Lifestyle

Kako pronaći svoj pravi work-life balance

U današnjem svijetu, u kojem smo neprestano povezani i dostupni putem mobilnih uređaja, čini se da je sve teže pronaći ravnotežu između privatnog i poslovnog života.

U današnjem svijetu, u kojem smo neprestano povezani i dostupni putem mobilnih uređaja, čini se da je sve teže pronaći ravnotežu između privatnog i poslovnog života. Naši su rasporedi konstantno natrpani, a zahtijevana je i stalna pozornost na radnom mjestu, što često može dovesti do stresa i negativnih utjecaja na naše zdravlje i na naše odnose. U ovom članku ćemo istražiti nekoliko savjeta kako pronaći svoj pravi work-life balance.

Prvi korak ka dosezanju ravnoteže između privatnog i poslovnog života je da sebi odredimo prioritete

Naše vrijeme i energija su ograničeni, zbog toga je važno da razmislimo o tome što je za nas stvarno važno, te kamo želimo uložiti svoje napore. U poslovnom životu je važno da se usredotočimo na najvažnije zadatke, te da izbjegavamo preopterećenje s manje važnim obvezama. U privatnom životu si pak moramo odvojiti vrijeme za stvari koje nas usrećuju, poput druženja s prijateljima, hobija, sportskih aktivnosti ili jednostavno opuštanja.

Drugi korak ka dosezanju ravnoteže je da postanemo svjesni vlastitoga bioritma, dakle toga kada smo najproduktivniji i kada nam je potrebno vrijeme za odmor

Neki su ljudi najproduktivniji ujutro, a drugi pak kasno navečer. Važno je da svoj raspored i radne zadatke pokušamo prilagoditi svome najproduktivnijem vremenu. Osim toga, važno je i da si odvojimo vrijeme za odmaranje, te si priuštimo odmor onda kada nam je potreban. Redoviti odmori nam mogu pomoći da se usredotočimo na svoj posao, te nam istodobno smanjuju stres i poboljšavaju naše blagostanje.

Treći korak ka dosezanju ravnoteže je da si odredimo granice između privatnog i poslovnog života

To znači da pokušamo izbjeći rad u slobodno vrijeme, te da si odvojimo vrijeme za obitelj, prijatelje i druge hobije. Važno je da smo vjerni sebi, te da se držimo svojih planova da izbjegnemo preopterećenje. Također, granice možemo odrediti i na radnom mjestu, primjerice ograničavanjem vremena koje provodimo na e-pošti ili na telefonu kada nismo na poslu.

Ravnoteže između privatnog i poslovnog života je izazov s kojim se susreće mnogo ljudi koji žele uskladiti svoje privatne i poslovne obveze. Iako se možda čini nemoguće, ravnoteža između ovo dvoje moguća je ako se pridržavamo opisanih ključnih načela. Ustrajte, pa i onda kada u tome koji dan ne budete uspješni. Zdrav work-life balance se gleda šire nego na bazi jednoga samoga dana. Na nj možemo gledati na tjednoj bazi, dakle da je prvi dio za posao, a drugi dio za obitelj. Tijekom godine znamo da su mjeseci za odmor i blagdane namijenjeni privatnosti, a oni drugi pak poslu. I u životu postoje razdoblja u kojima osnivamo obitelj, i razdoblja u kojima gradimo karijeru. Stoga je najvažnije od svega da smo svjesni gdje smo i zašto smo točno tamo. Sretno na vašem životnom putu.  

Autorica Zinka Kosec, predavačica na DOBA Fakultetu

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version