Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marina Karamatić Sopić

Što su to ujedinjene komunikacije?

Digitalni marketing

S obzirom na ubrzanje koje su tehnologije i društvene mreže donijele na tržište, sve se više tvrtki okreće trendu ujedinjavanja komunikacija. Pod time se podrazumijeva zajednički nazivnik za odnose s javnošću, komunikaciju na društvenim mrežama, organizaciju evenata, te sve aktivnosti koje se odnose na marketing. Svaka od navedenih aktivnosti je iznimno zahtjevna i funkcionira uz vlastite zakonitosti pa njihovo povezivanje ne prolazi bez lomova i velikih reorganizacija u samim tvrtkama i povezanim agencijama.

Do sada je marketing bio usmjeren prema krajnjem korisniku, odnosno prema samom lancu prodaje, dok su odnosi s javnošću gradili odnose s medijima, utjecajnim skupinama i/ili investitorima, a sada se sve počelo stapati u jedno tzv. ujedinjene komunikacije. Digitalizacija donosi nove izazove s kojima se brojne tvrtke još uvijek teško nose, donekle i zbog nedostatnog ulaganja u prilagođene digitalne kampanje.

S druge strane, u tvrtkama zaključuju, i to ispravno, da im je iznimno teško brzo reagirati i povezati nekoliko agencija u jednom procesu kad bi zapravo cjelokupnu uslugu mogli dobiti pod jednim kišobranom. Učinkovitost, rezultati, ROI… sve se očekuje još jučer, a moto brže, više jače, nikad nije bio toliko izražen kao danas. Komuniciranje sa ciljanim skupnima zato mora biti izazovno, stalno svježe i ako je moguće nametati trendove. Marketinške i PR aktivnosti u pravilu trebaju biti ujednačene i jedna drugu nadopunjavati, no ponekad se uigranost teško postiže kad je velik broj uključenih u proces.

Trend ujedinjavanja se najviše osjeća u samim tvrtkama koje su jednoj osobi ili jednom odjelu namijenili ulogu i marketinga i komunikacija (titule se razlikuju), a cjelokupan proces se prelijeva i na marketinške i PR agencije. Početno dizanje obrva zamijenila je poslovna logika pa se sve više uloge PR-a i marketinga isprepliću. Najviše kad je riječ o „content marketingu“ u kojemu je nezaobilazna uloga sadržaja i stručnjaka za odnose s javnošću koji početnu ideju spretno oblikuju u priču.

Pokazatelj koji najbolje upućuje na promjenu trendova i ujedinjavanje komunikacija je planiranje. Već i u samim komunikacijskim planovima, bilo kratkoročnim, bilo dugoročnim, već je vidljivo da tvrtke sve aktivnosti usmjerene prema tržištu zaokružuju. To ponekad znači da se isti budžet dijeli na više dijelova nego prije, posebno kad je riječ o manjim tvrtkama. No, digitalne platforme su s druge strane i manjim tvrtkama omogućile pozicioniranje uz troškove i ulaganja koji su im podnošljivi. Digitalne platforme, uz to, traže prisutnost 24/7. Isključivo marketinški odjeli nisu uvijek spremni odgovoriti na ove izazove zbog čega je komunikacijski stručnjak nezaobilazan, barem u većim sustavima.

Prilagođavanje je uvjet opstanka pa tako i tvrtke i agencije koje prate tržište usvajaju i primjenjuju nove prakse. U cijelom procesu koji je postao neizbježan, jedino je bitno da se ne zanemari kreativnost koja je pokretačka sila cijele industrije.

[box style=”0″]

wslogo_306780

e I w I fb I tw

www.ambrela.hr

[/box]


Marina Karamatić Sopić, managing partner Ambrela komunikacija, agencije za Odnose s javnošću i organizaciju događaja

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.