Sakrij oglas

SWOT analiza, jednostavan način da procijenite svoju tvrtku

SWOT analiza, jednostavan način da procijenite svoju tvrtku

SWOT analiza svjetski je poznata metoda koju rabe kompanije bez obzira na veličinu, tip industrije, broj zaposlenih itd. Popularnost SWOT analize leži u njezinoj jednostavnosti. U nekoliko jednostavnih koraka pokušat ćemo vam pomoći u temeljitoj procjeni tržišne pozicije.

SWOT (engl. Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats) sastoji se od četiriju tablica: snage, slabosti, prilike i prijetnje.

Snaga

Snagu kompanije predstavlja sve u čemu ste jaki: vrijedna imovina i strojevi, stručna znanja zaposlenika, dobra geografska pozicija, lojalni kupci i dobra usluga ili vrijedno partnerstvo predstavljaju vaše komparativne prednosti nad konkurencijom. Čuvajte ih, budite ponosni na njih i razvijajte ih i dalje – te komponente vaš su jamac uspjeha.

Slabosti

Svaka kompanija, bez obzira na to koliko jaka i uspješna bila, ima prostora za napredak. Slabosti, ako su vrlo izražene, mogu biti i razlog gubitka dijela tržišta. Slabosti su, primjerice, loš imidž proizvoda, nestručan ili nemotiviran kadar, menadžerski ili radnički, loša bilanca, zastarjeli pogoni. Analizi slabosti treba prići ozbiljno i objektivno. Slabosti nikako ne biste smjeli imati više od snaga!

Prilike

Prilike su vaši prozori u bolje poslovanje. Rizik je da skočite kroz prozor i onda shvatite da ste bili u neboderu. Nije svaka prilika u vašoj industriji nužno i prilika za vaše poduzeće. S druge strane, da bi se ostalo konkurentnim, potrebno je stalno unaprjeđivati segmente poslovanja – usluge, prodaju distribucijske kanale itd. Ovdje ključnu ulogu igra menadžment tvrtke, jer prilike koje se iskoriste, a dobro su usklađene s financijskim kapacitetima tvrtke, donose najbolje rezultate.

Prijetnje

Konkurencija je otvaranjem europskih granica već na vratima. Naravno, treba se boriti za tržište i s domaćim dečkima. Prijetnje su vašoj kompaniji sve promjene na koje ne možete utjecati – smanjivanje tržišta zbog krize ili promjene preferencija, pojava novih i jeftinijih tehnologija, dolazak konkurentskih kompanija u Hrvatsku itd. Prijetnje su neizbježne, a na vama je da procijenite kako treba reagirati na koju.

Napraviti popis vaših prednosti i nedostataka tek je osnova. Bitni su zaključci i strategije koje razvijete temeljem tih zaključaka. Menadžeri rabe tu metodu da sagledaju kompanije iz novog, objektivnijega kuta. Možda pomogne i vama da poslovanje učinite još boljim i profitabilnijim.

Podijeli

Odgovori

Top