Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Savršen poslovni plan nije jamac za uspjeh startupa

Želite li uspjeti u poslu usmjerite energiju na svoj tim i na što brže osvajanje tržišta.

Želite li uspjeti u poslu usmjerite energiju na svoj tim i na što brže osvajanje tržišta.

Da biste pokrenuli biznis ne morate imati (savršeni) poslovni plan. Ako je vjerovati Williamu Hsuu, dovoljno je imati savršenu ideju, točnije uvjeriti sebe i zaposlenike da je pravo vrijeme za realizaciju ideje u posao. Suosnivač start-up akceleratora MuckerLab i bivši izvršni direktor u AT&T te eBayu tvrdi da je rad na stvaranju savršenog poslovnog plana čisto gubljenje vremena te da se svaki poduzetnik prilikom pokretanja biznisa mora usredotočiti na tri bitne kompenente – ljude, ne ideje, brzinu a ne savršenstvo te viziju umjesto plana.

Zapamtite, čovjek je ključ uspjeha. Odlična plaća i uvjeti rada nisu garancija uspjeha u poslu već – čovjek. Odličan tim sastavljen od stručnjaka u raznim područjima temelj su uspjeha provedbe od ideje do realizacije. Nitko od nas nije savršen. Poduzetnici su obično dobri na tek nekoliko polja kao što su vizija i spremnost na rizik. Bivši uspješni poduzetnik Hsu tako podsjeća da najčešće postoje dvije vrste poduzenika – oni poput Stevea Jobsa, vizionara koji je razumio tržište ali nije bio tehnički stručnjak, i Stevea Wozniaka, tehničkog (računalnog) genija koji nije najstručniji u području komunikacije s tržištem odnosno prodajom. Prilikom pokretanja start-upa usredotočite se na tri osnovne stvari – tržište, tim i koncept.

Brzina ne podrazumijeva  izlazak na tržište unatoč nepripremljenosti. Jeste li znali da tek jedan od 30 startupova uspije na tržištu? To ukazuje na činjenicu da bi poduzetnik trebao tržištu predstaviti svoj proizvod unatoč činjenici da nije stvorio krajnji proizvod. Na taj će način testirati svoj proizvod na tržištu, dobiti povratne informacije od potencijalnih kupaca te uvidjeti u kojem smjeru treba razvijati proizvod da bi bio prihvaćen na tržištu. I biti brz. Čim prije tim ugradi sve vrijednosti u proizvod koji tržište očekuje izgradit će se prisniji odnos s klijentima koji će takvoj tvrtki podariti svoje povjerenje i u budućnosti.

Već smo ranije spomenuli da savršen poslovni plan, ali i sređene financije nisu jamac uspjeha. Biti poduzetnik podrazumijeva stvaranje budućnosti korak po korak. Naravno, to nikako ne znači da ne morate planirati unaprijed.  Planirati budućnost je itekako poželjno posebno ukoliko postoji više vlasnika startupa. Prije svega izuzetno je bitno postići dogovor oko vizije i misije, odnosno što će značiti uspjeh. No, nemojte na to potrošiti 40-tak stranica, radije vrijeme potrošite na razgovor s desetak budućih klijenata.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.