Riješite se loših navika u 5 koraka

Čini li vam se da je tako teško steći dobru naviku dok se loše ukorijene za samo nekoliko dana, i onda ih je kasnije teško iščupati? Ipak, učitelj motivacije Brian Tracey pronašao je način – naime, loših navika se možete riješiti ako razvijete neke nove, dobre navike. Period odvikavanja od loših navika traje 21 dan, iako naravno u težim slučajevima se proces može protegnuti i na cijelu godinu. Primjerice, ako više ne želite piti kavu, a ovisni ste o tom finom, ugodnom napitku – najbolje je zamijeniti ga biljnim čajem bez šećera.

Na početku će vam sigurno biti teško odviknuti se ali dobra stvar kod navika je što ne zahtijevaju razmišljanje. Sve što morate je dovoljno puta napraviti radnju kako bi ona postala navika – nova i bolja. 5 koraka:Slijedite ove korake i loša navika bi trebala vrlo brzo postati prošlost. Ne morate ih obavljati po redu, nego se svih koraka držati tokom cijelog procesa.

1. Svjesnost

Morate postati svjesni svojih navika. Zapitajte koliko su loše, da li se pak radi o grupnoj navici i koliko te navike loše utječu i na druge ljude, primjerice poput pušenja.

2. Želja za promjenom

Ako ne želite promjenu, vjerojatno se nećete uspjeti riješiti loše navike. Razmislite o negativnim konotacijama navike i na jedan papir sve napišite. Bit će vam lakše u krizama, pa ako vam ponekad dođe da pokleknete – samo pogledajte svoj papir s negativnostima navike.

3. Posvećenost

Ako ste već odlučili stati na kraj toj svojoj lošoj navici, nema popuštanje, makar se radilo o samo jednom danu ili jednoj kavi, cigareti, čokoladi ili možda jednom izgriženom noktu. Morate u glavi stalno imati cilj i nagradu bez odmora i kikseva na putu k njemu.

4. Dosljednost

Bitno je mijenjati jednu po jednu lošu naviku, naravno ako ih imate više. Inače bi moglo doći do prevelikog opterećenja pa tako i sav vaš trud jednim potezom može propasti.

5. Čvrstina

Ne dopustite onom malo glasu unutar sebe koji govori “ma čemu sve to, muka je za ništa – život je za uživanje”, da prevlada. Ako pokleknete, osjećat ćete se slabo i jadno, zato izdržite do kraja. Ovi koraci vrijede za rješavanje manjih loših navika. Ako primjerice imate problem s alkoholom bolje je što prije potražiti profesionalnu pomoć. Ipak, o čemu god se radilo bitno je imati potporu okoline, posebice od ljudi s kojima ste izrazito bliski.

Podijeli

Odgovori

Top