Oglasi – krvopije u službi medijske i zabavne industrije

U posljednjih nekoliko godina od reklama na internetu nemoguće je pobjeći, a agresivni oglasi na web stranicama opsjedaju posjetitelje web stranica.

Prvotna namjena interneta bila je biti na usluzi korisniku, no čini se kako danas bit postojanja istog nisu konzumenti već oglasi, piše Kate Knibbs za The Ringer.

Tako je ekosustav oglašavanja na internetu postao rupa bez dna, gdje više skoro pa ne postoji web stranica na kojoj ne iskaču terorizirajući oglasi.

Nakon što su analize pokazale kako su troškovi internet oglašavanja pali, vlasnici stranica reagirali su uvođenjem još više oglasa kao što su pop-up oglasi i videozapisi koji se automatski reproduciraju.

Korisnici su tada odgovorili instaliranjem ad blockera i stvoren je  začarani krug.

Je li nedostatak prostora za oglašavanje na Facebooku indikator da je internet dostigao točku zasićenja kad govorimo o oglašavanju? Nažalost ne, vjeruje Knibbs.

Iako je broj postavljenih oglasa na toj društvenoj mreži dosegao vrhunac, u Facebooku planiraju podići cijene oglašavanja i pronaći novo mjesto za oglašavanje kao što su videozapisi i aplikacije za slanje poruka.

Novost je i da će oglasi na društvenoj mreži gdje se oni automatski reproduciraju (AutoPlay) od sada biti glasniji čime će ih biti gotovo nemoguće ignorirati.

Google je, pak, trenutno u fazi testiranja AutoPlay oglasa koji će se pojavljivati direktno u rezultatima istraživanja, što znači da desktop korisnici više neće moći preskočiti sponzorirane rezultate, već će morati odgledati reklamu.

Facebookov servis za poruke, Messenger, po novom prikazuje oglase u digitalnom prostoru koji je do sada bio tradicionalno rezerviran za osobne poruke, dok njegovi chat roboti bombardiraju korisnike porukama s reklamama.

Internetsko oglašavanje učinilo je od mnogih web stranica neugodne i nepraktične za pregledavanje. Oglasi ne samo da nagrđuju internet, oni ga uništavaju. Društvene mreže unose promjene u svoje portale zbog oglasa, a sve na štetu korisnika, dodaje Knibbs.

Korisnici interneta nisu oduvijek bili robovi oglašavanja. Komercijalni oglasi bili su zabranjeni od strane sustava kao što je ARPANET i Nacionalne zaklade za mrežne znanosti sve do 1990-ih. Marketingaš imena Gary Turk kreirao je prvi internetski oglas u obliku spam poruke davne 1978. Iskoristio je ARPANET direktorij kako bi poslao 400 pozivnica za prezentaciju proizvoda kojeg je pokušavao plasirati na tržište. Reakcija korisnika bila je negativna do te mjere da je prošlo više od jednog desetljeća dok se netko ponovno nije usudio napraviti nešto slično.

Kako se internet počeo razvijati galopirajućim tempom, tako je poraslo i internetsko oglašavanje. Oglasi su postali krvopije u službi medijske i zabavne industrije. Premda su oglasi postali iznimno korisni kao pružatelji financijske potpore online medijima, stvari su u posljednje vrijeme izmaknule kontroli, te se čini kao da su web stranice stvorene radi oglašivača. Umjesto da budu na usluzi privatnim osobama, oni zlorabljuju njihovo povjerenje i kradu dragocjeno vrijeme.

Izvor: Lider.media

Podijeli

Odgovori

Top