Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Ove obitelji održavaju njemačko gospodarstvo

Situacija u eurozoni nikako da se stabilizira. U Španjolskoj se situacija zakuhava, u Grčkoj nakon izbora vlada kaos. Ali, izgleda da to ne šteti njemačkom gospodarstvu, posebno ne obiteljskim poduzećima.

Situacija u eurozoni nikako da se stabilizira. U Španjolskoj se situacija zakuhava, u Grčkoj nakon izbora vlada kaos. Ali, izgleda da to ne šteti njemačkom gospodarstvu, posebno ne obiteljskim poduzećima.

U Njemačkoj postoji 3,7 milijuna obiteljskih poduzeća, njih 95 posto se nalazi ili u rukama jedne obitelji ili u većinskom, vlasništvu neke obitelji. Ekonomski gledano, najzanimljivije su velike kompanije koje godišnje ostvaruju više od 50 milijuna eura prometa. Među njima su poznata imena BMW, Miele, Dr. Oetker, Balsen i Porsche.

“Velike kompanije igraju i veliku ulogu i na ekonomskom planu“, kaže Frank Walau iz Instituta za istraživanje malih i srednjih poduzeća u Bonu. „Oni čine samo 0,1 posto svih poduzeća u Njemačkoj, ali imaju enormno veliki ekonomski značaj. Otprilike svaki peti euro u Njemačkoj dolazi iz njihovog obrta i svaki sedmi socijalno osigurani radnik u Njemačkoj radi za jedno od tih obiteljskih poduzeća“, kaže Walau.

Očekuju rast

Prema pisanj DW-a već četiri godine Institut u Bonu, jednom godišnje, po nalogu Deutsche Bank i Saveza njemačke industrije, ispituje stanje u 400 najvećih obiteljskih poduzeća u Njemačkoj. Nedavno istraživanje pokazalo je da skoro tri četvrtine ispitanih šefova ekonomsko stanje u svojim firmama ocjenjuje kao dobro ili vrlo dobro. Svako drugo poduzeće će povećati investicije i otvoriti nova radna mjesta.

Arnt Kirchoff čiji koncern proizvodi automobilske dijelove, alat, opremu, vozila za sakupljanje otpada i automobile za hendikepirane osobe, kaže: „Naše prednosti su lokalna povezanost, dugoročna poslovna strategija, vrijednosna orijentacija i relativno pregledna hijerarhija. Dajemo prednost dugoročnoj perspektivi, a ne kratkoročnoj koristi. Želimo naše poslovanje prenijeti na drugu generaciju. Dugoročna poslovna strategija, naravno, pokreće inovacije. Uvijek smo budni kada se radi o novoj generaciji proizvoda.“

Mnogi kupci iz inozemstva ne mogu plaćati račune

Devet od deset obiteljskih poduzeća posluju s inozemstvom. Najbolji kupci nalaze se u Europi, posebno u Francuskoj, zatim u Kini, SAD i Rusiji. Vlasnik obiteljskog poduzeća, Kirchoff kaže kako pažljivo prati situaciju u kriznim zemljama eurozone i da je sve više zabrinut. Ako banke ne budu davale novac za gospodarstvo onda njegovi tamošnji kupci neće moći plaćati. Taj slučaj se već događa u Grčkoj. Tamo se radi o mnogo većem ulogu, opstanku Grčke u eurozoni.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.