Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Najjači brendovi u zemljama regije

Valicon svake godine provodi istraživanje snage brendova iz kategorija roba široke potrošnje. Lista je zanimljiva s različitih aspekata gledanja, iz kojih svi mogu izvući svoje zaključke. Snaga brendova determinira snažnu konkurentsku prednost kompanija, a i samih ekonomija.

Valicon rado poziva i sudjeluje u diskusijama o brendovima i istraživanju brendova, te željno očekujemo vaše komentare.

Ovdje smo izvukli nekoliko zanimljivih zaključaka koji se više tiču lokalnih tržišta i zemalja porijekla top 10 brendova po zemljama regiona:

1. Milka i Coca-Cola su među najboljih deset u svim zemljama. Uspjeh u svim zemljama je donio dvije najbolje pozicije i na listi najboljih brendova cjelokupne regije.

2. Srbija i Hrvatska ne „uvoze” regionalne brendove – na listama dvije najveće zemlje regije su domaći ili globalni brendovi – u Hrvatskoj svega tri, a u Srbiji četiri globalna brenda.

3. Hrvatska je najveći „izvoznik” brendova – u četiri slučaja su Hrvatski brendovi među top 10 u drugim zemljama (Vegeta u BiH i Makedoniji, te Cedevita u BiH i Sloveniji). Srbija ima dva (Smoki i Jaffa u BiH), a Slovenija jednog (Argeta u BiH i Makedoniji) predstavnika na listama van svojih tržišta.

4. Bosna i Hercegovina je najveći „uvoznik” regionalnih brendova. Pet od najboljih deset u BiH potiče iz regije – dva hrvatska (Cedevita i Vegeta), dva srbijanska (Smoki i Jaffa) i jedan slovenski (Argeta) brend.

5. Makedonija je najveći „uvoznik” globalnih brendova. Samo tri lokalna brenda su među top 10 u Makedoniji, ali i samo dva regionalna (Argeta i Vegeta). Globalni brendovi su zauzeli pet pozicija – Milka, Coca-Cola, Orbit, Nescafe i Pepsi.

6. Sve zemlje, izuzev Bosne i Hercegovine, među deset najjačih brendova imaju lokalni brend mineralne vode. Radenska je treća u Sloveniji, a u Hrvatskoj je pored Jamnice tu i Jana (u kategoriji negazirane vode). Knjaz Miloš je u Srbiji na petom, a Pelisterka na osmom mjestu u Makedoniji. Na vodi se vidi da je homogenost tržišta bitna za uspjeh brenda lokalno. Tržište BiH je fragmentirano, te brendovi mineralne vode ne uspijevaju postići veliku snagu brenda.

7. Kada se na kraju, ali ne i najmanje važno, radi o regionalnoj listi vidimo da je uspjeh hrvatskih brendova na lokalnom tržištu (prve četiri pozicije u Hrvatskoj drže hrvatski brendovi), zajedno s uspjehom uspjehom na drugim tržištima doprinio da u prvih pet u regiji imamo dva brenda iz ove zemlje – Vegetu i Cedevitu. Ipak, dva globalna brenda, Milka i Coca-Cola, drže prve dvije pozicije. U prvih pet je i Smoki, koji također ima „izvozni” uspjeh kada se radi o njegovoj snazi brenda na drugim tržištima.

Liste najboljih brendova, kako lokalno tako i regionalno, su zanimljive s različitih, a najviše poslovnih i društvenih aspekata. Violeta, kao jedini B i H. brend među najjačih deset u BiH, je jedini iz kategorije toalet papira koji se uspio probiti među najbolje, čak i kada se promatraju ostale zemlje. Ipak, na regionalnoj listi je Paloma daleko bolja (15. mjesto), iako nije među prvih 10 lokalno ni u jednoj zemlji. Međutim, tijekom godina, Violeta bilježi sve veću snagu brenda i na regionalnom nivou.

Bosna i Hercegovina, koja se dugo nazivala Jugoslavijom u malom, i sada među svojih deset najsnažnijih ima brendove iz cijele regije (osim Makedonskih) – BiH je „otvorenija” za regionalne, nego za globalne brendove. BiH je kako vidimo zanimljiva kao alternativno tržište, gdje ne važe pravila iz drugih zemalja.

Valicon je jedna od vodećih agencija za marketing consulting i istraživanje na području regiona jugoistočne Europe, s posebnim fokusom na zemlje bivše Jugoslavije. Valicon je specijaliziran za mala tržišta, prilagođena rješenja, suvremenu metodologiju i blisku suradnju s klijentom. Prati najveće regionalne igrače iz raznih industrija, skupljajući tako ekstenzivne uvide u regiji. Znanja i vještine zaposlenih sežu u discipline kao što su upravljanje brendovima, consulting, inovacije, mediji, prognoziranje trendova, internetske (mrežne) strategije i data mining. Valicon svojim klijentima već danas nudi usluge na cjelokupnom području bivše Jugoslavije, preko odabranih partnera, ali i u drugim državama Europe.

http://www.media-marketing.com/


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.