Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Ne skrivajte od javnosti kriznu situaciju, već priznajte da kriza postoji

Osnovno je ne skrivati od javnosti pojavu krizne situacije , već priznati joj da krizna situacija postoji. U takvoj situaciji nužno je definirati strategiju komunikacije, posebno sa medijima, a kroz njih i sa javnosti.

Osnovno je ne skrivati od javnosti pojavu krizne situacije , već priznati joj da krizna situacija postoji. U takvoj situaciji nužno je definirati strategiju komunikacije, posebno sa medijima, a kroz njih i sa javnosti.

Promatrano sa aspekta odnosa s javnošću kriza znači pojavu bilo kojeg događaja, koji predstavlja opasnost za ugled, image odnosno kredibilitet tvrtke, ustanove, ili osobe. To mogu npr. biti financijska kriza, problemi u standardima zaštite okoliša i sigurnosnim uvjetima, štetnost proizvoda tvrtke za zdravlje potrošača, žalbe klijenata, nesreće na radu, i dr.

Neovisno o tome koliko pokušavamo predvidjeti moguće krizne situacije i spriječiti ih, uvijek postoje i one nepredviđene koje ne možemo planirati.

Vezano za pojavu kriznih situacija susrećemo se i sa problemom strategije odnosa s javnošću u takvim situacijama, tj. javlja se pitanje kako definirati strategiju odnosa s javnošću (PR strategiju) za krizne situacije?

Ne postoje jednoznačna pravila. Strategije komunikacije variraju ovisno o situaciji.

Osnovno je ne skrivati od javnosti pojavu krizne situacije , već priznati joj da krizna situacija postoji. U takvoj situaciji nužno je definirati strategiju komunikacije, posebno sa medijima, a kroz njih i sa javnosti.

Kako komunicirati sa medijima?

U komunikaciji sa medijima tvrtke se ne moraju više nužno oslanjati samo na tradicionalne medije, poput, radija, televizije ili tiska u planiranju PR strategije, kako općenito, tako i u slučaju nastupa kriznih situacija. Sada mogu komunicirati sa javnošću putem e-maila, web stranica, Internet videa i dr. Komunikacija sa javnošću i organizacija PR strategije postaje lakša jer postoji više mogućnosti putem kojih se može doprijeti do puno većeg broja ljudi.

Nije dovoljno samo protokolarno i formalno izraziti zabrinutost i žaljenje zbog nastupa krizne situacije već ih je potrebno pokazati nekim konkretnim činom. Tek tada će vaša poruka imati kredibilitet i biti vjerodostojna.Naime, ako brzo i učinkovito riješite problem i prezentirate to u medijima krizna situacija može pridonijeti jačanju imagea i kredibiliteta tvrtke, ustanove ili osobe.

Ukoliko je pogreška Vaša preuzmite odgovornost i ispričajte se za nastalu situaciju.

Isto tako, ne smijete čekati da krizna situacija nastupi pa tek tada početi razmišljati o PR strategiji. Plan aktivnosti i strategiju komunikacije sa medijima za takve situacije morate imati pripremljene unaprijed. Definirajte mjere koje ćete poduzeti i odredite tim za reagiranje u kriznim situacijama.Informirajte zaposlene i management o planu i aktivnostima.Odredite tko će biti manager za odnose s javnošću tj. kontakt osoba (glasnogovornik) između tvrtke, ustanove ili osobe i javnosti.

Naime, kada krizna situacija već nastupi potrebno je djelovati brzo.

Brzim i učinkovitim rješavanjem problema možete steći i veću lojalnost kod kupaca u odnosu na onu prije nastupa krizne situacije.

Kada nastupi krizna situacija u što kraćem roku informirajte se o činjenicama vezanim za događaj, brzo procjenite situaciju i zatim se obratite javnosti.

Nakon riješavanja krizne situacije napravite analizu uzroka i trajanja krizne situacije, načina komuniciranja sa medijima tijekom krizne situacije i o tome sačinite izvještaj. Isto tako analizirajte moguće nedostatke plana i procedura koji su se pokazali u praksi i prijedloga za moguća poboljšanja.

U kreiranju strategije odnosa s javnošću možete koristiti i usluge specijaliziranih agencija i konzultanata za odnose s javnošću.

Spominjanje riječi „kriza“ nosi negativne konotacije, međutim, ovakva situacija, ako se strategija odnosa s javnošću kvalitetno postavi, ne mora nužno imati negativne posljedice na opću percepciju javnosti o tvrtki, ustanovi ili osobi. Upravo suprotno, ona može osnažiti ugled i kredibilitet tvrtke, ustanove ili osobe ukoliko se brzo i učinkovito riješi, što nam treba biti i cilj.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.