Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ljudski resursi

Poslovi u turizmu: Rast od 21% u odnosu na prošlu godinu

pixabay.com

U sklopu tradicionalne akcije ‘Poslovi u turizmu’, čiji je cilj ubrzati i olakšati pronalazak sezonskih radnika, u periodu od 1. siječnja do 31. kolovoza na portalu MojPosao je objavljeno preko 3.200 radnih pozicija u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’.

U odnosu na isto razdoblje prošle godine zabilježeno je povećanje broja oglasa od čak 21%.

Tražitelji posla iskazali najviše interesa za posao recepcionara

Najtraženija zanimanja u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’ su: konobar/barmen, kuhar, pomoćni radnik u kuhinji, pizza majstor, recepcionar, sobar.

Od oglasa za ne toliko učestala zanimanja u turizmu, vrijedi istaknuti oglase za vrtlara, sommeliera, skipera i plesača.

Tražitelji posla koji su kreirali svoj online životopis na MojPosao portalu, najčešće su iskazali interes za posao recepcionara, djelatnika u turističkoj agenciji te konobara.

Najviše oglasa za rad na području Splita

Od ukupnog broja objavljenih poslova u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’, većina oglasa (51%) odnosila se na priobalne županije, gotovo jednako kao i prošle godine kada je za područje Jadrana objavljeno 58% oglasa.

Najviše oglašenih radnih pozicija, osim za Zagreb i Zagrebačku županiju (22%), bilo je za Istarsku (15%) te Primorsko-goransku županiju (14%).

Među gradovima na obali ove je godine najviše radnih pozicija oglašeno u Splitu (4% od ukupnog broja oglasa u turizmu) i Dubrovniku (također 4% objavljenih oglasa).

Među posloprimcima, najviše ih je zainteresirano za rad u Zagrebu, Splitu i Rijeci.

Potrebne kvalifikacije: srednja stručna sprema i u prosjeku 2 godine iskustva

Što se tiče kvalifikacija potrebnih za zaposlenje u turizmu, kao i prošle godine u većini oglasa je tražena srednja stručna sprema (66%). Stručna sprema nije bila bitna u 20% objavljenih oglasa, dok su kvalificirani radnici bili traženi u njih 41%.[1]

U 42% oglasa iskustvo nije navedeno kao uvjet. U oglasima u kojima se tražilo iskustvo (njih 58%), kao i prošle godine, u prosjeku su bile potrebne dvije godine i dva mjeseca radnog iskustva.

Poznavanje stranih jezika tražilo se u 42% oglasa, što je nešto manje nego prošle godine, kada se poznavanje stranih jezika tražilo u 48% oglasa.

Najviše se tražilo poznavanje engleskog jezika – u 20% oglasa poslodavci su tražili napredno poznavanje, u 13% osnovno, a u 4% oglasa profesionalno poznavanje jezika.

U 17% oglasa tražilo se poznavanje njemačkog jezika, a u 10% poznavanje talijanskog jezika.[2]

Kod posloprimaca, njih najviše je navelo napredni engleski u svom životopisu (45%) te osnovno poznavanje njemačkog (27%). Čak petina posloprimaca (21%) u svojem je životopisu navela profesionalno poznavanje engleskog jezika.

Poznavanje rada na računalu tražilo se u svega 16% oglasa, što je 2 postotna boda manje nego prošle godine.

U 40% oglasa tražili su se djelatnici za stalno

Ove godine se u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’ u čak 69% oglasa nudio rad na određeno.

Istovremeno, u 40% oglasa nudilo se stalno zaposlenje, 6% oglasa bilo je namijenjeno studentima, a 19% za honorarne, odnosno sezonske radnike.[3]

S druge strane, samo 50% posloprimaca bilo je zainteresirano za rad na određeno, dok bi njih 68% radilo na neodređeno. Na sezonski rad spremno je 24% posloprimaca, a na honorarni njih 27%, dok je studentski posao tražilo njih 9%.[4]

 

[1] Poslodavac je u mogućnosti označiti više vrsta zaposlenja.

[2] U oglasima je moguće navesti više jezika odjednom.

[3] Poslodavci su mogli označiti više odgovora.

[4] Posloprimci su mogli označiti više odgovora


Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.