Ekonomija

Outsourcing sve poželjniji!

Hrvatske tvrtke sve bolje prepoznaju prednosti outsourcinga. Čak 45 posto njih najvećom prednošću outsourcinga smatra mogućnost da se tvrtka fokusira na osnovnu djelatnost, a 30 posto poduzeća najviše cijeni stručnost ljudi iz tvrtki koje se bave outsourcingom. Za 15 % poduzeća najvažnije je što se narudžbom vanjskih usluga smanjuju kadrovski problemi, a 10 % njih za outsourcing se odlučuje zbog ušteda. Otkrilo je to istraživanje koje su provele tvrtke Cronata i BNB Sklad na uzorku od 60 hrvatskih poduzeća. Iako je u istraživanje pozvan podjednak broj privatnih i državnih tvrtki, potonje su se odazvale u daleko manjem broju.

„Najveća stigma na riječ „outsourcing“ bačena je upravo u državnom sektoru zbog straha djelatnika za svoja radna mjesta. S druge strane naše je istraživanje pokazalo da čak 92 posto anketiranih djelatnika smatra da outsourcing ne ugrožava njihovo radno mjesto, a čak 95 posto njih jasno ističe da je outsourcing poželjan“, kazala je Natalija Crnički iz tvrtke BNB Sklad iz Zagreba.

Hrvatska poduzeća najviše koriste vanjske usluge čišćenja i održavanja (61,7 %) te informatike (48,3 %). Velik broj njih koristi i vanjsku zaštitu (40 %), knjigovodstvene (38,3 %) te usluge marketinških i agencija za odnose s javnošću (18,3 %). Najmanje se naručuju stručne usluge poduzeća za outsourcing nabave (8,3 %), prodaje (6,7 %) i administrativnih poslova (5 %).

„Neki su se rezultati istraživanja poklopili s onime što prepoznajemo i kroz  poslovnu praksu. Naime, mnoga poduzeća dugi niz godina naručuju poslove koji su uobičajeni za outsourcing poput čišćenja i knjigovodstvenih usluga. Pritom su očekivanja jasna, poduzeće se ne želi baviti poslovima koji mu nisu srodni i koji mu oduzimaju dodatno vrijeme. Specifične intelektualne usluge koje im se nude na tržištu, tvrtke još dovoljno ne prepoznaju. Tako iako većina poduzeća priznaje da ima poteškoća s prodajom i nabavom, uprave još uvijek nisu spremne taj segment posla prepustiti nekome izvan poduzeća“, kazala je mr. sc. Nataša Cikač, direktorica tvrtka Cronata iz Varaždina.

I dok outsourcing prodaje i nabave na svjetskom tržištu raste oko 12 posto godišnje, u Hrvatskoj se veći outsourcing tih usluga tek očekuje. Da je moguć, potvrđuje istraživanje. Čak 55 % hrvatskih poduzeća namjerava više koristi outsourcing.

„Uz manjak vremena i volje za traženje odgovarajućega poslovnog suradnika za outsourcing, anketirani su djelatnici, većinom iz uprava poduzeća, kao najveći razlog koji ih sprječava u angažiranju tvrtki za outsourcing, naveli slab izbor poduzeća koje nude željenu uslugu. To nam je otkrilo da tvrtke zapravo slabo poznaju što se sve od usluga za outsourcing i koliko kvalitetno danas nudi na našem tržištu“, kazala je Natalija Crnički, profesorica fizike i kemije koja je prodajne vještine povezala sa specifičnim znanjima iz STEM područja, pedagogije i psihologije, što danas primjenjuje u poduzeću BNB Sklad koje se bavi outsourcingom prodaje te savjetovanjem.

Mr. sc. Nataša Cikač s kojom je radila na istraživanju, kazala je da su usluge njezine tvrtke Cronata prvo prepoznate u inozemstvu. Stranci, naime, izuzetno cijene domaće stručnjake koji poznaju lokalno tržište, tj. dobavljače i svu potrebnu logistiku.

„Iako je  osnovni razlog za outsourcing nabave u početku bilo smanjenje troškova zaposlenika, danas je sve veći naglasak na dodanoj vrijednosti koju outsourcing nabave nudi  kroz rast poslovanja, inovacije krajnjih dobavljača, upravljanje rizicima i slično“, kazala je Cikač.

Stručnjakinje za nabavu i prodaju detaljno će rezultate istraživanja o outsourcingu u Hrvatskoj predstaviti na predavanju za članice mreže poslovnih žena Women in Adria s naslovom „Outsourcing u službi razvoja poslovanja“ u hotelu Westin u Zagrebu u četvrtak, 15. rujna, u 9 sati.

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version