Kriza nije mogla promijeniti život onom jednom promilu najbogatijih za koje su se gradili luksuzni jetovi, ali njihova je financijska konstrukcija uvelike počivala na onima malo manje bogatima. To su oni koji su među “jedan posto”, a činili su živo tržište kupujući polovne avione, i oni još malo manje bogati koji su unajmljivali avione od najbogatijih, a zbog krize su morali odustati od mnogih zadovoljstava koje su si do tada mogli bez problema priuštiti, piše Jutarnji list.
Vlasnici privatnih zrakoplova koji su navikli svakih nekoliko godina prodavati avione i kupovati nove, a onda nove iznajmljivati da pokriju troškove, drže letjelice na pistama i gledaju kako vrijednost imovine koja je najbolje od svega držala cijenu (padala je do dva posto na godinu), sada pada i do 50 posto. Ono što je nekad bila vrijedna investicija, postalo je kamen oko vrata.
Privatni avioni kupuju se za 60-ak milijuna dolara naviše, a sada su na Zapad navalili bogati Azijci koji koriste gužvu i za nekoliko milijuna kupuju avione koje si ni u snu ne bi mogli priuštiti. Ipak, direktor Gulfstreama, koji proizvodi najpoželjniji privatni avion na svijetu zvan G5, kaže da narudžbe ne opadaju. Trenutačno ih ima 200.