Novosti

Ni tehnološki divovi ne mogu bez politike – pogledajte koliko troše na lobiranja

Velike tehnološke kompanije poput Googlea, Applea ili Facebooka imaju proizvode bez kojih je danas većini ljudi život nezamisliv. Ipak, u pozadini njihovog poslovanja stoji moćno i intenzivno lobiranje. Najspominjaniji u kontekstu lobiranja je Google, a vidljivo je to i u oštroj reakciji zvaničnog Washingtona na aferu s cenzurom u Kini…

Velike tehnološke kompanije poput Googlea, Applea ili Facebooka imaju proizvode bez kojih je danas većini ljudi život nezamisliv. Ipak, u pozadini njihovog poslovanja stoji moćno i intenzivno lobiranje. Najspominjaniji u kontekstu lobiranja je Google, a vidljivo je to i u oštroj reakciji zvaničnog Washingtona na aferu s cenzurom u Kini...

Prve novce na lobiranja Google je utrošio 2006. godine, od tada svake godine odvajaju sve više. Prema LDAD (Lobbying Disclosure Act Database) u 2010. godini za lobiranja su izdvojili 5,16 milijuna dolara.

Takve brojke pokazuju kako je lobiranje danas vrlo jako poslovno oružje, koje u svrhu rasta koristi i jedna od najvećih tehnoloških kompanija na svijetu.

Googleovih 5,16 milijuna dolara utrošenih na lobiranja predstavljaju rast od 29 posto u odnosu na 2009. godinu, kada je kompanija na to poslovno oružje potrošila oko četiri milijuna dolara.

Zanimljivo je i da Google, prema objavljenoj bazi podataka, na lobiranja troši više od Facebooka, Applea i Yahooa zajedno.

Dobro ili loše?

Facebook je prve novce u lobiranja investirao u drugom kvartalu 2009. godine, a ista je kompanija u 2010. godini za lobiranja izdvojila 351.390. Apple je u istom vremenskom razdoblju za lobiranja izdvojio 1,6 milijuna, a Yahoo 2,2 milijuna dolara.

Neki na ove podatke ne gledaju isključivo pozitivno, poput analitičara koji su mišljenja kako takav način poslovanja i ostvarivanja političkih utjecaja nije dobar put za kompaniju i njezinu budućnost.

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version