Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Prestanite tupiti isto istima

Ako je naslov jučerašnjeg dana bio švedski rok, zdravlje i iluzija, današnji, drugi dan Cannes-a, nije bio ni približno tako uzbudljiv što se iz samog naslova da iščitati. Očito je da su program tako naštimali da prvi dan imate jake udice za koje ćete se uloviti, a onda drugi dan ipak ponešto smiriti situaciju…

Drugi dan festivala smo također ustanovili nešto za nas Hrvate potpuno nevjerojatno, a to je da u čitavom kompleksu ima jedan(!?) kafić na par tisuća ljudi. Uopće nam nije jasno kako ovi ljudi izdrže cijelli dan bez da sjednu barem šest puta na kavu. Skužili smo isto tako da je crem café nešto najbiliže našoj kavi s mlijekom što trebate naručiti da bi dobili kavu približnu onoj koju pijete u kafićima doma. (S time da je skuhaju tako vrelu da joj se uopće ne morate približavati slijedećih sat vremena. Kad vidite nekoga da hoda s kavom okolo bježite što dalje od te osobe jer ako vas zalije zagarantirane su opekline 3 stupnja).

Vratimo se ipak na predavanja i sadržaj. Ono što nam se posebno čini zanimljivo je način na koji su predavanja promovirana u samom kompleksu. Naime, sva važnija predavanja imaju odlično dizajnirane postere (vidi slike) koji su poljepljeni svuda po kompleksu (čak i u wc-ima). Razlog je u stvari vrlo jednostavan: sadržaja imate toliko da je gotovo nemoguće odrediti koje predavanje trebate otići slušati, tako da je ovo način na koji se sami predavači bore za vlastitu publiku. Vi praktički imate istovremeno minimalno pet stvari koje možete slušati, a od toga vam se barem tri čine jako zanimljivima.

Obzirom kako smo danas prošli čini mi se da i nismo baš izabrali najbolje, ali  tješimo se da možda niti druga koja smo žrvtovali nisu bila puno zanimljivija. Dan je, što se glavne dvorane tiče, protekao u znaku Kineza, njihovih predavača i caseva. Nekoliko zanimljivh crtica bih izdvojio iz tih predavanja.

Wechat: kineska društvena mreža koja broji 900 miljuna korisnika od kojih je 90% njih barem 10 puta dnevno posjeti. Ovo nije samo društvena mreža, to je praktički jedina aplikacija koja vam treba za većinu stvari koju obavljate online. To je nešto kao Facebook,Paypal, Whassap i Amazon u istoj aplikaciji, nešto potpuno nezamislivo za zapadna tržišta.

Agency Beta: Zanimljiv management eksperiment koji nam dolazi od jedne od najvećih kineskih oglašivačkih agencija  koja pokušava na nevjerojatne načine doskočiti problemu ulaženja agencjie u ‘mature’ fazu: kako  organizacija stari i postaje veća tako postaje tromija i sve manje inventivna. Oni su tome doskočili tako da lansiraju manje, Beta agencije, koje su zapravo ekperimentalni agencijski modeli još neviđeni na tržištu. Agencija je toliko velika da si može priuštiti takve eksperimentalne modele za koje nemaju imperative uspjeha već služe testiranju i pronalaženju budućih inventivnih modela.

Ono što je čini se zajedničko kineskim predavačima je da su im teme jako zanimljive, ali da im njihove prezentacije nisu baš na visini ponajviše zahvaljujući engleskom koji zvuči kao iz najlošijih hongkonških filmova 70-tih. Najbolje to može ilustrirati slučaj jedne od prezetacija u kojoj je engleski bio toliko loš da je morao biti titlovan na engleskom kako bismo razumijeli engleski koji se u case-u izgovara.

Jutro je počelo s temom  Image vs Percepcija i ništa nije odavalo da će se predavanje pretvoriti u više filozofsku raspravu o tome na koji način nove tehnologije utječu na percepciju stvarnosti. Postavljene su vrlo zanimljive hipoteze ali ne baš za 10 ujutro, više je to nekako tema za 10 sati navečer nakon par čaša vina za šankom. Što reći ako vam kažem da su se u predavanju spominjali Heisenberg i Schrodinger (kvantni fizičari), to nikako nije baš pitka priča za par tisuća ljudi koji su prisustvovali predavanju. Glavni predavač je inače umjetnik koji kroz svoje radove propituje pojam stvarnog i virtualnog i činjenice da image, a ne činjenice, čine realnost. Image is the product zaključuje i, naravno slažemo se!

Na kraju smo slušali profesora Bryona Sharpa, čovjeka čija je knjiga How Brands Growo krenula naglavačke sve što smo u marketingu vjerovali da je istina. Ako još niste pročitali ovu knjigu, obavezno to učinite! Današnje predavanje se bavilo hipotezom koliko se činjenice koje se nalaze u knjizi mogu primijeniti na digitalni svijet, pogotovo u domeni digitalnih kampanja. Bryonov zaključak je da nema nikakve razlike u online i offlineu jer su principi jednaki, bez obzira na koje kategorije i medije se ti principi odnose. Kreativnost i pametan odabir medija je ključ za pridobivanje light kupaca koji čine većinu volumena prodaje vašeg proizvoda. Bryon kaže da su njegova istraživanja jedan od razloga zašto su se i Facebook i YouTube oglašivački pretvorili u masovni medij jer jedino dopiranjem do sve veće baze potencijalnih kupaca imate šanse na masovnom tržištu. Ne postoje nišni proizvodi, to je samo ljepši način da vam se kaže da ste mali.

Zaključak: prestanite tupiti isto istima, proširite priče i publiku. Što se mene tiče čini mi se da sam i ja dosta pričao. Vrijeme da se odjavim i istražimo svijet izvan Pallais centra, nadam se da će vani biti nešto uzbudljivije nego što je danas bilo unutra.

Piše Luka Duboković, Managing Director BBDO Zagreb za media-marketing.com.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.