Poslovi u turizmu: Rast od 27% u odnosu na prošlu godinu

U sklopu tradicionalne akcije ‘Poslovi u turizmu’, čiji je cilj ubrzati i olakšati pronalazak sezonskih radnika, u periodu od 1. siječnja do 30. rujna na portalu MojPosao objavljeno je preko 6.500 radnih pozicija u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’. U odnosu na isto razdoblje prošle godine zabilježeno je povećanje broja oglasa od 27%.

Oglasi za kategoriju ‘Turizam i ugostiteljstvo’ činili su 21% ukupnog broja oglasa na MojPosao portalu.

U bazi životopisa za turizam nalazi se gotovo 93.000 životopisa, a samo u ovoj godini otvoreno je novih 5.300 profila u toj kategoriji.

„Zapošljavanje u turizmu i ugostiteljstvu u ovoj sezoni dosegnulo je vrhunac u pogledu nemogućnosti pronalaska dovoljnog broja kvalificirane radne snage. Dodatno otežava činjenica da poslodavci u jako kratkim rokovima moraju pronaći radnike, a putovanje na razgovor za posao kandidatima je veliko financijsko opterećenje. Kako bismo i jednima i drugima olakšali, u veljači ove godine održali smo prvi Virtualni sajam Poslova u Turizmu, a održat ćemo ga i u veljači 2018. godine. Na taj način pružamo dostupnost informacija 24 sata dnevno, a poslodavci s kandidatima mogu brzo i jednostavno komunicirati putem chat-a i video razgovora, što štedi vrijeme selekcije i putne troškove kandidatima. Očekuje nas još zahtjevnija 2018. gdje će potrebe poslodavaca biti još veće, a broj posloprimaca sve manji. Poslodavci, koristite alate koje smo pripremili za vas i poboljšajte uvjete rada. Vladu molimo da poveća kvote za uvoz radnika, kao kratkoročnu mjeru, te da sa ‘obaveznim’ edukacijama i prekvalifikacijama provjeri stvarno stanje na HZZ-u. Posloprimci, prihvatite edukacije, jedino tako budućnost svih nas može biti bolja“,  kaže Igor Žonja, direktor MojPosao.

Najtraženija zanimanja

Najtraženija zanimanja u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’ bila su: konobar/barmen, kuhar, pomoćni radnik u kuhinji, sobarica/spremačica, pomoćni kuhar i recepcionar.

Na oglase u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’ zabilježeno je preko 91.000 prijava, što je 10% više nego prošle godine.

Od profila, najviše ih je u bazi životopisa zainteresirano za posao recepcionara, konobara, djelatnika u turističkoj agenciji, djelatnika na rezervacijama te za posao sobarice.

Lokacija zaposlenja

Od ukupnog broja objavljenih poslova u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’, polovica oglasa (51%) odnosila se na priobalne županije.

Najviše oglašenih radnih pozicija, osim za Zagreb i Zagrebačku županiju (29%), bilo je za rad na području Splitsko-dalmatinske (14%) te Istarske županije (12%). Slijede Primorsko-goranska s 10%, Dubrovačko-neretvanska s 7%, Zadarska s 5% te Šibensko-kninska sa svega 3% oglasa.

Među gradovima na obali ove je godine najviše radnih pozicija oglašeno u Splitu (4% od ukupnog broja oglasa u turizmu) i Dubrovniku (3% objavljenih oglasa). Za Poreč je objavljeno 2% oglasa, kao i za rad u Puli.

Potrebne kvalifikacije

Što se tiče kvalifikacija potrebnih za zaposlenje u turizmu, u najvećem broju oglasa (43%) tražili su se minimalno kvalificirani radnici; u 32% oglasa nužna je bila minimalno srednja stručna sprema, a tek u 2% oglasa tražila se minimalno visoka stručna sprema.[1]

U 54% natječaja radno iskustvo nije navedeno kao uvjet. U oglasima u kojima se tražilo iskustvo (njih 46%), u prosjeku je bila potrebna godina dana i deset mjeseci radnog iskustva. To je nešto manje nego prošle godine kada je iskustvo bilo traženo u 55% oglasa i bilo je potrebno 2 godine iskustva.

Poznavanje stranih jezika tražilo se u 37% oglasa.

Najviše se tražilo poznavanje engleskog jezika – u 35% oglasa, dok se u 12% oglasa tražilo poznavanje njemačkog jezika, a u 6% poznavanje talijanskog jezika.[2]

Čak 84% posloprimaca u svom profilu ima navedeno barem osnovno poznavanje engleskog, dok ih 41% ima navedeno znanje, barem osnovnog, njemačkog jezika.

Poznavanje rada na računalu tražilo se u svega 13% oglasa, kao i prošle godine.

Ove godine rad na određeno nudio se u 61% oglasa u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’, što je nešto manje nego prošle godine kada se u 71% oglasa tražio radnik na određeno.

Istovremeno, u 45% posto oglasa nudilo se stalno zaposlenje, što je više nego prošle godine, a 23% oglasa bilo je za honorarne, odnosno sezonske radnike.[3]

S druge strane, samo 49% posloprimaca bilo je zainteresirano za rad na određeno, dok bi njih 68% radilo na neodređeno. Na sezonski rad spremno je 24% posloprimaca, isto kao i na honorarni (24%), dok je studentski posao tražilo njih 8%.[4]

Plaće u turizmu niže od prosjeka

Plaće u turizmu su među najniže plaćenim zanimanjima. U prosjeku, plaće u turizmu su 22% niže od prosjeka. Od najtraženijih zanimanja u turizmu, najviše plaće imaju kuhari (4.863 kune) te recepcionisti (4.213 kuna). Prosječna plaća konobara iznosi 3.992 kune. Važni je napomenuti da se radi o plaćama bez napojnica, koje tradicionalno čine dio plaće konobara, ali i kuhara.

Gledano prema županijama, najviše plaće u turizmu su u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, iza koje slijedi Istarska županija. Iako su najviše plaće općenito u Gradu Zagrebu, kada su turistička zanimanja u pitanju, plaće u Gradu Zagrebu niže su od onih na Jadranu.

[1] Poslodavac je u mogućnosti označiti više vrsta zaposlenja.

[2] U oglasima je moguće navesti više jezika odjednom.

[3] Poslodavci su mogli označiti više odgovora.

[4] Posloprimci su mogli označiti više odgovora

Podijeli

Odgovori

Top