Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr
Velike tehnološke kompanije poput Googlea, Applea ili Facebooka imaju proizvode bez kojih je danas većini ljudi život nezamisliv. Ipak, u pozadini njihovog poslovanja stoji moćno i intenzivno lobiranje. Najspominjaniji u kontekstu lobiranja je Google, a vidljivo je to i u oštroj reakciji zvaničnog Washingtona na aferu s cenzurom u Kini...

Novosti

Ni tehnološki divovi ne mogu bez politike – pogledajte koliko troše na lobiranja

Velike tehnološke kompanije poput Googlea, Applea ili Facebooka imaju proizvode bez kojih je danas većini ljudi život nezamisliv. Ipak, u pozadini njihovog poslovanja stoji moćno i intenzivno lobiranje. Najspominjaniji u kontekstu lobiranja je Google, a vidljivo je to i u oštroj reakciji zvaničnog Washingtona na aferu s cenzurom u Kini…

Prve novce na lobiranja Google je utrošio 2006. godine, od tada svake godine odvajaju sve više. Prema LDAD (Lobbying Disclosure Act Database) u 2010. godini za lobiranja su izdvojili 5,16 milijuna dolara.

Takve brojke pokazuju kako je lobiranje danas vrlo jako poslovno oružje, koje u svrhu rasta koristi i jedna od najvećih tehnoloških kompanija na svijetu.

Googleovih 5,16 milijuna dolara utrošenih na lobiranja predstavljaju rast od 29 posto u odnosu na 2009. godinu, kada je kompanija na to poslovno oružje potrošila oko četiri milijuna dolara.

Zanimljivo je i da Google, prema objavljenoj bazi podataka, na lobiranja troši više od Facebooka, Applea i Yahooa zajedno.

Dobro ili loše?

Facebook je prve novce u lobiranja investirao u drugom kvartalu 2009. godine, a ista je kompanija u 2010. godini za lobiranja izdvojila 351.390. Apple je u istom vremenskom razdoblju za lobiranja izdvojio 1,6 milijuna, a Yahoo 2,2 milijuna dolara.

Neki na ove podatke ne gledaju isključivo pozitivno, poput analitičara koji su mišljenja kako takav način poslovanja i ostvarivanja političkih utjecaja nije dobar put za kompaniju i njezinu budućnost.


Napisao

Edukacija

Ovaj dvojac stoji iza više desetaka uspješnih političkih kampanja, čiji su protagonisti i danas aktivni u javnom prostoru.

Komentari

Grayling, globalni lider u području strateških komunikacija i public affairsa predstavio je godišnje izvješće „CEE Outlook for 2024“ koje pruža značajan uvid u pregled...

Edukacija

Kakva nas superizborna godina očekuje? Mijenjaju li čak tri izlaska na birališta pristup u političkom komuniciranju i hoće li digitalno nadvladati klasično političko promoviranje?...

Novosti

Flood Hub dio je tvrtkinog rada na kriznim situacijama kako bi ljudima omogućili pristup pouzdanim informacijama i resursima u kritičnim trenucima – također uključujući...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.