Nokia je u srpnju 2009. godine držala preko 65 posto tržišta, a ta se brojka u samo godinu dana strmoglavila za 14,4 posto, te sada iznosi nešto više od 51 posto.
Apple ukrao dobar dio kolača
Za ovako snažan pad, finski proizvođač može „zahvaliti“ snažnom rastu Applea. Taj je proizvođač u srpnju protekle godine držao 10, 2 posto tržišta, a ta se brojka u godinu dana gotovo udvostručila te sada iznosi 19,2 posto.
Nokiju i Apple slijedi RIM, povećavši tržišni udio sa 6,4 na osam posto, zatim Samsung s blagim rastom na 5,1 posto.
Na tržištu operativnih sustava, slijedom prodaje smartphonea, Nokijin Symbian izgubio je 14,4 posto tržišta te sada drži 68,8 posto udjjela, dok je Apple rastao devet posto, što mu generira 19,2 posto tržišnog udjela.
Značajan rast bilježi Google s Androidom, koji je sa svega 0,5 posto udjela narastao na 5,6 posto.
Pad za 2,3 posto zabilježio je Microsoft te sada pokriva 11,6 posto tržišta.
Kako će se razvijati situacija na vrućem tržištu mobilnih proizvođača, doista je nemoguće precizirati.
Ima li Nokia odgovor – možda je to N8
– Nokia je i dalje neupitni lider na europskom tržištu smartphonea. Sve su oči uprte u nju, uskoro izlazi dugoočekivani N8 – izjavio je Jeremy Copp iz VP Mobilea.
– I dok Nokia ostvaruje značajne rezultate svojim Ovi-Storeom i Symbianom treće generacije, pritisak ostaje na vraćanju tržišnog udjela – zaključuje Copp.
Nokijina budućnost jest u proizvodnji i predstavljanju novih mobilnih uređaja za široki spektar korisnika. Fokusirati se na jednu seriju uređaja, koliko god ona uspješna bila, neće se pokazati uspješnim, zaključak je Jeremyja Coppa.
Zastupljenost smartphonea u pet zemalja koje obuhvaća istraživanje (Velika Britanija, Francuska, Njemačka, Španjolska i Italija) porasla je za 41 posto u godini dana, na gotovo 61 milijun korisnika.
