Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

Osjetilni marketing

Marketing je najviše usmjeren na vizualni podražaj. Svugdje oko nas su šarene reklame, na jumbo plakatima, televiziji, izlozima, LCD monitorima i drugdje. No, djelovanje onoga što se vidi sve se više gubi u svijetu koji potrošače zasipa svim vrstama grafičkih prikaza. Zagušenje slikama je toliko da se ljudi sve uspješnije kroza nj kreću ne gledajući ih. Pretjerana izloženost vizualnim porukama je značajno smanjila pozornost koja im se pridaje.

No, koliko god se činilo da većina potrošača doživljava proizvode vizualno, 75% emocija koje generiramo tijekom dana su preko osjeta mirisa, a ne vida, tvrdi autor knjige “Brand Sense” Martin Lindstrom.

Prema istraživanjima navedenog autora, osjet mirisa ne samo da utječe na doživljaj samog proizvoda ili marke proizvoda, već utječe i na percepciju potrošača o vremenu, veličini i kvaliteti proizvoda ili prodajnog prostora.

Sam odlazak ljudi u shopping predstavlja doživljaj. Sve se svodi na dojam prostora i proizvoda.  Kupac kupuje tamo gdje je njegov doživljaj kupovine bolji i gdje boravak u nekom prodajnom prostoru utječe na njegove emocije, a miris je jedan od značajnih faktora koji na taj doživljaj utječe. Čarobni, mirisima inspiriran svijet, svojim spontanim šarmom mijenja naš cjelokupni doživljaj trenutka i prostora u kojem boravimo.

U studiji koju je proveo dr. Alan Hirsch stavili su dva identična para Nike tenisica u dvije odvojene, ali identične prostorije. Jedna prostorija bila je ispunjena blagim cvjetnim mirisom, a druga nije. Ispitanici su pogledali tenisice u obje prostorije te potom ispunili upitnike. U 84% slučajeva ispitanici su im rekli  da im se više sviđaju tenisice u namirisanoj sobi. Štoviše procijenili su da Nike tenisice iz namirisane sobe koštaju 10% više nego iz nenamirisane sobe.

U još jednom istraživanju koji je radio dr. Calvertom i Lindstrom ispitanici su ocjenjivali privlačnost slika i mirisa koje su dobili. Zasebno su slike i mirise ocjenjivali kao ugodne i neugodne, što bi značilo da potrošače jednako privlače izgled i miris proizvoda. No, kad su im slike i mirisi predstavljeni zajedno, rezultat je bio da su ispitanici kombinacije smatrali privlačnijim od samog mirisa ili same slike (ako su slike i mirisi bili usklađeni). Razlog je u tome da kada istodobno gledamo i pomirišemo aktiviramo različite dijelove mozga. Kada smo izloženi usklađenim kombinacijama slike i mirisa (npr. slika pečene ribe i miris limuna nas podsjeća na ljetni roštilj, zabavu i druženje) aktiviraju se desni periformni korteks (naš primarni olfakrotni korteks)  i amigdala (koja obrađuje emocionalnu važnost). Znači kada se ugodan miris uskladi s podjednako privlačnom slikom, ne samo da nam se čini privlačnijom nego se i lakše pamti.

I sami znamo da kada u trgovini vidimo kruh ili kavu koji nam istovremeno mirišu da ćemo ih vrlo vjerojatno kupiti. Možemo reći da je miris ključan za prodaju hrane i pića, kozmetičkih proizvoda ili sredstava za čišćenje koja otklanjaju neugodne mirise.

Upravo na taj način, udisanjem, efikasno se može djelovati na brojna stanja organizma, pa tako i na manipulaciju koja poziva na veću potrošnju. Prema tome komunikacija s klijentima i kupcima moguća je kroz jedino ljudsko osjetilo koje je aktivno 24 h na dan – osjetilo njuha, koje kontinuirano prenosi informacije u mozak.

Ako miris unutar poslovnog i prodajnog prostora donosi osjećaj svježine te stimulira pozitivne, snažne emotivne poveznice on će u sjećanju kupaca i klijenata ostaviti neizbrisiv doživljaj i vrlo vjerojatno će se kupci vratiti opet na isto prodajno mjesto.

No, svjetski maloprodajni lanci ne koriste određene mirise samo kako bi privukli kupca u prodajni prostor već kako bi stvorili pravo raspoloženje za potrošače te potaknuli kupovinu, te kako bi mirisom ostavili kupcu trajnu uspomenu na posjet tom prodajnom prostoru.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.