Novosti

Ni tehnološki divovi ne mogu bez politike – pogledajte koliko troše na lobiranja

Velike tehnološke kompanije poput Googlea, Applea ili Facebooka imaju proizvode bez kojih je danas većini ljudi život nezamisliv. Ipak, u pozadini njihovog poslovanja stoji moćno i intenzivno lobiranje. Najspominjaniji u kontekstu lobiranja je Google, a vidljivo je to i u oštroj reakciji zvaničnog Washingtona na aferu s cenzurom u Kini…

Velike tehnološke kompanije poput Googlea, Applea ili Facebooka imaju proizvode bez kojih je danas većini ljudi život nezamisliv. Ipak, u pozadini njihovog poslovanja stoji moćno i intenzivno lobiranje. Najspominjaniji u kontekstu lobiranja je Google, a vidljivo je to i u oštroj reakciji zvaničnog Washingtona na aferu s cenzurom u Kini...

Prve novce na lobiranja Google je utrošio 2006. godine, od tada svake godine odvajaju sve više. Prema LDAD (Lobbying Disclosure Act Database) u 2010. godini za lobiranja su izdvojili 5,16 milijuna dolara.

Takve brojke pokazuju kako je lobiranje danas vrlo jako poslovno oružje, koje u svrhu rasta koristi i jedna od najvećih tehnoloških kompanija na svijetu.

Googleovih 5,16 milijuna dolara utrošenih na lobiranja predstavljaju rast od 29 posto u odnosu na 2009. godinu, kada je kompanija na to poslovno oružje potrošila oko četiri milijuna dolara.

Zanimljivo je i da Google, prema objavljenoj bazi podataka, na lobiranja troši više od Facebooka, Applea i Yahooa zajedno.

Dobro ili loše?

Facebook je prve novce u lobiranja investirao u drugom kvartalu 2009. godine, a ista je kompanija u 2010. godini za lobiranja izdvojila 351.390. Apple je u istom vremenskom razdoblju za lobiranja izdvojio 1,6 milijuna, a Yahoo 2,2 milijuna dolara.

Neki na ove podatke ne gledaju isključivo pozitivno, poput analitičara koji su mišljenja kako takav način poslovanja i ostvarivanja političkih utjecaja nije dobar put za kompaniju i njezinu budućnost.

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version