Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Osobno brendiranje

osobno brendiranje

Jeste li se ikad zapitali kako vas doživljavaju ljudi oko vas, vaši suradnici, klijenti ili osobe iz privatnog života?Jeste li brend? Jeste li u njihovim očima baš onakvi kakvi želite biti? Ili zamislite sljedeću situaciju – odražava li vaš Facebook profil vaš pravi životni stil ili samo ono najbolje što virtualnoj zajednici želite o sebi reći? Priznajmo ipak da loše fotografije neće nikada naći put do Facebooka, te da o svojim neuspjesima ili porazima nećemo ni zucnuti, dok o ljepotama koje nas u životu okružuju tako lako obavijestimo svoje kontakte. Što zapravo nije za osudu jer širenje pozitive i uljepšavanje slike o sebi pomaže i kod podizanja samopouzdanja i izgradnje pozitivne slike o samima sebi. Selfie kultura je ionako tek započela. No, i kod osobnog brendiranja je potrebno postići zlatnu sredinu isticanjem vlastitog mišljenja, a koja pritom neće biti nametljiva i promašena.

Ciljevi – kao i kod brendiranja proizvoda i usluge, postavljanje realnih ciljeva je jedan od glavnih početnih zadataka. Razumljivo je da osoba koja iza sebe ima rezultate, uspješnu poslovnu priču ili iskustvo, svoje znanje želi podijeliti s drugima. Postajanje tzv. opinion makera u nekom području nije lak zadatak i potrebna je uporna suradnja s utjecajnim medijima, pojedincima ili zajednicama kako biste postali relevantan sugovornik i promicatelj vlastite ideje. Pokušajte za početak doznati kako vas doista doživljavaju osobe iz vaše bliže sredine i s tim zaključcima krenite dalje. Možda djelujete nesigurno, razmetljivo, neuvjerljivo… nije realno da ćete dobiti potpuno iskrene odgovore, ali čitanje između redova vam može složiti kockice.

Primjeri drugih – Steve Jobs, Bill Gates, Bill Clinton, Anna Wintour, Kim Kardashian, Victoria Beckham, Borna Rajić, Emil Tedeschi… neka od imena koja su nasumično odabrana, a koja su svaka na svoj način brend. Ono što je važno kod vlastitog brendiranja je zadržavanje osobnosti. Uspoređivanje s drugima pa čak i iz iste ili slične branše, može izazvati suprotan efekt. Proučite životni i poslovni put osobe čiji vam je svjetonazor najbliži, inspiraciju potražite u njihovim potezima i najtežim životnim odlukama, ali i odlikama koje su izgradili tim putem. Ali, pritom se zadržite na inspiraciji i ciljanim skupinama predstavite svoje stvarne prednosti i realne ciljeve.

Know-how – u trenutku kada odlučite svoje rezultate, znanje i sposobnosti predstaviti i široj zajednici ili samo posebno ciljanim skupinama, budite spremni biti otvoreni što je moguće više. Doprinos i dijeljenje informacija uvijek se procjenjuju kao nesebičan akt i nepogrešivo se prepoznaju kao ona granica kod koje je uspjeh toliko velik da je zapravo otkrivanjem specifičnih znanja postao nedodirljiv.

Društvene mreže – iako su utjecajni mediji, pojedinci i zajednice ključni za dugoročno pozicioniranje, društvene mreže su mjesto na kojem već danas možete/trebate započeti graditi željenu sliku o sebi. Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin… ovisno o vrsti posla kojim se bavite ili ciljevima koje želite postići, društvene mreže nude gotovo pa bezbroj mogućnosti za pozicioniranje. Tajna koja će vas vinuti u vrhove je opet – personalizacija. Korisnici društvenih mreža nepogrešivo osjećaju ukočen korporativni pristup i osjećaj za trenutak koji od vas može stvoriti zvijezdu čiji se statusi prepričavaju i dijele. Ako se odlučite izaći na društvene mreže, svakako se potrudite redovito komunicirati, što znači barem jednom dnevno.

Blog – i dalje nevjerojatno pristupačan i utjecajan alat koji možete iskoristiti kao pokretačku snagu za sve što vam je na duši. Dakako, uz poštivanje osnovnih postavki pomno isplanirane i vođene komunikacije. Otvaranje bilo koje teme, iznošenje vlastitih stavova i iskustava iskoristili su brojni poznati i nepoznati pojedinci, a neki od njih su postigli i značajan uspjeh upravo putem bloga. Kulinarski blogovi jedni su od najpopularnijih, roditeljski ili usko specijalizirani za neku drugu temu pronašli su svoju vjernu publiku, a mnogi su upravo pišući blog izgradili i uspješnu karijeru.

Odnosi s medijima – kao i kod pozicioniranja proizvoda ili usluge, odnosi s medijima su jedan od najznačajnijih segmenata izgradnje „imena“. Iako su urednici i novinari stalno u potrazi za svježim informacijama i novim zanimljivim osobama, idejama i stavovima, nije lako postati osoba od povjerenja i osoba čija riječ ima težinu koja se vrednuje u široj zajednici. Ukoliko niste vični nastupu pred mikrofonima i kamerama, medijski trening je dobra priprema za postizanje sigurnosti i ostavljanje što boljeg dojma. Dojam je zapravo ključna karika kod osobnog brendiranja.

[box style=”0″]

wslogo_306780

e I w I fb I tw

www.ambrela.hr

[/box]


Marina Karamatić Sopić, managing partner Ambrela komunikacija, agencije za Odnose s javnošću i organizaciju događaja

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.