Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Poduzeća

Specijalizirani portali s kvalitetnim sadržajem budućnost su domaćeg weba

Bojan Bernik vlasnik je Video Media doo, agencije za web marketing, koja se bavi savjetovanjem i vođenjem web kampanja. Ipak široj javnosti poznatiji je kao osnivač portala 1klik i Automobil.hr, te studentskom vodiču Zagreb Universal, koji ima tiskanu nakladu od 50.000 primjeraka. S Bojanom smo razgovarali o hrvatskom webu, online promociji i internet poslovanju…

Bojan Bernik vlasnik je Video Media doo, agencije za web marketing, koja se bavi savjetovanjem i vođenjem web kampanja. Ipak široj javnosti poznatiji je kao osnivač portala 1klik i Automobil.hr, te studentskom vodiču Zagreb Universal, koji ima tiskanu nakladu od 50.000 primjeraka. S Bojanom smo razgovarali o hrvatskom webu, online promociji i internet poslovanju…

1) Zašto si se odlučio na online business?

Oduvijek me zanimala tehnologija, a bio sam među prvima koji su imali internet još u osnovnoj školi. Vremenom sam stvorio naviku svakodnevnog surfanja, te se rodila ljubav prema internetu kao mediju. Prvi stalni posao dobio sam u marketingu portala Monitor.hr i Forum.hr. Monitor je jedan od prvih news portala u regiji, a Forum trenutno drži četvrtu poziciju najposjećenijih web stranica u Hrvatskoj. Iskustvo koje sam tamo stekao dodatno me motiviralo da se profiliram u tom smjeru.

2) Što bi hrvatskim portalima po tvom mišljenju trebalo biti primarno – je li važniji kvalitetan sadržaj ili optimizacija koja „gura“ i osrednji sadržaj visoko u pretraživačima?

Google sve više vrednuje kvalitetan i jedinstven sadržaj. Moje pravilo je da se sadržaj uvijek radi za čitatelja, uzimajući u obzir što čitatelji traže kada žele doći do određenog članka (sadržaja), te sukladno tome se drži osnovnih SEO pravila. Znači odgovor je da je oboje jednako bitno, te da je optimalna kombinacija kvalitetnih članaka sa SEO.

3) Koji je po tebi najbolji način online promocije na domaćem tržištu? A dizanja posjećenosti sitea?

Najvažnije je imati jedinstveni projekt koji pokriva određenu nišu. Kada imate nešto specifično i drugačije to vam daje veliku prednost u današnje vrijeme kada većina medija funkcionira po copy-paste principu. Mediji trebaju međusobno surađivati i razmjenjivati posjetitelje što je više moguće. 1klik je nastao sa ciljem da ispuni potrebu korisnika da na jednom mjestu imaju dostupne sve medije. Svakako trebam naglasiti da sama posjeta nije presudna za projekt jer ako imamo usku nišu sa 5000 posjetitelja to je bolje nego bez niše imati 50.000 posjetitelja.

4) Koji bi inozemni internet projekti potencijalno moglo biti uspješni na području RH?

Klonovi inozemnih projekata nemaju velike šanse kod nas jer smo premalo tržište (izuzev stranica za grupnu kupovinu kojih svaki dan ima sve više). Pogledajte sve naše društvene mreže koje su ne tako davno puno obećavale – niti jedna se nije uspjela pozicionirati i preživjeti popularizaciju Facebook-a. Vjerujem da će uskoro većina najzanimljivijih inozemnih projekata dolaziti do nas u sklopu Facebook-a i Google-a koji će ih u ranoj fazi kupiti i implementirati u svoj portfolio.

5) U kojem smjeru se kreće internet poslovanje, što se može očekivati u budućnosti?

Osobno vjerujem da će se povećati udio korisnika koji imaju mobilni internet, a prvotno mislim na tablet računala kao što su Apple iPad i Samsung Galaxy. Što se tiče web portala, moja teorija je da će prije ili kasnije Google usavršiti svoj projekt naplate sadržaja na internetu koji funkcionira po principu štoperice. Svaka stranica na kojoj se provede npr. 5 minuta dobit će 0,10 kn sa čitateljevog računa, dok će mjesečna cijena samog internet prometa biti na razini boce Coca-Cole. Naravno, ta naplata se odnosi na stranice sa originalnim člancima, a ne na društvene mreže, igre i YouTube.

6) Napravio si redizajn portala 1klik. Što želiš od tog sitea? Da korisnicima postane novi home page, nešto drugo?

Na novoj verziji portala 1klik radili smo jako dugo. Cilj je da na jednom mjestu korisnik može pronaći sve što vrijedi na webu, vrlo brzo i jednostavno. Istražili smo kojih 50 web stranica Hrvatski korisnici svakodnevno posjećuju, te smo ih istaknuli na vrhu stranice kako bi bili lako dostupni u svakom trenutku. Većina ljudi u Google upisuje ime web stranice koju želi posjetiti, a rijetki koriste svoje bookmarke. Na ovaj način smo korisnicima olakšali i ubrzali svakodnevno surfanje po internetu za nekoliko minuta. U slijedećih godinu dana želimo postati početna stranica (homepage) najvećem broju korisnika u Hrvatskoj.

7) Možeš li nam kao stručnjak preporuciti par kvalitetnih HR sajtova za koji nisu poznati široj javnosti?

Na primjer Radioteka je odličan sajt koji vam omogućuje besplatno slušanje svih domaćih i stranih radio stanica preko interneta, s time da možete izlistati radio stanice prema vrsti glazbe. Idesh! je cool lifestyle magazin za muškarce sa odličnim člancima. Futurologija je blog o budućnosti i razvoju društva u 21. stoljeću.

Za više od tisuću odličnih domaćih i stranih web stranica predlažem da posjetite 1klik.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.