Najčešće zablude o odnosima s javnošću

reklame

Odnosi s javnošću su zanimljivo, dinamično, nepredvidljivo i iznimno inspirativno zanimanje. Poput rada u medijima, nijedan dan nije isti i svaki dan ovisimo isključivo o kreativnosti i idejama za koje moramo dobiti povjerenje klijenta, a potom i javnosti kojoj se obraćamo. No, ponekad se susrećemo i s nesporazumima i očekivanjima koja je teško ispuniti. U nastavku donosimo najčešće zablude ili mitove koji, napominjemo, nisu karakteristični samo za naše tržište, nego i za sva ostala.

PR je jednostavan i jeftin – ni jedno ni drugo. Naša je preporuka kampanje planirati, budžetirati i pripremati unaprijed, ako je moguće i dva do tri mjeseca unaprijed. Troškovi su u većini slučajeva niži od marketinških kampanja, no bez budžeta odvojenog i za PR agenciju (ili osobu unutar tima) i za produkcijske troškove teško je očekivati značajnije pomake i rezultate. Iskusni timovi će vam predložiti optimalne poteze koji odgovaraju vašim mogućnostima i unaprijed dogovorenim očekivanjima. I još nešto – PR nije brz. Ponekad klijenti očekuju da će se informacija o kampanji pojaviti u svima ciljanim medijima odmah. Za plasman neke informacije je ponekad potrebno i do dva mjeseca jer mediji imaju svoje zakonitosti koje treba poštivati.

Priopćenje za medije je prošlost – iako društvene mreže zauzimaju značajan prostor u odnosima s javnošću, priopćenje za medije je i dalje najjača spona prema ciljanim medijima. Dobro napisan, sažet tekst koji se može lako nadograditi u veću priču ostaje karika koja povezuje, informacija koja je lako dostupna i jednostavna za prenošenje. No, priopćenje za medije je samo početak kojim se kuca na vrata medijima i u većini slučajeva je tek polovica posla u kampanji.

Dobri proizvodi i usluge ne trebaju PR – ovo je zabluda ne zato jer vaš proizvod nije dobar, nego zato jer je na tržištu jako puno dobrih proizvoda i usluga. Dolazak do krajnjeg kupca zato ne ovisi samo o znanju, trudu, vremenu i novcu koji ste uložili. Vaša ciljana publika možda baš vas traži, samo im se trebate obratiti na pravi način.
PR se ne može mjeriti – odnosi s javnošću nisu egzaktna znanost, no brojke su dostupne. Doseg medija, njihova čitanost, gledanost i slušanost itekako su značajni kad se podvuče crta. Već u pregovorima oko PR kampanje postavite pitanje o mjerenju i dobit ćete konkretne odgovore. Većina agencija na isti način dostavlja rezultate, na mjesečnoj osnovi i uz sve dostupne izračune.

PR povećava prodaju – svi bismo htjeli imati što bolje prodajne rezultate i na kraju mjeseca brojke na računu koje to i potvrđuju. No, PR je u ovom slučaju šlag na torti koji je tu da zadivi vaše potencijalne korisnike, da budete primijećeni i da vaše poruke sjednu u uho onima kojima se obraćate. Odnosi s javnošću će istaknuti najbolje karakteristike vašeg proizvoda, izgraditi vaš ugled i dati osobnost onome što radite. Prodaja jest krajnji rezultat, ali nikako ne može biti ovisna samo o PR-u.

www.ambrela.hr

[email protected]

Fotograija: pixabay.com

Podijeli

Odgovori

Top