Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Intervju tjedna – mladi hrvatski poduzetnici razvili proizvod za globalno tržište

Tvrtka Interaktivni studio, poznatija kao iSTUDIO, priča je o uspjehu dvojice mladih hrvatskih poduzetnika. Prije dvije godine iz fakultetskih klupa, u jeku recesije i izrazito loših tržišnih uvjeta Daniel Ackermann i njegov kolega Tomislav Grubišić krenuli su u poduzetničke vode. Danas su vlasnici kompanije koja je tržišni lider na području marketinga na društvenim mrežama. iSTUDIO uskoro planira krenuti na inozemna tržišta – upravo o tome razgovarali smo sa suosnivačem iSTUDIJA Danielom Ackermannom.

Tvrtka Interaktivni studio, poznatija kao iSTUDIO, priča je o uspjehu dvojice mladih hrvatskih poduzetnika. Prije dvije godine iz fakultetskih klupa, u jeku recesije i izrazito loših tržišnih uvjeta Daniel Ackermann i njegov kolega Tomislav Grubišić krenuli su u poduzetničke vode. Danas su vlasnici kompanije koja je tržišni lider na području marketinga na društvenim mrežama. iSTUDIO uskoro planira krenuti na inozemna tržišta – upravo o tome razgovarali smo sa suosnivačem iSTUDIJA Danielom Ackermannom.

Programerski dvojac, obojica studenti zagrebačkog Fakulteta elektrotehnike i računarstva, prije više od dvije godine krenuo je u poduzetničke vode. Njihova ideja bila je razviti specijalizirani portal za studente te na njemu prodavati oglasni prostor. S tehničke strane sve je funkcioniralo, no projekt je tražio ulaganja u marketing. Letci, plakati, eventi i Google oglasi pokazali su se neefikasnima u oglašavanju njihovog internetskog projekta. A onda su pokušali promociju putem Facebook stranice – i pokazalo se kao pun pogodak. Njihov studentski portal zabilježio je snažan rast posjeta. Ali puno važnije od toga, rodila se ideja o osnivanju kompanije koja će pružati usluge marketinga na društvenim mrežama. Nastao je iSTUDIO, koji danas broji 13 zaposlenih.

(Zaposlenici iSTUDIA)

Danas je iSTUDIO lider na hrvatskom tržištu, prisutan je u nekoliko zemalja regije, a poslovanje planira širiti na zapad. Detalje o tom pothvatu otkrio nam je suvlasnik kompanije Daniel Ackermann.

U kojim je zemljama iSTUDIO trenutno prisutan?

Naše glavno i najveće tržište i dalje je Hrvatska, a temeljna djelatnost iSTUDIJA je pružanje kvalitetnih usluga na području marketinga na društvenim mrežama. S tom djelatnošću do sada smo izlazili na tržišta Slovenije, Srbije, Makedonije, Austrije, a u pregovorima smo za neke poslove u Bosni i Hercegovini. Osnovnu djelatnost iSTUDIJA, pružanje marketinških usluga na društvenim mrežama nije jednostavno izvoziti. Mi na izvoznim tržištima još uvijek nemamo podružnice, niti prodajne predstavnike. Uglavnom se udružujemo s manjim kompanijama iz drugih zemalja pa preko njih dolazimo do klijenata. Upustiti se u osnivanje tvrtki na stranim tržištima, ili zaposliti prodajnih predstavnika trenutno bi bio prevelik zalogaj, obzirom da slične tvrtke u zapadnim zemljama postoje.

Koje je onda vaše oružje za osvajanje zapadnih tržišta?

U nešto više od dvije godine, koliko iSTUDIO postoji, uz našu temeljnu djelatnost paralelno smo radili na novom, inovativnom proizvodu Mediatoolkit, koji je sada u procesu finalizacije. Radimo još na sitnim detaljima, ali beta verzija već je dostupna.

O čemu je riječ?

Ideja Mediatoolkita je olakšati posao novinarima u Hrvatskoj i šire. Mi smo izradili sustav koji novinarima omogućava jedinstveno praćenje svih internetskih stranica koje sam odabere. Dakle, jednostavnom registracijom novinar može krenuti s korištenjem naše usluge. Uz praćenje velikog broja portala na jednom mjestu, servis ga automatski i pravovremeno obavještava o najzanimljivijim i najkvalitetnijim člancima s portala koje je odabrao. Ukoliko koristi naš servis, novinar ne mora svakih pola sata ili sat pretraživati velik broj portala, kako bi došao do zanimljivih vijesti. O svakoj zanimljivom i kvalitetnom sadržaju sustav će ga sam obavijestiti.

