Nedovoljno liberalizirano tržište fiksne telefonije usporava investicije u internet infrastrukturu

Hrvatska se kontinuirano nalazi na popisu najgorih zemalja EU po pitanju fiksnog širokopojasnog interneta. Istraživanje Stanje interneta iz 2015. godine pokazalo je da Hrvatska ima najsporiji i najskuplji internet u EU (i da ima treći najgori rezultat u cijeloj Europi uz Albaniju i Crnu Goru).

U listopadu 2016. godine EU je upozorila Hrvatsku da mora sniziti cijenu razvoja širokopojasnog interneta. Najnoviji Digital and Economy Situation Index (DESI 2017) potvrđuje da je Hrvatska među najgorim zemljama u EU kada govorimo o iskorištenosti pokrivenosti brzim internetom. Štoviše, hrvatski građani 2.5 posto svojeg mjesečnog dohotka troše na plaćanje telekomunikacijskih usluga, dok EU prosjek iznosi 1.3% mjesečnog dohotka.

Hrvatski zakonski okvir je nepovoljan i možemo reći da je liberalizacija tržišta u fiksnom segmentu krenula u krivom smjeru s obzirom na to da imamo povijesnog operatora koji kontrolira više od 80 posto tržišta te čak postoji mogućnost povećanja tržišnog udjela. U Hrvatskoj smo suočeni s poprilično velikim izazovima. Primjerice, postoji čak 18 zakona i regulativa koji se izravno ili neizravno tiču razvoja širokopojasne infrastrukture. Cjelokupno stanje fiksnog tržišta u Hrvatskoj je jedinstveno u usporedbi s drugim EU državama i stvara pritisak na alternativne operatore što rezultira vrlo sporim razvojem širokopojasne infrastrukture – izjavio je Alejandro Plater, predsjednik Uprave Telekom Austria Grupe.

Budućnost tradicionalnih telekom operatora

Osvrćući se na budućnost tradicionalnih telekom operatora, Alejandro Plater je naznačio kako se telekomi suočavaju s velikim promjenama. Unaprjeđenje troškovne učinkovitosti i agilnost ključnog poslovanja, kako se digitalizirati i interno i eksterno te kako stvoriti zajednički win-win poslovni model s OTT sektorom u B2B i B2C segmentima. Govoreći o  Telekom Austria Grupi i América Móvilu, Plater je naznačio da se krećemo prema One-to-Many pristupu u kojemu jedna članica Grupe razvija i testira proizvod ili uslugu, dok implementaciju provode ostale članice Grupe. Ovakav pristup skratit će vrijeme potrebno za stavljanje proizvoda na tržište i pozitivno će utjecati na krajnje korisnike koji će imati veći izbor inovativnih proizvoda i usluga.

Podijeli

Odgovori

Top