Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

U obiteljskom smještaju očekuje se rast prometa idućih mjeseci

Obiteljski smještaj, koji u hrvatskom turizmu čini gotovo 50 posto ukupnog smještaja, i ove godine očekuje rast prometa, posebice od kraja srpnja do sredine rujna kada se traži krevet više, a u tom ga razdoblju najčešće može ponuditi samo ta vrsta smještaja.

Obiteljski smještaj, koji u hrvatskom turizmu čini gotovo 50 posto ukupnog smještaja, i ove godine očekuje rast prometa, posebice od kraja srpnja do sredine rujna kada se traži krevet više, a u tom ga razdoblju najčešće može ponuditi samo ta vrsta smještaja.

Unatoč očekivanom rastu, promet u obiteljskom smještaju oscilirat će od odredišta do odredišta te po mjesecima, ocjena je Nede Pinezića, predsjednika Zajednice obiteljskog smještaja i turizma Hrvatske gospodarske komore (HGK) i člana Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

U razgovoru za Hinu Pinezić ističe da, kao i ukupni turizam, i obiteljski smještaj ove godine ‘trpi’ zbog lošeg vremena, nastavka racionalizacije trošenja novca za slobodno vrijeme te rasporeda školskih praznika na glavnim emitivnim tržištima.

S obzirom na izrazitu sezonalnost te vrste smještaja, kojemu najveća popunjenost tek slijedi idućih mjeseci, Pinezić ističe da je još rano za konkretnije ocjene ove sezone, ali vjeruje u nastavak pozitivnog trenda. Dodaje i da će smještaj u gradovima i oko njih te na obali i u Zagrebu imati bolju popunjenost nego otoci i ruralna područja, jer gradovi jedini nude kakve-takve sadržaje za sve uzraste, što je važno kada je loše vrijeme.

Kako se lošije i kišno vrijeme ove sezone odužilo, to su dugogodišnje slabosti i nedostaci turističke ponude postali vidljiviji i ‘opipljiviji’, jer oslanjanje samo na adut mora i sunca, bez sustavno razvijenih popratnih sadržaja i proizvoda u skladu s potražnjom, u ovakvoj sezoni ne donosi očekivane efekte.

Veliki je i nedostatak zabavnih sadržaja za djecu do 14 godina, a gosti koji žele aktivni odmor moraju se sami snalaziti na, primjerice, loše označenim i (ne)održavanim biciklističkim, pješačkim i drugim stazama. Za kućne ljubimce se opet nude samo sporadične plaže za pse, nacionalni parkovi nisu udruženi u marketinškim aktivnostima, nema ni ujednačenih standarda prihvata turista, većina manifestacija nije ‘upakirana’ u komercijalni turistički proizvod itd.

“To i još puno toga u hrvatskom je turizmu trebalo odraditi u minulih desetak godina, ali nije, te sada dosta utječe na veliku ‘ranjivost’ smještaja, koji zapravo i dalje najviše ovisi o rasporedu školskih praznika i vremenskoj prognozi”, kaže Pinezić.

Stoga ovogodišnje aktivnosti Ministarstva turizma i HTZ-a, poput davanja bespovratnih potpora i privatnim iznajmljivačima smještaja za bazene, drži izuzetno važnim jer će ih više od 150 time poboljšati ponudu i možda produljiti sezonu.

Dobar učinak na sve vrste smještaja trebao bi imati i program poticanja destinacijskih pred i posezonskih turističkih proizvoda i paket aranžmana, za što je prvi natječaj za ovu posezonu u tijeku.

Mogućnost udruživanja različitih smještajnih i uslužnih objekata u jednu koordiniranu i dobro organiziranu ponudu tipa difuznih i integralnih hotela Pinezić također drži dobrom prilikom za obiteljski smještaj, za što ima i dosta zanimanja te su već registrirana prva dva takva udruživanja u Zagrebu i u Šibensko-kninskoj županiji.

Na upit o cijenama u obiteljskom smještaju, Pinezić smatra da nisu previsoke jer i one ovise o ponudi i potražnji, ali upozorava da se ne smije pretjerivati ni s njihovim povećavanjem ni spuštanjem jer to dugoročno šteti.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.