Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Blog zona

Za dobar početak poslovne 2015. trebate PR plan

U trenutku kad smo shvatili da je neka vrsta krize naše trajno stanje i da ćemo još dugo godina raditi u uvjetima „specifičnog“ tržišta sa svojim zakonitostima, vrijeme je i da 2015. godinu sagledamo što realnije. Podvlačenje crte i izrada bilance za proteklu godinu… na kraju je ipak najvažniji osjećaj zadovoljstva ili gorčine koji nam ostaje kad se osvrnemo iza sebe. Upravo zato za godinu koja je pred nama kao jednu od najvažnijih odluka postavimo planiranje. Ostavimo sa strane predviđanje budućnosti i astrološke utjecaje i postavimo realne ciljeve sebi i suradnicima. Jeste li mali, srednji ili veliki poduzetnik posve je nebitno jer svaki poduhvat kreće upravo od te mikro razine, ideje i plana koji će zamišljeno i ostvariti. Za dobar početak poslovne 2015. trebate PR plan.

PR plan će vam pritom pomoći da svoje ciljeve uobličite u jasno strukturirane poruke koje ćete potom prenijeti najprije interno svome timu, a potom taj glas proširiti i dalje do onih kojima su poruke namijenjene.

  1. Ne izbjegavajte komunikaciju – izbjegavanje komunikacije s krajnjim korisnicima je kao i skrivanje pred njima, stoga bi osmišljavanje odnosa s javnošću trebao biti jedan od prioriteta za ovu godinu. Otvaranje prema korisnicima može značiti i njihovo otvaranje prema vama.
  2. Uskladite kalendare – svoje poslovne planove sinkronizirajte na svim razinama. Unaprijed odlučite koje poslovne poteze želite uobličiti u PR kampanju i zašto. Angažirajte osobu ili agenciju koja će osmisliti kampanju i koja će je provesti. Vodite računa da je za osmišljavanje, usklađivanje i provođenje učinkovite PR kampanje potrebno vrijeme.
  3. Pratite konkurenciju – ne zaboravite stalno jedno oko držati na potezima konkurencije, posebno ako uočite da su krenuli u PR i marketinšku kampanju. Tada je vrijeme za pokret i izlazak iz sjene.
  4. Usudite se učiniti nešto novo – izlazak iz zone komfora jedna je od najtežih odluka, no zahtjevno tržište u kojemu se nalazimo zahtijeva stalno preispitivanje i prilagođavanje. Ne mora svaki rizik biti igra na sve ili ništa. Kontrolirani rizik može napokon donijeti „ono nešto“, baš kao što odnosi s javnošću zaokružuju uspješnu poslovnu priču.
  5. Upoznajte svoje ciljane skupine – radite ono što oni rade, izađite među svoje kupce ili korisnike usluga, osluškujte njihove komentare, koristite njihove izraze i frazeologiju. Sve to u cilju kako biste postigli ono što nas sve pogađa u žicu – personalizaciju.
  6. Pratite digitalne platforme – prošlu je godinu obilježio neobičan izazov – Ice Bucket Challenge. Tisuće ljudi su prihvatile izazov kako bi se pomoglo ljudima oboljelima od teške i neizlječive bolesti, a rezultat je i značajan iznos koji je prikupljen donacijama. Društvene mreže preuzimaju primat u izravnoj i ciljanoj komunikaciji i mogu biti nevjerojatno snažan alat u odnosima s javnošću. No, samo ako je riječ o dobro osmišljenoj i vođenoj komunikaciji.
  7. Fotografije i video – ako još nemate korporativne fotografije i/ili video, krajnje je vrijeme da se vizualno „ponovite“. Nastojte video i foto materijale uskladiti s porukama koje šaljete i putem planirane PR kampanje.
  8. Integrirajte PR, marketing i oglašavanje – stručnjaci za odnose s javnošću predviđaju da će se u narednom periodu marketing, oglašavanje i odnosi s javnošću ujediniti pod zajedničkim nazivnikom. Dok se to ne dogodi poslušajte preporuku koja kaže da svoj nastup prema ciljanim skupinama uskladite i putem sva tri kanala ove godine pošaljite sinkroniziranu poruku.
  9. Pokušajte predvidjeti krizne točke – nadajmo se da ih neće biti, no uvijek su moguća odstupanja pa je dobro imati spremne poteze u slučaju krize. Najgora opcija je skrivanje i zataškava
  10. Analizirajte – nitko nije imun na povremene krive poteze i/ili procjene. No, put prema dolje započinje stajanjem na mjestu. Prepoznajte trenutak kad je vašu komunikaciju prema ciljanim javnostima potrebno promijeniti, ali i kada možda treba krenuti u sasvim novom smjeru.


Marina Karamatić Sopić, managing partner Ambrela komunikacija, agencije za Odnose s javnošću i organizaciju događaja

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.