Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Tražiteljima posla uvjeti rada bitniji od imidža poslodavca

U anketi provedenoj na više od 700 ispitanika portal MojPosao istražio je što kandidati najprije pročitaju u oglasu za posao

U anketi provedenoj na više od 700 ispitanika portal MojPosao istražio je što kandidati najprije pročitaju u oglasu za posao

Iako je svaki oglas za posao potrebno detaljno pročitati, čini se kako većina kandidata tom važnom zadatku još uvijek pristupa površno. Najviše ispitanika prvo pročita naziv radne pozicije (34%) jer, kako neki ističu, ‘znaju kakav posao žele raditi’.

„To je dio koji me prvo privuče – ako oglas nije za moju struku, koja je sama po sebi specifična, znam da nemam što tražiti dalje“, objašnjava jedan od ispitanika, a drugi primjećuje kako se ‘svaki dan izmišljaju nove pozicije’ te dodaje: „Ako je oglas za takvu, onda ga preskačem“.

Čak 28% ispitanika u oglasu prvo pročita uvjete koji se očekuju od kandidata. „Iz uvjeta se može puno iščitati o poslodavcu“, kaže jedan od ispitanika, a drugi dodaje kako široka lepeza traženih znanja i sposobnosti dokazuje ‘nekvalitetnu podjelu poslova u firmi’.

„Ako ne ispunjavam barem jedan uvjet, ne želim zatrpavati poslodavca mailovima“, kaže jedan od ispitanika.

Ime poduzeća najprije pročita 15% ispitanika, zato jer im je važna ‘reputacija tvrtke’ te ističu da ‘o tome najviše ovisi plaća’.

„Poduzeća poznatog imena pružaju veću sigurnost pri zapošljavanju“, smatra jedan ispitanik, dok drugi ističe kako se ne javlja na oglase u kojima ime poduzeća nije navedeno ‘jer u nekima ne želi raditi, a u nekima rade ljudi za koje ne želim da znaju da traži posao’.

Opis posla najprije privuče 12% ispitanika. „Pod opisom posla se krije stvarna pozicija“, smatra ispitanik koji tvrdi da naziv radne pozicije ima za cilj samo privući kandidata.

„Prvo pročitam opis posla da vidim zanima li me uopće posao koji se nudi, nakon toga pročitam uvjete – ako je to dvoje zadovoljavajuće, onda se informiram o poduzeću i vrsti zaposlenja“,  opisuje jedan od ispitanika.

Za 9% ispitanika najvažnije je prvo pročitati vrstu zaposlenja jer ih zanima ‘što se konkretno nudi kod zaposlenja’, te očekuju da vrsta zaposlenja bude istaknuta ‘kratko, jasno i sažeto’.

Svega tri posto ispitanika u oglasu za posao najprije pročita informacije o poduzeću.

„Plaća i radni uvjeti su također bitni, ali mi je najbitnije kojoj ću firmi ‘stati iza leđa’ i ‘pod čijom zastavom plovimo’. Važno mi je da je riječ o firmi o kojoj se misli pozitivno“, objašnjava jedan od ispitanika.

Plaća u oglasu za posao ne mora biti ‘tabu tema’

Zanimljivo je spomenuti kako je portal TheLadders proveo istraživanje u kojem je čak 44% tražitelja posla izjavilo da čitanju oglasa za posao posvete pet minuta, dok je njih 19% istaknulo da oglas čitaju čak deset minuta.

Pa ipak, kada su ti isti ispitanici podvrgnuti testiranju pomoću tehnologije koja prati njihov pogled i koliko se dugo zadržavaju na pojedinim dijelovima oglasa za posao, ispostavilo se da im je u prosjeku potrebno svega 50 sekundi kako bi radnu poziciju ocijenili dobrom ili lošom prilikom, te svega 77 sekundi kako bi utvrdili podudara li se oglas s njihovim očekivanjima i vještinama koje posjeduju.

Ovom metodom također je utvrđeno da tražitelji posla u oglasu najprije pročitaju naziv radne pozicije i informacije o poduzeću, a zatim detalje kao što su informacije o plaći i uvjetima koje kandidat mora ispunjavati.

Selena Hadžibabić, voditeljica razvoja u TheLaddersu ističe da krivica radi velikog broja prijava nekvalificiranih kandidata nije samo na tražiteljima posla koji oglase čitaju površno, već i na poslodavcima koji ‘sastavljaju oglase koje nije uvijek lako iščitati i razumjeti’.

Također upozorava da su nazivi radnih pozicija u oglasima često puta zbunjujući i neprikladni te kako bi bilo krajnje vrijeme da se ‘skine veo tajne’ s rubrike Plaća: „U većini oglasa za posao ovaj se podatak izostavlja, ali u tom slučaju mnogi kvalitetni kandidati odustaju od prijave na oglas“.

Kao alternativno rješenje objavi ovog podatka poslodavcima predlaže da u oglasu barem navedu raspon plaće.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.