Radikalne promjene na tržištu automobila

Prema istraživanju PwC-a, tržište automobila će se 2030. godine suočiti s radikalnim promjenama. Kao rezultat novih koncepata dijeljenja, broj automobila mogao bi pasti s 280 na 200 milijuna u Europi te s 270 na 212 milijuna u Sjedinjenim Američkim Državama. Nasuprot tome, očekuje se da će u Kini broj vozila porasti na 280 milijuna vozila u 2030. godini, s današnjih 180 milijuna.

Izvješće PwC-a „eascy – Pet dimenzija transformacije automobilske industrije“, donosi niz naizgled kontradiktornih nalaza. Na primjer, dok bi 2030. godine broj vozila u Europi i SAD-u mogao dramatično pasti, promet na cestama postat će još gušći. A iako će broj novih registracija znatno porasti, mnogi konvencionalni proizvođači i dobavljači bit će pod pritiskom.

Električni i samovozeći automobili ubrzat će promjenu

Ovaj trend „dijeljenja“ kombinirat će se s dva megatrenda u automobilskoj tehnologiji – elektrifikacijom voznih sustava i velikim naprecima u razvoju samovozećih automobila. Prema scenariju PwC-a, do 2030. godine 55 % svih novih vozila mogli bi biti električni automobili, dok će konvencionalni motori s unutarnjim izgaranjem polagano izumirati.
Očekuje se da će se ovi događaji u Europi i SAD-u odvijati manje-više paralelno. Nasuprot tome, u Kini će do prodora dijeljene i autonomne mobilnosti doći brže nego na Zapadu. To bi moglo Kinu učiniti vodećim tržištem za transformaciju automobilske industrije.

„Različiti trendovi međusobno će se poticati“, navodi Christoph Stürmer. „Na primjer, električna vozila manje su podložna kvarovima zahvaljujući jednostavnijem pogonu, što je značajna prednost kad se vozila dijele i intenzivnije koriste. Samovozeći automobili bi tako mogli učinkovito postati „robo-taxiji“ ako se povežu s konceptima dijeljenja.“

Cestovni promet radikalno će se promijeniti

Povezivanje raznih megatrendova značit će da će se cestovni promet u cjelini radikalno promijeniti. Uz sve veći broj ljudi koji se okreću modelima dijeljenja automobila, vjerojatno će do 2030. godine biti značajno manje vlasnika automobila. Međutim, istovremeno će se individualni promet masovno povećati. Osobna kilometraža u Europi mogla bi do 2030. godine narasti za 23 % na 5,88 milijardi kilometara. Prognoze predviđaju povećanje od 24 % u SAD-u i 183 % u Kini.

Uz rast stanovništva, jedan od razloga za ovo je i to što će samovozeće automobile koristiti i ljudi koji danas ne voze. Još jedan razlog je to što razvoj potpuno autonomnih automobila znači da će vjerojatno postojati i prazne vožnje, jer je jasno da će „robotaxiji“ morati putovati s točke A do točke B kako bi preuzeli nove putnike.
„Ceste će definitivno postati punije“, kaže Christoph Stürmer. Ipak, ne očekuje kaos – upravo suprotno: „Zahvaljujući

sve većoj povezivosti, pojedinačni promet bit će mnogo lakše organizirati u budućnosti.“ Posljedično, studija PwC-a opisuje četvrti megatrend kao „povezan“, uz ostale „elektrificirane“, „autonomne“ i „dijeljene“ megatrendove.

Do 2024. godine za trećinu više registracija, ali tko će imati koristi?

Što ovaj trend znači za proizvođače i dobavljače? Scenarij PwC-a pretpostavlja da bi se broj novih registracija godišnje u Europi mogao povećati za jednu trećinu na više od 24 milijuna automobila do 2030. godine; to je jedini način kompenziranja veće istrošenosti automobila kao posljedica koncepata dijeljenja. Za SAD, PwC Autofacts pretpostavlja da bi moglo doći do rasta od 20 % i prodaje novih automobila od gotovo 22 milijuna u 2030. godini. Za Kinu, očekuje se rast od preko 30 % na 35 milijuna prodanih jedinica.

Ova velika količina zahtijevati od proizvođača i dobavljača automobila dodatna ulaganja u nove kapacitete za proizvodnju i razvoj – za nove, visokospecijalizirane koncepte vozila po mnogo nižim cijenama.

Istovremeno, novi konkurenti iz tehnološkog sektora tražit će prilike da se probiju na tržište. Paralelna studija PwC-ove tvrtke za strateško savjetovanje Strategy& procjenjuje da bi udio konvencionalnih igrača u dobiti globalne industrije mogao pasti sa sadašnje brojke od 85 % na manje od 50 % do 2030. godine. Stoga Stürmer prognozira da: „U ovom scenariju, jedine tvrtke koje dugoročno mogu opstati su ili one koje se ističu kao jasni vođe u inovacijama na strani proizvoda ili one koje prepoznaju da mobilnost više nije proizvod, nego usluga, i ponude svojim klijentima ugodne i jeftine ponude koje su jednostavne za korištenje – drugim riječima, ponude koje im život čine „eascy“.“

Podijeli

Odgovori

Top