(Zaposlenici iSTUDIA)

Kako Mediatoolkit prepoznaje kvalitetan i zanimljiv sadržaj?

Kao i kod naše osnovne djelatnosti, pružanja usluga na području marketinga na društvenim mrežama, i u ovom projektu Facebook je glavni alat. Na Facebooku su danas gotovo svi, a kao praksa ustalilo se dijeljenje zanimljivih sadržaja s prijateljima. Mediatoolkit prema broju shareova ili likeova automatski prepoznaje kvalitetu i zanimljivost članka i o tome pravovremeno alarmira novinara.

Postoji li nešto poput Mediatoolkita u svijetu?

Ne postoji ništa sličnoga u svijetu. Postoje slični sustavi no oni analiziraju samo korisnikovu stranicu, a ne i stranice konkurencije te ostale stranice interesantne novinaru. Preko tih sustava nije moguće naći najviralnije sadržaje i teme za pisanje već samo analizirati vlastitu stranicu. Naravno, na svjetu ima miljarde ljudi i ne možemo garantirati da netko ipak u svijetu ne razvija nešto slično.

Zašto je Mediatoolkit pogodniji za globalno širenje od osnovne djelatnosti iSTUDIJA i razmišljate li o financijskoj injekciji ulaskom investitora?

Usluge iSTUDIO-a su jako dobre i kvalitetne te bi bile od vrlo velike koristi inozemnim klijentima. Ipak, problem je prodaje tih usluga. Ovdje je riječ o uslugama skrojenima za klijente te je potrebno odraditi više sastanaka pri dogovaranju posla, a onda naravno održavati redovite sastanke za vrijeme izvedbe naših usluga. Kako bi to mogli kvalitetno odraditi, morali bi imati educirane predstavnike u svim zemljama gdje želimo biti prisutni što je jako skupo i sporo. Zato iSTUDIO već nudi i bude nudio u budućnosti svoje usluge vani, ali više preko tvrtki partnera u drugim zemljama odnosno u manjem intenzitetu.

S druge strane, Mediatoolkit je univerzalni proizvod koji je “isti” za sve klijente. Svatko dobiva isti proizvod no prilagođava ga svojim potrebama i tematici svog medija. Nešto poput Google Analyticsa. Prednost ovoga je da možemo napraviti jako dobe prezentacijske i prodajen materijale, poput filmića, weba, bloga itd. Možemo narpaviti dobre tutoriale koji sami uće korisnika kako koristiti alat te to uvelike smanjuje potrebu za direktnom prodajom i sastancima uživo. Budući da svi dobivaju isti proizvod nema niti razvoja po narudžbi što nam omogućuje veću skalabilnost (isto nam je da li prodamo 1, 100, 1 000 ili 100 000 licenci). Ovakav business model nam omogućuje da možemo sustav ponuditi i po jeftinijim cijenama na veće količine.

Kako bi osmislili što efikasniji model plasmana Mediatoolkita, redovito komuniciramo s poduzetnicima, stručnjacima, partnerima, prijateljima i poznanicima sa zapadnoeuropskih tržišta. Ti kontakti od velikog su značaja te nam pomažu doći do novih korisnika i partnera. Bili smo u Londonu na Social Media World Forumu, idući tjedan putujemo u Nizozemsku na The Next Web (jednu od najvećih Europskih konferencija) gdje ćemo imati svoj štand na kojem ćemo prezentirati naš proizvod. S obzirom na dosadašnji izuzetno pozitivan feedback, očekujemo veliki uspjeh tamo i jako se veselimo konferenciji.

O investitorima razmišljamo i počinjemo razgovarati s nekolicinom. S vlastitim sredstvima možemo gurati Mediatoolkit do faze isplativosti, ali ipak željeli bi dodatni kapital kako bi mogli višesturko ubrzati razvoj i pojačati prodaju i marketing. To bi nam omogučilo brži dolazak do točke izlaska iz bete i naplačivanja licenci korisnicima te veću prisutnost na tržištu i mnogo veču masu korisnika.


Napisao

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Financije

Nova godina, novi uvjeti za odlazak u mirovinu  – zvuči kao loš novogodišnji dar, zar ne?

Novosti

Instagram je službeno ovog vikenda predstavio novu dimenziju objava, prelazeći s kvadratnog na pravokutni format.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.