Sve više potrošača u EU-u kupuje na internetu

Izdanje Pregleda potrošačkih uvjeta za 2017. pokazuje da sve više potrošača u EU-u kupuje na internetu i da je njihovo povjerenje u e-trgovinu poraslo, posebno pri kupnji putem interneta iz drugih zemalja EU-a.

Međutim, trgovci na malo još uvijek nevoljko proširuju svoju djelatnost na internetu te i dalje imaju zadrške u pogledu prodaje na internetu potrošačima u drugim zemljama EU-a. Te su zadrške uglavnom povezane s povećanim rizikom od prijevare i neplaćanja u prekograničnoj prodaji, različitim poreznim propisima, razlikama u nacionalnom ugovornom pravu i propisima o zaštiti potrošača.

Povjerenica Jourová izjavila je: „Na prvom mi je mjestu bio rast povjerenja građana i manjih trgovaca na malo u jedinstveno digitalno tržište. Potrošači danas imaju više povjerenja u kupnju na internetu. Uz to smo im omogućili brz postupak za povrat novca u slučaju da nešto krene po zlu, čak i kada kupuju iz druge zemlje. Trenutačni je izazov kako potaknuti još više poduzeća da udovolje tom porastu potražnje.“

Iako su se, općenito gledajući, uvjeti za potrošače popravili od zadnjeg Pregleda, razina povjerenja, znanja i zaštite u EU-u još se uvijek uvelike razlikuje od zemlje do zemlje. Pregled pokazuje da je povjerenje potrošača u e trgovinu znatno poraslo. Udio Europljana koji kupuju na internetu u deset se godina gotovo udvostručio (s 29,7 posto 2007. na 55 posto 2017.). Od zadnjeg se Pregleda razina povjerenja potrošača povećala za 12 postotnih bodova pri kupnji kod trgovaca na malo u vlastitoj zemlji te za 21 postotni bod pri kupnji iz drugih država članica EU-a.

Podijeli

Odgovori

Top