajanje od aktivnosti koje ne daju rezultata. Iako je ovo krajnja opcija, bolje je na vrijeme odustati i prilagoditi aktivnosti interesima ciljanih skupina.

Analiza podataka – osim analizom prije početka kampanje, ciljane skupine upoznajemo i analizom rezultata kampanje, odnosno uvidom u njihove reakcije tijekom i nakon PR aktivnosti. Jedan od najboljih načina praćenja je provođenje istraživanja na ciljanim skupinama pri čemu se rezultati o postignutim ciljevima mogu koristiti za buduća ulaganja i strateške poteze.

Nemjerljiva kategorija – odnosi s javnošću u svojoj srži služe izgradnji i podizanju ugleda i prepoznatljivosti pojedinca, tvrtke, brenda, proizvoda, usluge… U konačnici, to je ono što se postiže promišljenim i dugoročnim djelovanjem na području odnosa s javnošću i upravo je to kategorija koju je brojkama teško izraziti.

[box style=”0″]

wslogo_306780

e I w I fb I tw

www.ambrela.hr

[/box]


Marina Karamatić Sopić, managing partner Ambrela komunikacija, agencije za Odnose s javnošću i organizaciju događaja

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.